اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تعلیق اعدام به دنبال اعدام جنجالی در آمریکا


اجرای احکام اعدام درایالت اوکلاهمای آمریکا در پی جنجال بر سر اهمال و بی توجهی صورت گرفته در اعدام یکی از محکومان، به حال تعلیق در آمد.

خبرگزاری ایرنا: اجرای احکام اعدام درایالت اوکلاهمای آمریکا در پی جنجال بر سر اهمال و بی توجهی صورت گرفته در اعدام یکی از محکومان، به حال تعلیق در آمد.

حکم اعدام صادر شده برای ˈکلیتون لاکتˈبا استفاده از تزریق ماده سمی، دیروز(سه شنبه) با اهمال و غفلت مسوولان زندان اوکلاهما اجرا شد، به طوری که این زندانی پس از اولین تزریق همچنان هوشیار بود و 43 دقیقه بعد تنها بر اثر ترس از مرگ دچار حمله قلبی شد و جان سپرد.
 
این موضوع منجر شد تا حکم اعدام برای زندانی بعدی که قرار بود به همین نحو به اجرا گذارده شود، لغو شود.
 
ˈدین سندفوردˈ وکیل این محکوم به اعدام گفت: گرچه اولین تزریق باید موجب بیهوشی شود، اما وی متوجه تکان های بدن موکلش که گویی تلاش می کرد حرفی بزند، شده بود. فرمانداری اوکلاهما در پی جنجال بر سر این قضیه، دستور تحقیق صادر کرد و اجرای احکام اعدام در این ایالت را دو هفته به تعویق انداخت.
 
در34 ایالت آمریکا برای محکومان مجازات اعدام تعیین می شود و در میان آنها، تگزاس و سپس اوکلاهما بالاترین میزان صدور حکم اعدام را دارند.
 
در سال 2013، 39 زندانی در آمریکا اعدام شدند و هم اکنون سه هزار و 108 محکوم به اعدام در این کشور در انتظار اجرای حکم هستند.


ویدیو مرتبط :
اگر رافت اسلامی نبود اعدام می شدند!جنجالی!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زهره الهیان: سنگسار «سکینه محمدی» نهایی نشده و اعدام نیز تعلیق شده است



 

 

 

زهره الهیان: سنگسار «سکینه محمدی» نهایی نشده و اعدام نیز تعلیق شده است

 

«زهره الهیان» رییس کمیته‌ حقوق بشر مجلس در نامه‌ای به رییس‌جمهور برزیل نسبت به برخی از مسایلی که از جانب وی در مورد ایران مطرح شده توضیحاتی ارائه کرد.

«الهیان» در بخشی از این نامه که روز شنبه منتشر شد، با اشاره به ماجرای «سکینه محمدی آشتیانی» و جنجال رسانه‌ای غرب در این پرونده قضایی آورده است که حکم سنگسار این زن نهایی نشده و به جهت گذشت اولیاء دم موضوع اعدام وی نیز تعلیق شده است.

رییس کمیته‌ حقوق بشر مجلس می‌گوید: در مورد موضوع پرونده سکینه محمدی (آشتیانی) نیز روند محاکمه قضایی نامبرده و بر اساس شواهد و مستندات موجود که طی مدت زمان مدیدی در جریان بوده اثبات کننده نه تنها خیانت به خانواده، بلکه مبادرت به قتل همسر با همدستی معشوقه خود است. در حقیقت نامبرده با ایجاد روابط نامشروع، در قتل فجیع پدر فرزندان خود مشارکت مستقیم داشته و در جریان محاکمه نیز صراحتا بدان اعتراف کرده است.

وی تاکید کرده است: گرچه در روند محاکمه قضایی حکم سنگسار نهایی نشده و حکم اعدام این زن به دلیل گذشت و عفو اولیاء دم، به حالت تعلیق درآمده است و تنها به ده سال حبس از بابت جنبه عمومی جرم اکتفا شده است، لکن خود قضاوت می‌نمایید که با توجه به سطور فوق این همه جار و جنجال به ظاهر حقوق بشری رسانه‌های غربی در مورد ایران و دروغ پراکنی آنها نوعی جنگ روانی و تبلیغاتی با اهداف سیاسی خاص علیه نظام جمهوری اسلامی ایران است...../تحلیل:عصرایران