اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تعقیب و گریز مرگبار در تهران


سارق خودروی سوناتا که پس از فرار از دست ماموران با چند خودرو و عابر پیاده برخورد کرده بود پس از دقایقی تعقیب و گریز با شلیک پلیس قبل از انجام گروگانگیری، کشته شد.

 خبرگزاری مهر: سارق خودروی سوناتا که پس از فرار از دست ماموران با چند خودرو و عابر پیاده برخورد کرده بود پس از دقایقی تعقیب و گریز با شلیک پلیس قبل از انجام گروگانگیری، کشته شد.

سرهنگ عباسعلی محمدیان در تشریح جزئیات تعقیب و گریز مرگبار ظهر امروز سارق خودرو در پایتخت گفت: ساعت 12 امروز گشت آشکار پلیس آگاهی  هنگام گشت زنی در محدوده میدان هلال احمر به یک دستگاه سوناتای قهوه ای رنگ مدل 2012 مشکوک می شود که در بررسیهای اولیه مشخص شده است خودرو روز گذشته از محله شهرزیبا سرقت شده است. بلافاصله پس از مشخص شدن سرقتی بودن خودرو ماموران به راننده دستور ایست می دهند اما او بدون توجه به این دستور اقدام به فرار می کند.

وی ادامه داد: ماموران برای متوقف کردن راننده سه تیر هوایی شلیک کردند که خودرو متوقف نشد. پس از آن با شلیک چند گلوله لاستیک جلو و عقب سوناتا مورد هدف ماموران قرار گرفت و پس از آن راننده تعادل خود را از دست داده و با چند خودروی عبوری عابر پیاده برخورد کرد.

به گفته رئیس پلیس آگاهی تهران راننده خودرو هنگام فرار تعدادی دسته چک و گوشی تلفن همراه را به بیرون از خودرو پرتاب کرد که پس از بررسی مشخص شد که آنها سرقتی هستند.

وی ادامه داد: سرانجام خودرو در میدان منیریه متوقف شد که راننده اقدام به فرار با پای پیاده کرد. این در حالی است که این سارق قصد داشت با ورود به یکی از خانه های منطقه صاحب خانه را گروگان بگیرد که مورد هدف گلوله پلیس قرار گرفته و کشته شد.

محمدیان تصریح کرد: در بررسی های اولیه مشخص شد راننده خودروی سوناتا فردی به نام امید 30 ساله است که 8 فقره سابقه زورگیری، سرقت به عنف، مواد مخدر و سرقت خودرو را دارد.

وی در پایان گفت: پس از تشکیل پرونده مقدماتی با دستور بازپرس شعبه 2 دادسرای امور جنایی خودرو به پلیس آگاهی و جسد نیز به پزشکی قانونی منتقل شد.


ویدیو مرتبط :
تعقیب و گریز مرگبار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تعقیب و گریز مرگبار سرباز پلیس با مزاحم خیابانی دختران



سرباز پلیس در تعقیب و گریز مزاحم خیابانی دختران و زنان در قم

عامل شهادت این سرباز از اشرار بوده است
تعقیب و گریز مرگبار سرباز پلیس با مزاحم خیابانی دختران

سرباز پلیس در تعقیب و گریز مزاحم خیابانی دختران و زنان در قم به شهادت رسید.

ساعت 6 عصر یکشنبه 31 شهریورماه سال جاری 2 مأمور موتورسوار در حال گشت‌زنی در خیابان صدوقی قم بودند که چند زن و مرد هراسان به سمت آنان رفتند وآنها را در جریان مزاحمت مرد پژوسواری قرار دادند.


یکی از زنان به مأموران گفت: پسری جوان با پژو 407 سفید رنگ سد راه دختران و زنان شده و مزاحم آنها می‌شود.با ادعای این زن مأموران توانستند پژو 407 سفیدرنگ را در خیابان کوکب جنب مجتمع خورشید شناسایی کنند و این در حالی بود که مرد مرموز سوار بر خودرو، مزاحم زن جوان بود.

 

زن جوان وقتی پلیس را دید سریع کمک خواست و جالب این‌که مرد مزاحم با دیدن مأموران دست از مزاحمت برنداشت.مأموران به سرعت خود را به مرد مزاحم رساندند و با دستور ایست مأموران، وی خودرویش را در کنار خیابان پارک کرد.

 

مأموران موتورسوار زمانی که دیدند مرد مزاحم در کنار خیابان توقف کرده با موتور جلوی پژو سفید رنگ ایستادند تا مانع فرار احتمالی راننده شوند.وقتی یکی از سربازان از موتور پیاده شد، شرور جوان پا روی پدال گاز گذاشت و با سرعت سرباز و موتور را روی زمین انداخت.


همین اقدام شرورانه کافی بود تا سرباز فداکار برای دستگیری مرد مزاحم وارد عمل شود و به سرعت به سمت خودرو رفت، در سوی دیگر مرد مزاحم دنده عقب گرفت تا بتواند از این صحنه فرار کند اما جدول کنار خیابان مانع حرکت به سمت عقب شد.

 

مرد مزاحم که دید پلیس در یک قدمی‌اش است دوباره تصمیم گرفت به سمت جلو فرار کند که سرباز فداکار در اقدامی پلیسی روی پژو پرید و با گرفتن برف‌پاک‌کن‌ها محکم به آن چسبید.

 

راننده که شوکه شده بود در برابر دیدگان وحشتزده رهگذران که فداکاری سرباز پلیس را می‌دیدند با سرعت به حرکت افتاد و در مسیر با حرکات مارپیچ سعی کرد پلیس جوان را روی زمین بیندازد.پس از چند لحظه مرد مزاحم با حرکات خطرناک، سرباز پلیس را روی زمین انداخت و از روی وی گذشت و با سرعت فرار کرد.

 

همه این اتفاقات کمتر از یک دقیقه صورت گرفت و سرباز موتورسوار که روی زمین افتاده بود به سرعت خودش را بالای سر هم‌خدمتی‌اش رساند و با اعلام این حادثه به مرکز پلیس خواستار نیروی اورژانس شد و همزمان شماره پلاک پژوی مرموز فراری را یادداشت کرد.

 

دقایقی بعد سرباز پلیس با سر و صورتی خون‌آلود به بیمارستان انتقال یافت و همزمان تیمی از مأموران پلیس آگاهی قم به دستور دادستان گنجی مأموریت یافتند عامل این حادثه دلخراش را ردیابی کنند.


در حالی که هادی اسدی در بخش I.C.U بیمارستان به کما فرو رفته بود کارآگاهان توانستند روز 7 مهرماه سال جاری مرد مزاحم را دستگیر کنند.در گام نخست بازجویی‌ها مشخص شد مرد مزاحم یکی از اراذل و اوباش درجه یک قم است.در شروع تحقیقات پلیسی از شرور جوان، پزشکان اعلام کردند هادی پس از هفت روز دست و پنجه نرم کردن با مرگ به شهادت رسیده است.

 

با گزارش ماجرای مرگ سرباز پلیس، بازپرس جنایی دادسرای استان قم وارد عمل شد و تحقیقات برای این سناریوی مرگبار در حال بررسی است.سردار کاظم مجتبایی رئیس پلیس قم به شوک گفت: تجسس‌های پلیسی از عامل این جنایت در حال بررسی است و بعد از برگزاری مراسم تشییع این شهید فداکار که روز سه‌شنبه صورت گرفت قرار است صبح امروز صحنه جنایت بازسازی شود. /روزنامه ایران