اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تعقیب مرگبار سارقان مخوف تهران با بالگرد



اخبار ,اخبار حوادث ,سرقت

 

اخبار حوادث - باند 18 نفره سرقت منهدم شد
تعقیب مرگبار سارقان مخوف تهران با بالگرد

فرمانده نیروی انتظامی تهران از دستگیری باند 18 نفره که با تیراندازی و گروگانگیری قصد فرار از دست ماموران را داشتند، خبر داد.

سردار حسین ساجدی نیا، فرمانده نیروی انتظامی تهران گفت: در آستانه راه اندازی قرارگاه مرکزی مبارزه با سرقت، با تعامل خوبی که بین همه پلیس ها تخصصی به ویژه پلیس آگاهی وجود دارد، موفق به دستگیری یک باند 18 نفره سرقت متشکل از 14 مرد و 4 زن شدیم.

وی با اشاره به اینکه 10 نفر از این افراد متهمین سابقه دار هستند، افزود: این افراد که قبلا نیز توسط پلیس دستگیر شده بودند، این بار نیز با تعامل خوبی که بین همه پلیس به ویژه پلیس آگاهی و هواناجا بوده است، در کوتاه ترین مدت دستگیر شدند.

سردار ساجدی نیا گفت: در انجام این مأموریت، به هنگام تعقیب و گریز از بالگرد نیز استفاده کردیم. همچنین در بعضی از خیابان های تهران درگیر شدیم و این افراد به سمت مردم شلیک کردند که خوشبختانه اتفاق خاصی نیفتاد.

این مقام ارشد انتظامی همچنین از کشته شدن یکی از افراد به هنگام عملیات خبر داد و افزود: یک نفر از افراد این باند که قصد گروگانگیری داشت در دم کشته و 2 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

فرمانده نیروی انتظامی تهران دستگیر شدن این باند 18 نفره در کمتر از 48 ساعت پس از سرقت یک خودروی مزدا را گامی مؤثر در مبارزه با سرقت و شروع خوبی برای قرارگاه مرکزی مبارزه با سرقت دانست.

سردار ساجدی نیا با اشاره به این که این باند 18 نفره علاوه بر سرقت خودرو، سرقت منزل، زورگیری و انواع کیف قاپی را انجام می دادند، افزود: بیش از 95 درصد از اموال مردم پیدا و به مالباختگان داده شده است اما از مردم می خواهیم جهت شناسایی این افراد و تحویل اموال به آنان، به پلیس آگاهی مراجعه کنند تا همکاران ما پاسخگوی این عزیزان باشند.
اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
پدال هوشمندی که به تعقیب سارقان می رود!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تعقیب و گریز مرگبار در تهران


سارق خودروی سوناتا که پس از فرار از دست ماموران با چند خودرو و عابر پیاده برخورد کرده بود پس از دقایقی تعقیب و گریز با شلیک پلیس قبل از انجام گروگانگیری، کشته شد.

 خبرگزاری مهر: سارق خودروی سوناتا که پس از فرار از دست ماموران با چند خودرو و عابر پیاده برخورد کرده بود پس از دقایقی تعقیب و گریز با شلیک پلیس قبل از انجام گروگانگیری، کشته شد.

سرهنگ عباسعلی محمدیان در تشریح جزئیات تعقیب و گریز مرگبار ظهر امروز سارق خودرو در پایتخت گفت: ساعت 12 امروز گشت آشکار پلیس آگاهی  هنگام گشت زنی در محدوده میدان هلال احمر به یک دستگاه سوناتای قهوه ای رنگ مدل 2012 مشکوک می شود که در بررسیهای اولیه مشخص شده است خودرو روز گذشته از محله شهرزیبا سرقت شده است. بلافاصله پس از مشخص شدن سرقتی بودن خودرو ماموران به راننده دستور ایست می دهند اما او بدون توجه به این دستور اقدام به فرار می کند.

وی ادامه داد: ماموران برای متوقف کردن راننده سه تیر هوایی شلیک کردند که خودرو متوقف نشد. پس از آن با شلیک چند گلوله لاستیک جلو و عقب سوناتا مورد هدف ماموران قرار گرفت و پس از آن راننده تعادل خود را از دست داده و با چند خودروی عبوری عابر پیاده برخورد کرد.

به گفته رئیس پلیس آگاهی تهران راننده خودرو هنگام فرار تعدادی دسته چک و گوشی تلفن همراه را به بیرون از خودرو پرتاب کرد که پس از بررسی مشخص شد که آنها سرقتی هستند.

وی ادامه داد: سرانجام خودرو در میدان منیریه متوقف شد که راننده اقدام به فرار با پای پیاده کرد. این در حالی است که این سارق قصد داشت با ورود به یکی از خانه های منطقه صاحب خانه را گروگان بگیرد که مورد هدف گلوله پلیس قرار گرفته و کشته شد.

محمدیان تصریح کرد: در بررسی های اولیه مشخص شد راننده خودروی سوناتا فردی به نام امید 30 ساله است که 8 فقره سابقه زورگیری، سرقت به عنف، مواد مخدر و سرقت خودرو را دارد.

وی در پایان گفت: پس از تشکیل پرونده مقدماتی با دستور بازپرس شعبه 2 دادسرای امور جنایی خودرو به پلیس آگاهی و جسد نیز به پزشکی قانونی منتقل شد.