اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تعقیب کشتی نجات ایران با یک کشتی‌جنگی


از لحظه ورود کشتی نجات ایران به خلیج عدن، کشتی نظامی با هویت ناشناس به تعقیب کشتی حامل محموله های بشر دوستانه کشورمان کرده است.

العالم: کشتی کمک رسان ایرانی که امروز (یکشنبه) به منظور امداد رسانی به مردم یمن وارد خلیج عدن شده است توسط یک فروند کشتی جنگی ناشناس تعقیب شده است.

هویت این کشتی نظامی که با فاصله از کشتی ایرانی حرکت می کند تاکنون مشخص نشده است.

برخی ناظران از احتمال آمریکایی بودن کشتی تعقیب کننده خبر می دهند ، موضوعی که تاکنون از سوی نهادهای رسمی و مستقل تایید نشده است.

کشتی نجات ایران روز بیست و یکم اردیبهشت ماه از بندر عباس به سمت خلیج عدن و بندر الحدیده یمن حرکت کرد.

کشتی "ایران شاهد" پس از بارگیری  کمک های بشردوستانه، بندر شهید رجایی بندرعباس را به مقصد یمن ترک کرد.

این کشتی حامل مواد غذایی، یکهزارتخته چادر، یکهزار عدد چراغ والر، هزار دست ظروف آشپزخانه، دو هزار تخته پتو، آرد، دارو و هفت هزار بسته آب معدنی است.


ویدیو مرتبط :
12 کشتی جنگی در برابر 330 کشتی جنگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نگرانی اسرائیل از اعزام کشتی های جنگی ایران به مدیترانه: خطرناک است



 

 

 

نگرانی اسرائیل از اعزام کشتی های جنگی ایران به مدیترانه: خطرناک است

 

در پی اعلام این که ایران قصد دارد کشتی جنگی به مدیترانه بفرستد ، اسرائیل نسبت به این امر با نگرانی واکنش نشان داد.

به نقل از پایگاه خبری" لبنان الآن "، اسرائیل ورود ناوهای ایرانی به دریای مدیترانه را اقدام تحریک آمیز خطرناک توصیف کرد.

اسرائیل در واکنش به گزارش های رسانه ای درباره احتمال ورود دو کشتی جنگی ایرانی به دریای مدیترانه از طریق کانال سوئز، آن را اقدامی تحریک آمیز و خطرناک علیه اسرائیل دانست.

رادیو اسرائیل به نقل از مقامات بخش امنیتی این رژیم اعلام کرد: اسرائیل به شدت ورود این دو ناو ایرانی به دریای مدیترانه را پیگیری می کند. همانگونه که ایران حضور کشتی های نظامی اسرائیلی در خلیج فارس را نمی پذیرد ، تل آویو نیز به طور کامل استقرار کشتی های نظامی ایرانی در دریای مدیترانه را نمی پذیرد.

یکی از مقامات اسرائیلی نیز گفت: حضور نیروی دریایی در دریای مدیترانه دارای هیچ توجیه نیست. هم اکنون در اسرائیل این بحث مطرح است که وضعیت فعلی تغییر یابد. اسرائیل چگونگی تعامل با این اتفاق را می داند.

این مقام امنیتی اسرائیل همچنین مدعی شد قصد تهران برای اعزام کشتی های جنگی به دریای مدیترانه، جزئی از برنامه ایران برای نهادینه کردن نفوذ و جای پای خود در کشورهای منطقه است. وی ادامه داد: ایرانی ها تلاش می کنند تا پیامی را برای کشورهای غربی ارسال کنند اینکه آنها وجود ناوگان های دریایی بیگانه در خلیج فارس را نمی پذیرند.

قرار است ناوگروه دریایی ایران پس از عبور از تنگه باب المندب، دریای سرخ و کانال سوئز وارد دریای مدیترانه شود تا در یکی از بنادر ساحلی سوریه در دریای مدیترانه مستقر شوند.

اسرائیل، لبنان، مصر و سوریه کشورهای ساحلی در شرق دریای مدیترانه هستند.

امیر دریادار غلامرضا خادم بی‌غم جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران در اوایل بهمن ماه جاری گفته بود ناوگروهی از این نیرو، در آینده ای نزدیک به دریای مدیترانه خواهد رفت.

نیروی دریایی ایران پیش از این نیز ناوگروه هایی را به خارج از منطقه خلیج فارس و دریای عمان اعزام کرده بود...../تحلیل:عصرایران