اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تعلیق مجدد اجرای تحریم‌های ایران


شورای اروپا زمان مشخص شده برای تعلیق در اجرای تحریم‌ها و تدابیر محدودکننده اتحادیه اروپا علیه ایران را تا دهم ژوئیه تمدید کرد.

خبرگزاری ایسنا: اتحادیه اروپا در پی توافقی که در 24 نوامبر 2013 با ایران صورت گرفت، اعلام کرده بود که اجرای برخی از تحریم‌ها و تدابیر محدودکننده را علیه کشورمان به حالت تعلیق درمی‌آورد.

شورای اروپا در بیانیه‌ای که در پایگاه اینترنتی این نهاد اروپایی منتشر شد، اعلام کرد که تصمیم گرفته است که اجرای این تحریم‌ها و تدابیر محدودکننده را همچنان تا تاریخ دهم ژوئیه 2015 در حالت تعلیق نگه دارد.

شورای اروپا اعلام کرد که این تصمیم با هدف فرصت دادن به مذاکرات کنونی با هدف دستیابی به راهکاری بلندمدت برای موضوع هسته‌ای ایران صورت گرفته است.


ویدیو مرتبط :
تمدید تعلیق تحریم های برجامی و وضع تحریم های جدید علیه ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موگرینی در وین می ماند / کاخ سفید: مذاکره با ایران ارزش ادامه دادن را دارد/ تعلیق مجدد تحریم‌های ایران توسط اتحادیه اروپا



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که برای سومین بار به وین آمده است در وین می ماند و مذاکرات را از نزدیک دنبال می کند.


موگرینی در وین می ماند /اشتاین مایر به کوبا نمی رود/لاوروف در راه وین - مسکو


به گزارش خبرنگار ایسنا اعزامی به وین، این برای سومین بار است که وزیران خارجه 1+5 به ویژه سه کشور اروپایی به وین می آیند و مجددا برای مدتی کوتاه مذاکرات را ترک می کنند.

در عین حال با قرار گرفتن دو طرف در ساعات و روزهای سرنوشت ساز مذاکرات برخی از وزیران خارجه برنامه های کاری را تغییر داده و برخی بنا به ضرورت به پایتخت هایشان بازگشتند.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان قرار بود روز پنجشنبه حسن روحانی رییس جمهور کشورمان را در سفر به شهر اوفا روسیه و برای شرکت در اجلاس "بریکس" همراهی کند که امروز اعلام کرد به این سفر نمی رود.

هم چنین فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان قرار بود روز پنجشنبه در سفری از پیش تعیین شده به کوبا سفر کند که او هم سفر خود را به تعویق انداخته است.

در این میان جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز از شنبه 7 تیرماه در وین به سر می برد و از ابتدا اعلام کرد که تا پایان مذاکرات در وین می ماند.

اما سرگی لاوروف که کشورش میزبان اجلاس بریکس در روز پنجشنبه است با مشکلات بیشتری در این زمینه رو به رو است. او باید روز پنجشنبه در اوفا از شهرهای روسیه باشد و در عین حال جمع بندی و اعلام توافق جامع هسته ای احتمالا به ساعات پایانی روز پنجشنبه خواهد کشید.هنوز مشخص نیست که لاوروف به همراه دیگر وزیران خارجه چهارشنبه شب به وین باز می گردد یا پنجشنبه شب.

 

--------------------------

کاخ سفید: مذاکره با ایران ارزش ادامه دادن را دارد

سخنگوی کاخ سفید با وجود عبور مذاکرات از دومین ضرب الاجل تعیین شده اعلام کرد که گفت‌وگوها با ایران حداقل در زمان کنونی ارزش ادامه دادن را دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه واشنگتن تایمز، جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید هم‌چنین از تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران تا روز جمعه خبر داد.

این در حالی است که فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز پیش‌تر در کنفرانسی خبری ضمن اعلام تمدید مذاکرات تا روز جمعه گفت: ما می‌دانیم که مذاکرات بسیار سخت، چالش‌انگیز و در بعضی مواقع دشوار بوده است و با وجود برخی اختلافات میان طرف‌ها این مذاکرات ادامه خواهد یافت.

سخنگوی کاخ سفید هم‌چنین تاکید کرد: هنوز هم اختلافات اساسی میان کشورهای عضو گروه 1+5 و ایران باقی مانده است. این موضوع فقط مربوط به آمریکا نیست و دیگر کشورهای مذاکره کننده نیز بر همین باورند.

 

--------------------------

اتحادیه اروپا اجرای تحریم‌های ایران را مجددا تعلیق کرد

شورای اروپا زمان مشخص شده برای تعلیق در اجرای تحریم‌ها و تدابیر محدودکننده اتحادیه اروپا علیه ایران را تا دهم ژوئیه تمدید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شورای اروپا، اتحادیه اروپا در پی توافقی که در 24 نوامبر 2013 با ایران صورت گرفت، اعلام کرده بود که اجرای برخی از تحریم‌ها و تدابیر محدودکننده را علیه کشورمان به حالت تعلیق درمی‌آورد.

شورای اروپا در بیانیه‌ای که در پایگاه اینترنتی این نهاد اروپایی منتشر شد، اعلام کرد که تصمیم گرفته است که اجرای این تحریم‌ها و تدابیر محدودکننده را همچنان تا تاریخ دهم ژوئیه 2015 در حالت تعلیق نگه دارد.

شورای اروپا اعلام کرد که این تصمیم با هدف فرصت دادن به مذاکرات کنونی با هدف دستیابی به راهکاری بلندمدت برای موضوع هسته‌ای ایران اتخاذ شده است. 

 

اخبار سیاست خارجی - ایسنا