اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تعلیق مجوز صرافی مشهورترین موسسه مالی - اعتباری کشور +سند



تعلیق مجوز صرافی مشهورترین موسسه مالی - اعتباری کشور +سند

با توجه به قدمت و سابقه موسسه مالی و اعتباری توسعه، حساسیت ها و گمانه زنی ها درباره علت این اقدام قاطعانه بانک مرکزی طی روزهای آینده دامنه بیشتری خواهد یافت.

به گزارش صبحانه، اگرچه به خاطر بازار آشفته ارز در طول یک سال گذشته و افزایش ناگهانی قیمت دلار آزاد و اختلاف شدید نرخ ارز دولتی و آزاد باعث جذابیت فراوان برای فعالیت برخی افراد و موسسات در زمینه صرافی شده است، اما همین جذابیت دردسرهایی را نیز به همراه دارد.

مسئولان بانک مرکزی بارها نسبت به بروز برخی تخلفات در خرید و فروش ارز هشدار داده اند، اما برخی صرافی ها نیز مطرح می کنند که ارزی به قیمت دولتی در اختیار آنها قرار نمی گیرد که آن را به قیمت دولتی در اختیار متقاضیان واقعی قرار دهند و باید بانک مرکزی اجازه دهد بازار، قیمت را مشخص کند.

بانک مرکزی مجموعا اسامی بیش از 600 صرافی را اعلام کرده است که برخی از آنها دارای مجوز و برخی در حال تمدید مجوز هستند، در عین حال مجوز تعدادی از صرافی ها فاقد اعتبار است یا اینکه مجوز صادره آنها باطل شده است که البته دلیل واضح و مشخصی از سوی بانک مرکزی در این زمینه ارائه نمی شود.

به گزارش صبخانه طی یکسال گذشته تعدادی از صرافی‌های متخلف و صرافی‌های غیرمجاز که بدون مجوز بانک مرکزی فعالیت می‌کردند یا مجوز خود را از سایر نهادها غیر از بانک مرکزی دریافت کرده‌ بودند، به تعطیلی کشیده شده، تعلیق یا پلمب شده‌ اند که بر اساس اعلام اخیر بانک مرکزی، صرافی متعلق به موسسه مالی و اعتباری توسعه نیز جزء این صرافی هاست.   مؤسسه اعتباری,تعلیق مجوز صرافی های مختلف

اندازه واقعی تصویر


اگرچه موسسه اعتباری توسعه به عنوان نخستین مؤسسه اعتباری در شهریور ماه سال 1376 تحت نظارت بانک مرکزی آغاز به کار کرده است اما بنا به دلایل مختلفی، هنوز به بانک تبدیل نشده است، هر چند در اخباری که در سایت خود منتشر می کند از کلمه بانک نیز در توصیف این موسسه بهره می برد.

بر اساس اطلاعات ثبت شده در روزنامه رسمی، این صرافی در سال 1388 تاسیس شده است و ریاست هیئت مدیره آن بر عهده خلیل خلیل زاده است که همزمان ریاست هیئت مدیره موسسه مالی و اعتباری توسعه را نیز بر عهده دارد. دیگر عضو هیئت مدیره نیز نماینده بیمه توسعه از شرکتهای مورد حمایت موسسه توسعه است.

مؤسسه اعتباری,تعلیق مجوز صرافی های مختلف

اگرچه طی سالهای اخیر مجوز صرافی های مختلفی توسط بانک مرکزی تعلیق و باطل شده است اما با توجه به قدمت و سابقه موسسه مالی و اعتباری توسعه، حساسیت ها و گمانه زنی ها درباره علت این اقدام قاطعانه بانک مرکزی بیشتر خواهد بود.

/صبحانه


ویدیو مرتبط :
درخواست مجوز موسسه مالی و اعتباری از زندان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موسسه مطبوعاتی معتبر! جذب مدیرمطبوعاتی با پورسانت در روزنامه ایران! + سند



موسسه مطبوعاتی معتبر!

جذب مدیرمطبوعاتی با پورسانت در روزنامه ایران! + سند

ضمیمه استانی روزنامه ایران که با نام ایران زمین در سراسر کشور توزیع می شود با انتشار آگهی جذب مدیر مطبوعاتی عنوان کرد که علاوه بر حقوق ثابت به وی پورسانت هم تعلق می گیرد!

"صراط" - روزنامه دولت در ادامه فعالیتهای جالب خود! اینبار در ضمیمه های استانی روزنامه دست به خلق ابتکار عملی جالب زد.

به گزارش خبرنگار صراط، ضمیمه استانی روزنامه ایران که با نام ایران زمین در سراسر کشور توزیع می شود با انتشار آگهی جذب مدیر مطبوعاتی عنوان کرد که علاوه بر حقوق ثابت به وی پورسانت هم تعلق می گیرد!

در این آگهی که در ایران زمین اصفهان به چاپ رسیده است با عنوان "استخدام در یک موسسه مطبوعاتی معتبر" به جذب تعدادی نیرو از قبیل مدیر مطبوعاتی، خبرنگار با روابط عمومی بالا، طراح و گرافیست خانم، مدیر جذب آگهی و . . . اشاره شده است . با بررسی سطحی به راحتی مشخص است که شماره تلفن این موسسه مطبوعاتی معتبر که قصد جذب نیرو با پورسانت را دارد مربوط است به دفتر روزنامه ایران زمین در استان اصفهان!

گفتنی است هنوز از نیت مسئولین این روزنامه پیرامون انتشار آگهی جذب با چنین مزایایی خبری در دست نیست اما ذکر پورسانت برای مدیر مطبوعاتی اذهان را بیشتر به سمت آگهی گیرنده سوق می دهد .

در تصویر زیر شرایط جذب نیروز در روزنامه ایران زمین اصفهان ذکر شده است./صراط نیوز

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب