اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تعطیلی صنایع آلاینده در تهران تا پایان چهارشنبه



اخبار,اخبار اجتماعی ,الودگی  هوا

با ادامه وضعیت هشدار آلودگی هوا در پایتخت تا پایان هفته، همه صنایع آلاینده در سطح استان و فعالیت های عمرانی شهرداری های تهران، ری و اسلامشهر از امروز تا پایان روز چهارشنبه تعطیل است.

مدیرکل محیط زیست استان تهران در کمیته مواقع اضطرار بررسی آلودگی هوای تهران در محل استانداری تهران گفت: فروش طرح های ترافیک روزانه از امروز تا چهارشنبه ممنوع است.
 
وی افزود: درخصوص تعطیلی مهدکودکها، پیش دبستانی و دبستان ها نیز پس از جلسه بین استانداری تهران و مراجع ذیصلاح بررسی و تا بعدازظهر امروز اعلام خواهد شد.
 
حیدرزاده افزود: قرار شد ورزشهای صبحگاهی مدارس و نیز مسابقات رسمی در فضای باز در این هفته تعطیل شود.
 
وی گفت: اعضای کمیته اضطرار از دستگاهها و نهادهای اجرایی خواستند در صورت تعطیلی مهدها ، مقاطع پیش دبستانی و دبستانی برای ارائه مرخصی به والدین کودکان به خصوص مادران همکاری لازم را انجام دهند.
 
کمیته بررسی مواقع اضطرار آلودگی هوا با حضور نمایندگان استانداری، صنایع ، محیط زیست، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش در محل استانداری تهران تشکیل جلسه داد. 

 

اخبار اجتماعی   - صدا و سیما


ویدیو مرتبط :
اصناف و صنایع آلاینده تهران به زودی جابجا می شود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصمیمات برای آلودگی هوای تهران: اجرای طرح سراسری زوج و فرد/ تعطیلی دبستانها تا پایان هفته/ کاهش ساعت کار



آلودگی هوای تهران

تصمیمات برای آلودگی هوای تهران: اجرای طرح سراسری زوج و فرد/ تعطیلی دبستانها تا پایان هفته/ کاهش ساعت کار

معاون عمرانی استاندار تهران از تعطیلی کلیه مهدهای کودک، مدارس ابتدایی و پیش‌دبستانی استان تهران بجز دماوند و فیروزکوه در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به دلیل افزایش غلظت آلاینده‌ها و ادامه پایداری جوی خبر داد.

حسن کریمی، معاون عمرانی استاندار تهران که در غیاب رییس کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران جانشین وی در نخستین جلسه این کمیته در سال جاری بود، در حاشیه آن در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به گزارش سازمان هواشناسی کشور مبنی بر تداوم پایداری جوی و افزایش غلظت آلاینده‌ها، افزود: حاضران در جلسه پس از استماع گزارش وضعیت آلودگی هوا و پیش‌بینی وضعیت جوی مقرر کردند تا اطلاع ثانوی فروش آرم طرح ترافیک روزانه و هفتگی ممنوع شود. از سوی دیگر تردد میکسرها و خودروهای حمل کننده بتن و فعالیت کلیه کارگاه‌های شن و ماسه، تولید بتن و آسفالت در تهران و غرب و جنوب غرب استان تا زمان خروج از وضعیت هشدار آلودگی هوا ممنوع است.

وی افزود: بر اساس تصمیمات این جلسه طرح سراسری زوج و فرد از در منازل از روز دوشنبه تا اطلاع ثانوی بجز روزهای تعطیل اجرا می‌شود. همچنین تشدید برخورد با خودروهای دودزا و برخورد پلیس با موتورسیکلت‌های آلاینده نیز تشدید خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار تهران به ایسنا گفت: همچنین به دلیل آلودگی هوا ساعت پایان کار ادارات شهر تهران در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه از 16:30 به 14:30 کاهش یافت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مصوب شد که آموزش و پرورش به ازای این تعطیلی‌ها کلاس‌های جبرانی برای دانش‌آموزان برگزار کند.

به گزارش ایسنا، نخستین جلسه کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران در سال جاری صبح یکشنبه با حضور نمایندگان وزارت بهداشت، شهرداری تهران، هواشناسی، آموزش و پرورش، راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، صنایع و معادن استان و معاون عمرانی استاندار تهران در محل استانداری تهران برگزار شد.

/ایسنا