اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تعلل رضازاده در انتخاب سرمربی


برخلاف اکثر فدراسیون‌ها که برنامه های خود را برای رویدادهای سال 2014 از جمله بازیهای آسیایی آغاز کرده اند، فدراسیون وزنه‌برداری هنوز در حال بررسی گزینه‌های مد نظرش برای انتخاب سرمربی تیم ملی بزرگسالان است.

ایسنا: با آغاز سال 2014 میلادی نگاه اهالی ورزش جهان به رقابت‌های پیش رو جدی‌تر شده به ویژه ورزشکاران قاره کهن که علاوه بر مسابقه‌های جهانی رشته‌های ورزشی خود رویدادی مهم به نام بازی‌های آسیایی را نیز پیش رو دارند. سال 2014 برای جامعه ورزشی ایران نیز سال مهم و پرکاری محسوب می‌شود و ورزشکاران ایرانی باید خود را آماده نبرد کنند.

اکثر فدراسیون‌ها با برپایی اردوهای مقدماتی در حال آماده کردن تیم‌های ملی خود هستند حتی کشتی‌ فرنگی که پس از المپیک اوضاع نگران کننده‌ای داشت، اکنون با حضور دوباره محمد بنا و بازگشت المپیکی‌ها سروسامان گرفته است. اما در این میان بلاتکلیفی در وزنه‌برداری، رشته‌ای که همیشه بر روی مدال‌های آن در میادین بین‌المللی حساب ویژه‌ای باز می‌کنند، موج می‌زند و با وجود استعفای سرمربی تیم ملی پس از پایان مسابقه‌های جهانی لهستان، رضازاده پس از چندین ماه هنوز جانشین او را در تیم ملی بزرگسالان معرفی نکرده است.

البته رضازاده همیشه اعلام کرده، هدف‌گذاری فدراسیون حضور موفق در بازی‌های آسیایی و مسابقه‌های جهانی 2014 است اما در عمل هنوز قدم از قدم برنداشته است. از طرفی رییس فدراسیون وزنه‌برداری در بعضی مصاحبه‌هایش که در آذرماه انجام داده بود، وعده آخر هفته را برای مشخص شدن سرمربی تیم ملی بزرگسالان داد. آخر هفته‌ای که هنوز از راه نرسیده است. او حتی در یکی از مصاحبه‌هایش می‌گوید «این طور نیست که دست روی دست گذاشته باشیم، همچنان در حال بررسی گزینه‌ها هستیم.» اکنون دی ماه به نیمه راه رسیده و روزها و هفته در حال سپری شدن هستند اما خبری از سرمربی جدید تیم ملی نیست و مشخص نیست چرا بررسی گزینه‌های تیم ملی تمامی ندارد و آن آخر هفته‌ای که رضازاده وعده‌اش را می‌دهد کی از راه می‌رسد.

بدون تردید رقبای ایران (چه در آسیا و چه در جهان) به هیچ عنوان دست روی دست نمی‌گذارند و قطعا خود را برای حضوری قدرتمند در بازی‌های آسیایی و مسابقه‌های جهانی که برای کسب سهمیه المپیک برزیل اهمیت بسزایی دارد آماده می‌کنند. بنابراین فدراسیون اگر می‌خواهد وزنه‌برداری ایران از قافله رقابت عقب نماند باید هرچه سریع‌تر برنامه‌ی خود را مشخص و پولادمردان را برای رقابت‌های آتی آماده کند.

پولادمردان ایران در مورد بلاتکلیفی این روزهای تیم ملی وزنه‌برداری چه می گویند؟

بهداد سلیمی:
"این که چه زمانی اردوها آغاز شود به نظر فدراسیون و آقای رضازاده بر می گردد اما از آنجا که بازی های آسیایی و 40 روز بعد از آن مسابقات جهانی را در پیش رو داریم ، ما نیاز به به آماده سازی قوی و زمان زیادی داریم تا بتوانیم خودمان را برای دو مسابقه سنگین با فاصله زمانی 40 روز آماده کنیم . به نظر من باید اردوها زودتر آغاز و وزنه بردارها جمع شوند. البته نمی دانم سیاست مدنظر آقای رضازاده چه چیزی است اما اگر تا الان حرکتی نداشته حتما برای خودش دلیل دارد. با این وجود باید زودتر در مورد سرمربی تیم ملی بزرگسالان به نتیجه ای برسد و تصمیم نهایی را بگیرد."

رسول تقیان:
"فکر می‌کنم برای انتخاب سرمربی یک مقدار دیر شده و از آنجا که مسابقه‌های جهانی سهمیه المپیک را دارد، بنابراین به نظرم اهمیت آن باید از بازی‌های آسیایی بیشتر باشد. با این وجود ما نیز یک جورایی بلاتکلیف هستیم و نمی‌دانم تمرین‌های خود را پرفشار دنبال کنم یا برنامه‌ریزی خود را به گونه‌ای تنظیم کنم که با شروع اردوی تیم ملی تداخل پیدا نکند. از طرفی فکر می‌کنم الان برای‌ آغاز اردوها زمان مناسبی است چراکه تا بدن‌های وزنه‌برداران از آن حالت غیر اردویی دربیاید و به حالت رکوردی برگردد یکی، دو ماه زمان می‌برد و اگر قبل از سال جدید اردوها شروع شود تا بچه‌ها با بدن‌های آماده سال جدید را آغاز کنند بهتر است اما هنوز تکلیف سرمربی مشخص نشده و امیدورم هرچه زودتر مشخص شود تا هر فردی است برنامه‌هایش را سریع‌تر اجرا کند."

کیانوش رستمی:
"با مشخص نبودن تکلیف سرمربی تیم ملی و زمان دقیق اردوها 100 درصد وزنه‌برداران عقب می‌مانند. زیرا هرچقدر زمان اردوها عقب بیفتد، وزنه‌برداران برای رسیدن به آمادگی زمان کمتری دارند اما وقتی اردوها زودتر شروع شود، بچه‌ها تمرین‌هایشان را آغاز می‌کنند و به مرور زمان به رکوردهایشان می‌رسند. اما وقتی عجله‌ای تمرین کنند احتمال آسیب دیدگی بیشتر شود بنابراین به نظرم بهتر است سرمربی تیم انتخاب و اردوها آغاز شود."

بهادر مولایی:
"پیش از این به ما گفته بودند اردوی تیم ملی دو ماه دیگر شروع می‌شود. وزنه‌برداران نیز اکنون زیر نظر مربیان دیگری خود را برای فینال لیگ برتر آماده می‌کنند اما اگر زیر نظر یک مربی باشند بهتر است. با این وجود فدراسیون در فکر انتخاب سرمربی است و امیدوارم هرچه زودتر سرمربی تیم ملی مشخص و بچه‌ها دور هم جمع شوند."

نواب نصیرشلال:
"زمان اردوها که تقریبا مشخص است و اواسط بهمن ماه اردوی تیم ملی آغاز می‌شود اما اگر تکلیف سرمربی و کادر فنی مشخص شود خیلی بهتر است زیرا ورزشکار تکلیف خود را می‌داند. همچنین با توجه به فاصله زمانی که میان بازی‌های آسیایی و مسابقه‌های جهانی است یک فرصت آماده‌سازی هفت ماهه وجود دارد که اگر کیفیت اردوها و شرایط خوب باشد این مدت زمان برای آماده شدن کافی است."


ویدیو مرتبط :
شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال نشد - سرمربی ساحلی انتخاب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ترابیان: نمی‌توانم بدون بررسی سرمربی تیم ملی را انتخاب كنم



 

 

ترابیان: نمی‌توانم بدون بررسی سرمربی تیم ملی را انتخاب كنم

 

هنوز مکان برگزاری ایران و آنگولا مشخص نیست

ترابیان: نمی‌توانم بدون بررسی سرمربی تیم ملی را انتخاب كنم

سرپرست کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال گفت: مردم برای انتخاب سرمربی تیم ملی به من اعتماد کرده‌اند و نمی‌توانم بدون بررسی مربی انتخاب کنم.

عباس ترابیان درباره محل برگزاری دیدار ایران و آنگولا اظهار داشت: تا امروز خبری مبنی بر اینکه این دیدار در کدام ورزشگاه برگزار شود به ما نداده اند. البته جای نگرانی نیست و این مسابقه لغو نخواهد شد.

وی در مورد فعالیتش برای پیدا کردن مربی خوب خارجی برای تیم امید عنوان کرد: یک فرمتی را ایجاد کرده ایم و بر اساس آن مربیانی که رزومه آنها به دستمان رسیده را بررسی می کنیم. هر مربی که در این فرمت مورد تاییدمان نباشند از فهرست گزینه ها خارج می کنیم.

سرپرست کمیته روابط بین الملل فدراسیون در مورد مطرح شدن نام گزینه های داخلی و خارجی گفت: اصلا به این خبرها کاری ندارم و وظیفه ای که به من محول شده را انجام می دهم. فدراسیون در این زمینه اختیار را به من داده تا بهترین گزینه که بتواند با شرایط ایران کار کند را بیابم. فعلا اسم شخصی که بگوییم گزینه هست یا نیست نداریم. هر گزینه ای همخوانی با معیارهایمان داشته باشد را انتخاب می کنیم.

ترابیان در ارتباط با اینکه برخی اعضای کمیته فنی از جمله قلعه نویی اعلام کرده اند که اگر فدراسیون برای انتخاب سرمربی تیم ملی با آنها مشورت نکنند از این کمیته می روند، گفت: کاری به این صحبت ها ندارم. فدراسیون از من کاری را خواسته و حتما آقای کفاشیان این موارد را با اعضای کمیته فنی در میان می گذارد. به هر حال باید به نظرات احترام گذاشت. مردم به من اعتماد کرده اند و نمی توانم بدون بررسی انتخاب کنم.