اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تعقیب میگ ۲۷ اسکورت وزیر دفاع روسیه از سوی جنگنده‌ یورو فایتر ناتو



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

یک جنگنده‌ناتو در اقدامی عجیب به تعقیب جنگنده‌های محافظ حامل وزیر دفاع روسیه بر فراز منطقه آزاد دریای سیاه پرداخت .

به گزارش فارس، یک جنگنده ناتو در اقدامی عجیب به تعقیب هواپیمای حامل وزیر دفاع روسیه پرداخت .

به نوشته خبرگزاری «تاس» یک جنگنده سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز (دوشنبه) به تعقیب هواپیمای حامل «سرگئی شیوگو» وزیر دفاع روسیه که بر فراز دریای سیاه و به سمت کالینگراد در حال پرواز بود ، پرداخت.

این حادثه زمانی رخ داد که هواپیمای حامل وزیر دفاع روسیه در حالی‌که بر فراز منطقه آزاد و بی‌طرف  دریای سیاه در حال پرواز بود و جنگنده‌های سوخو – ۲۷  نیروی دریایی از آن محافظت می‌کردند.

بر این اساس، جنگنده یورو فایتر ناتو در فاصله دو کیلومتری    به تعقیب هواپیمای اسکورت حامل وزیر دفاع پرداخت و البته به هواپیمای حامل وزیر دفاع روسیه نزدیک نشد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که وزیر دفاع این کشور قصد بازرسی از فرودگاه نظامی چکالوسک را که در دست ساخت است  و نیز بازید از مرکز آموزشی نیروی دریایی این کشور به نام دریاسالار «اف. اف یوشاکوف» را داشت.

 

اخبار بین الملل - فارس

 


ویدیو مرتبط :
اسکورت خرس پیر توسط یورو فایتر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ناتو خواهان توقف حملات روسیه به خاک سوریه/ وزیر دفاع آمریکا: مسکو باید عملیات هوایی بر فراز سوریه را با ما هماهنگ کند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از روسیه خواست تا هرچه سریع‌تر حملات خود علیه مخالفان سوری را متوقف کند.

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از سایت اینترنتی النشره، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با اعلام مخالفت با حملات روسیه علیه مواضع تروریست‌ها در سوریه اعلام کرد: روسیه باید هرچه‌سریع‌تر حملات خود علیه غیرنظامیان و مخالفان سوری را متوقف کند.

ناتو تاکید کرد: روسیه باید تلاش‌های خود را در ضربه زدن به مواضع داعش در سوریه متمرکز کند. مسکو باید به نقض حریم هوایی ترکیه پایان دهد و در مورد آنچه رخ داده است، توضیح دهد. 

-----------------------------------

وزیر دفاع آمریکا: مسکو باید عملیات هوایی بر فراز سوریه را با ما هماهنگ کند

کارتر افزود: این نشست‌ها ایده مسکو بودند و ما منتظر پاسخ آن‌ها بوده و انتظار پاسخ از آن‌ها داریم.

وزیر دفاع آمریکا امروز (سه‌شنبه) از مسکو خواست تا فورا به درخواست قوانین پیشنهادی برای اجرای عملیات هوایی بر فراز روسیه پاسخ دهد و آنچه را که "نقض شدیدا غیرحرفه‌ای و غیر مسئولانه" حریم هوایی ترکیه از سوی روسیه خواند، محکوم کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارات در حالی مطرح شده که مقام های نظامی آمریکا و روسیه چند روز پیش در یک کنفرانس ویدیویی امنیتی با یکدیگر ارتباط برقرار کردند که در جریان آن مقام‌های پنتاگون به همتایان روس خود پیشنهاد دادند، پروتکل‌هایی از سوی دو طرف مورد توافق قرار گیرد که از طریق آن‌ها جلوی ارتکاب خطا در حریم هوایی سوریه گرفته شود. با این حال به گفته اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا، مسکو از آن زمان تاکنون هنوز به این پیشنهاد پاسخ نداده است.

کارتر در جریان سفر به اسپانیا خطاب به خبرنگاران در پایگاه هوایی "مورون" در این کشور گفت: ما منتظر پاسخ روس‌ها هستیم. آن‌ها این پاسخ را به ما بدهکار هستند. آن‌ها باید جلو آمده و همین الان این کار را انجام دهند.

این در حالی است که پیشنهاد آمریکا در این زمینه شامل پروتکل‌های اساسی ایمنی نظیر حفظ فاصله ایمن میان جنگنده‌های روسیه و آمریکا و استفاده از فرکانس‌های بی سیم مشترک می‌شوند.

کارتر همچنین از روسیه به این دلیل که پس از تقاضای مذاکرات با آمریکا و بعد از گذشت زمان زیاد، به پیشنهادهای آمریکا درخصوص عملیات‌های هوایی در سوریه پاسخ نداده، اظهار ناخرسندی کرد.

وزیر دفاع آمریکا گفت: رفتار حرفه‌ای این است که شما درخواست‌هایی که آن‌ها داده‌اند را پیگیری کنید اما روس‌ها هنوز این کار را انجام نداده‌اند و این می‌تواند نشانه سردرگمی راهبردی بیشتر آن‌ها باشد.

کارتر همچنین مدعی شد که راهبرد مسکو در تقویت حکومت بشار اسد نتیجه عکس خواهد داد.

وی گفت:‌ در سوریه آن‌ها (روس‌ها) با واکنش معکوس به دلیل آن‌که از بشار اسد علیه هرکس دیگری جانبداری کرده‌اند، مهار خواهند شد.

وی تاکید کرد: آمریکا در انتظار دومین نشست با روس‌ها درباره بررسی چگونگی اجتناب از ارتکاب تصادف‌ها و اشتباه‌ها در حریم هوایی پر رفت‌وآمد سوریه است.

کارتر افزود: این نشست‌ها ایده مسکو بودند و ما منتظر پاسخ آن‌ها بوده و انتظار پاسخ از آن‌ها داریم.

انتظار می‌رود کارتر و دیگر وزرای دفاع ائتلاف ناتو در جریان نشستی که چند روز دیگر در بروکسل خواهند داشت درباره نحوه تعامل با این مساله بحث کنند.

کارتر همچنین در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد که گزارش‌ها درباره حضور سربازان داوطلب روس در سوریه را تایید نمی‌کند اما نسبت به چنین موضوعی هشدار داد.

وی مدعی شد: چنین چیزی اگر که درست باشد خیلی ساده باعث عمیق‌تر شدن اشتباه آن‌ها در سوریه خواهد شد. چنین نیروهایی هدف حمله قرار خواهند گرفت.

اخبار بین الملل - ایسنا،خبرآنلاین