اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تعیین تکلیف "تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور" تا پایان فروردین/ دو سناریو پیش روی کنکوری‌ها



 اخبار دانشگاه,خبرهای  دانشگاه,تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور

رییس سازمان سنجش آموزش کشور از امضای 80 نماینده مجلس برای ارائه تفسیر دیگری از قانون سنجش و پذیرش و تاثیر 25 درصدی سوابق در کنکور خبر داد.

ابراهیم خدایی؛ رییس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که چه زمانی بحث "حذف سهم سوابق تحصیلی در کنکور" (ابطال سهم 25 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور) تعیین تکلیف می‌شود؟ اظهار داشت: پس از رای دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال‌بندی از قانون سنجش و پذیرش، وزیر علوم به عنوان رییس شورای سنجش و پذیرش دانشگاه‌ها در نامه‌ای به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، خواست که در این رابطه نظر تفسیری خود را اعلام کنند.

وی با بیان این مطلب که با رای دیوان عدالت اداری دو سناریو پیش رو وجود دارد، گفت: سناریو اول اینکه یا مجلس شورای اسلامی نظر تفسیری خود را اعلام می‌کند و سهم سوابق تحصیلی در کنکور حذف می‌شود و یا اینکه مجلس نظری نمی‌دهد و رای دیوان عدالت اداری اجرا می‌شود.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: کمیسیون آموزش مجلس در تلاش است که ضمن رعایت قانون و نظری که دیوان عدالت اداری داده است، 25 درصد تأثیر سوابق تحصیلی در نتیجه کنکور باقی بماند.

خدایی با اعلام اینکه هم اکنون 80 نماینده نظر به اصلاحیه قانون و همچنین تاثیر 25 درصد سوابق تحصیلی دارند، تصریح کرد: در همین رابطه طرح نمایندگان در قالب طرح دو فوریتی به هیات رییسه تقدیم شده و در نوبت بررسی قرار دارد.

وی ادامه داد: احتمالا تا پایان فروردین در رابطه با این موضوع به یک جمع بندی خواهیم رسید و آن را اعلام خواهیم کرد.

 

 اخبار دانشگاه  -  ایلنا 


ویدیو مرتبط :
تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 95

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تعیین تکلیف سوابق تحصیلی در کنکور


معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم اعلام کرد: مجلس شورای اسلامی به طرح «اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور» رای مثبت داد.

خبرگزاری مهر: معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم اعلام کرد: مجلس شورای اسلامی به طرح «اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور» رای مثبت داد.

محمد روشن با عرض تسلیت سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع) گفت: امروز مجلس شورای اسلامی به طرح «اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکزآموزش عالی کشور» رای مثبت داد.

او ادامه داد: براساس این قانون سابقه تحصیلی عبارت خواهد بود از نمرات تعدادی از دروس دوره متوسطه دوم و پیش دانشگاهی که امتحانات آنها مطابق اصول سنجش اندازه گیری، توسط وزارت آموزش و پرورش به صورت سراسری، نهایی، استاندارد و مطابق مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش برگزار شده و به تدریج تعداد دروس مفید در هر گروه آزمایشی، به کل ادوار فوق الذکر تعمیم می یابد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم گفت: همچنین اتخاذ تصمیم در مورد میزان و نحوه تاثیر هریک از عوامل سوابق تحصیلی متناسب با تحت پوشش قرار گرفتن امتحانات نهایی دوره ۳ ساله آخر متوسطه آزمون عمومی و آزمون اختصاصی در سنجش خواهد بود.

او ادامه داد: براساس این طرح و مصوبه مجلس شورای اسلامی اکنون وزارت آموزش و پرورش موظف است، تمهیدات لازم را برای اعمال میزان سوابق تحصیلی دانش آموزان و افزایش سطح حفاظت و استاندارد آزمون در راستای رعایت عدالت آموزشی انجام دهد.

روشن گفت: با توجه به اینکه پیشنهاد های نمایندگان مجلس در این جلسه طرح نشده در جلسه آتی مجلس شورای اسلامی در اولین فرصت، باید پیشنهادها مطرح و در خصوص آن مجلس اتخاد تصمیم کند.

او ادامه داد: البته پیشنهادهای واصله همه در راستای همین مصوبه امروز مجلس بوده و امید می رود به شفاف سازی مصوبه و تسهیل در اجرای آن همراه با عدالت آموزشی کمک کند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم گفت: با توجه به دو فوریتی بودن طرح، ظرف ۲۴ ساعت، شورای نگهبان نسبت به بررسی آن اقدام و اظهار نظر خواهد کرد، بدیهی است بعد از تایید شورا و انتشار در روزنامه رسمی این طرح به عنوان قانون لازم الاجرا خواهد بود.