اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تعطیلی 7 هزار رشته کاردانی و کارشناسی/ 700 هزار نفر متقاضی تحصیلات تکمیلی



علت تعطیلی 7 هزار رشته کاردانی و کارشناسی

تعطیلی 7 هزار رشته کاردانی و کارشناسی/ 700 هزار نفر متقاضی تحصیلات تکمیلی

  سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی از تعطیلی 7 هزار رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی مصوب دانشگاه آزاد اسلامی در وزارت علوم و بهداشت خبر داد.

به گزارش مهر، حمید میرزاده صبح شنبه در جریان دیدار با نمایندگان مردم آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه از 19 هزار رشته محل مصوب دانشگاه آزاد اسلامی در وزارت علوم و بهداشت، 7 هزار رشته تعطیل شده که نشان دهنده عدم وجود متقاضی این رشته در مقاطع کارشناسی و کاردانی است.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزیها و سیاست گذاریهای انجام شده توسعه تحصیلات تکمیلی در استانها متناسب با استانداردها و استعدادهای موجود انجام می شود، اظهار داشت: هر منطقه با توجه به استعدادها و امکانات موجود توانایی تبدیل شدن به یک قطبیت خاص علمی را دارد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تصمیم گیری در مورد مسائل دانشگاهی باید با صلاحیت علمی انجام شود، اعلام کرد: در صورت فراهم بودن زیر ساختهای لازم از جمله امکانات، تجهیزات و استاد، از راه اندازی رشته های  متناسب با  پتانسیلهای منطقه حمایت می کنیم.

میرزاده ضمن تاکید بر اینکه در این راستا دارا بودن حداقل استانداردهای علمی باید مورد توجه قرار گیرد، با اظهار تاسف، گفت: در حال حاضر بیش از 700 هزار نفر متقاضی تحصیلات تکمیلی پشت در  دانشگاهها  و ما باید زمینه ای را فراهم  کنیم که تحصیلات  تکمیلی همزمان با ارتقا کیفیت دانشگاهها توسعه یابد.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی آذربایجان غربی و همسایگی با چهار کشور خارجی، ادامه داد: در این استان امکان توسعه رشته های پر جاذبه هم برای  جذب دانشجویان  ارجی و هم  فراهم آوردن  زمینه برای امکان جذب دانشجویانی که به خارج می روند  وجود دارد.

نمایندگان مردم آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی نیز در  این جلسه ضمن اشاره به مشکلات  آموزش عالی استان، بر توسعه  تحصیلات تکمیلی بخصوص راه اندازی رشته های علوم پزشکی و پرستاری در نقاط محروم تاکید کردند.

نمایندگان همچنین خواستار تعامل سازنده و صحیح دانشگاه آزاد اسلامی با مجلس شورای اسلامی شده  و اظهار امید واری کردند: با مدیریت جدید، دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر توسعه و بالندگی خود بیش از گذشته قرار گیرد.

نمایندگان مردم آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی بر لزوم تغییر و تحول  کمی و کیفی دانشگاه آزاد اسلامی،  جذب دانشجویان خارجی، گسترش تحصیلات تکمیلی و استفاده  از ظرفیتهای استان در جهت  رشته گرایشهای مورد نیاز تاکید کردند.
/مهر


ویدیو مرتبط :
شفاعت 343 هزار تریلیاردی ( 700 هزار به توان 3 )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پذیرش 180 هزار نفر در آزمون کاردانی به کارشناسی/انتخاب رشته تمام داوطلبان



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پذیرش 180 هزار نفر در آزمون کاردانی به کارشناسی/انتخاب رشته تمام داوطلبان

خبرگزاری فارس: معاون سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به پذیرش 180 هزار داوطلب در آزمون کاردانی به کارشناسی،گفت: تمام شرکت‌کنندگان این آزمون می‌توانند از پنجم شهریور ماه برای انتخاب رشته اقدام کنند.

جلال طباطبایی معاون سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با فارس با تأکید براینکه آزمون کاردانی به کارشناسی بدون هیچ مشکلی در کمال آرامش برگزار شد، گفت: در این آزمون 424 هزار و 724 نفر ثبت‌نام کرده بودند.

به گفته وی 179 هزار و 856 نفر در آزمون کاردانی به کارشناسی امسال پذیرفته می‌شوند که 161 هزار و 751 نفر آنها از ترم مهر و 18 هزار و 105 نفر از ترم بهمن، تحصیل خود در این مقطع را آغاز می‌کنند.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: با توجه به کمی فرصت برای توزیع کارنامه اولیه برای انتخاب رشته آزمون کاردانی به کارشناسی، تمام شرکت‌کنندگان می‌توانند از پنجم تا هشتم شهریور ماه برای انتخاب رشته محل‌های تحصیلی خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه مربوط به انتخاب رشته داوطلبان کارشناسی ناپیوسته از چهارم شهریور ماه از طریق سایت سنجش منتشر می‌شود، گفت: در هفته دوم شهریورماه نتایج نهایی این آزمون اعلام می‌شود./فارس