اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تعمیر کامپیوتر یا سرقت تصاویر خصوصی!



اخبار حوادث - تعمیر کامپیوتر یا سرقت تصاویر خصوصی!

مردی که مخفیانه تصاویر و فیلم های خصوصی افراد را در کامپیوتر خود ذخیره می کرد ،توسط پلیس فتای استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد. 

به گزارش ایسنا ،"سرهنگ مرتضوی " رئیس پلیس فتای استان اصفهان بیان داشت : در پی بازدید و نظارت کارشناسان پلیس فتا استان اصفهان از مغازه تعمیرکاران رایانه در سطح شهر ، تعمیرکاری به جرم نگهداری عکس‌ها و فیلم های خصوصی مشتریان در سیستم رایانه خود شناسایی و دستگیر شد.
 
این مقام مسئول عنوان داشت: با انجام تحقیقات کارشناسان مشخص شد متهم اقدام به انتقال تصاویر خصوصی از سیستم‌های رایانه‌ای که مشتریان برای تعمیر به وی تحویل می دادند روی هارد خود می نموده که با اقدام به موقع پلیس فتا از این کار جلوگیری شد.
 
به گزارش ایسنا، "سرهنگ مرتضوی" با توصیه به هموطنان در خصوص مراقبت از اطلاعات و تصویر خصوصی خود ،تصریح کرد:
 
1- از نگهداری تصاویر خصوصی بر روی تلفن همراه و رایانه خودداری کنند.
 
2- زمانی که تلفن همراه و سیستم‌های رایانه‌ای نیاز به تعمیر پیداکرد ، تصاویر خصوصی خود را به لوح فشرده منتقل و در جای امن نگهداری کنند.
 
3- برای تعمیر رایانه خود به افراد معتبر، قابل اعتماد و به تعمیرگاه‌های مجاز مراجعه نمایید. 

اخبار حوادث - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
آزادی های یواشکی: بهانه سرقت تصاویر خصوصی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرقت تصاویر خصوصی



بازداشت اخاذ 50 میلیونی

سرقت تصاویر خصوصی

نصاب دوربین‌های مداربسته یك شركت تجاری در مشهد، كه با سرقت تصاویر خصوصی صاحب محل به كمك دوست خود، قصد اخاذی 50 میلیون تومانی را داشت، همراه همدستش از سوی پلیس فتای استان خراسان رضوی دستگیر شد.

به گزارش جام‌جم، سرهنگ عرفانی، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی از دستگیری دو مرد جوان كه با سرقت تصاویر خصوصی صاحب یك شركت تجاری در مشهد، قصد اخاذی 50 میلیون تومانی از وی را داشتند، خبر داد و به خبرنگار ما گفت: هفته گذشته مردی با حضور در پلیس فتای استان خراسان رضوی علیه مردی به اتهام اخاذی شكایت كرد. در تحقیق از شاكی معلوم شد، مردی با او تماس گرفته و با ادعای این‌ كه تصاویر خصوصی‌اش را در اختیار دارد، از وی در قبال پخش نشدن تصاویر در اینترنت، 50 میلیون تومان خواسته است.

وی افزود: مرد اخاذ حتی برای صحت ادعایش یك سی‌دی حاوی تصاویر خصوصی شاكی را به محل كارش ارسال می‌كند.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی یادآور شد: با طرح این شكایت، جستجو برای دستگیری مرد اخاذ آغاز شد تا این كه ماموران اطلاع یافتند دوربین‌های مداربسته موجود در شركت شاكی، به سیستم مركزی رایانه متهم نصب بوده و وی به این طریق توانسته تصاویر دوربین‌های شركت را هك كند.

ردپای نصاب دوربین‌های مداربسته در اخاذی

عرفانی خاطرنشان كرد: در ادامه تحقیقات ماموران متوجه شدند چندی پیش مردی كه در زمینه نصب دوربین‌های مداربسته فعالیت داشته، دوربین‌ها را در شركت شاكی نصب كرده است.

به این ترتیب نصاب دوربین‌های مداربسته به عنوان تنها مظنون پرونده تحت تعقیب قرار گرفت و چند روز پیش دستگیر شد. متهم با انتقال به پلیس فتای استان خراسان رضوی اعتراف كرد با همدستی یكی از دوستانش به قصد اخاذی از صاحب شركت، تصاویر خصوصی او را دزدیده است. 

اعتراف متهم به دزدیدن تصاویر خصوصی شاكی

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی افزود : در تحقیق از متهم معلوم شد او كارگر یك مركز تجهیز و نصب دوربین‌های مداربسته بوده و هنگام مراجعه به دفتر شركت برای نصب دوربین، متوجه وضع مالی مناسب مدیر شركت شده و تصمیم گرفته از وی اخاذی كند. او موضوع را با یكی از دوستانش در میان گذاشته و با هك كردن سیستم رایانه‌ای شاكی كه تصاویر دوربین‌های مداربسته شركت در آنجا ذخیره می‌شده، تصاویر خصوصی صاحب شركت را به دست آورده است.

عرفانی یادآور شد: در ادامه مشخص شد، متهم با سرقت تصاویر خصوصی صاحب شركت قصد اخاذی 50 میلیون تومانی را داشته اما پیش از هر اقدامی توسط پلیس فتا دستگیر می‌شود.

وی افزود: در پی اعتراف متهم ، دیگر همدست او هم دستگیر شد و به سرقت تصاویر خصوصی شاكی به قصد اخاذی اعتراف كرد.

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی با هشدار به شهروندان از آنها خواست برای نصب دوربین‌های مداربسته در شركت‌های خود، از مراكز معتبر در این زمینه كمك بگیرند و تصاویر خصوصی خود را به‌هیچ عنوان در رایانه‌های شخصی محیط كارشان قرار ندهند./جام جم آنلاین