اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تعطیلی سفارتخانه ها کشورها در لیبی


با بحرانی شدن اوضاع امنیتی و سیاسی در لیبی، چند کشور سفارتخانه ها و کنسولگری های خود را در این کشور بستند.

خبرگزاری ایرنا: به گزارش خبرگزاری رویترز از آنکارا، یکی از این کشورها ترکیه است، به طوری که سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور امروز دوشنبه اعلام کرد که ترکیه کنسولگری اش در شهر بنغازی لیبی را موقتا تعطیل کرده است.

پرچم کنسولگری ترکیه در شهر بنغازی که به طور معمول بر فراز ساختمان کنسولگری در اهتزاز بود، پایین کشیده شده است، اما مقام های ترکیه گفتند که کارکنان کنسولگری از ساختمان تخلیه نشده اند.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه اظهار داشت: کنسولگری در قالب یک اقدام امنیتی امروز بسته شده و تصمیم گیری در مورد اینکه فردا بسته بماند یا نه، براساس اوضاع امنیتی لیبی اتخاذ خواهد شد.

براساس این گزارش، عربستان سعودی نیز سفارت و کنسولگری خود در شهر طرابلس پایتخت لیبی را بست و تمامی کارمندان دیپلمات اش را به دلیل نگرانی های امنیتی از این کشور خارج کرد.

همچنین گزارش ها از تعطیلی سفارتخانه امارات عربی متحده در لیبی و خروج کارکنان این سفارتخانه از این کشور حکایت دارد.

افراد مسلح روز گذشته (یکشنبه) به پارلمان لیبی حمله و نسبت به یک ژنرال نظامی پیمان شکن اعلام وفاداری کردند. این ژنرال وعده داده است کشور لیبی را از شبه نظامیان پاکسازی کند.

لیبی چندین ماه است که دستخوش ناآرامی و صحنه درگیری گروه های مسلح و نیروهای دولتی است. این گروه ها پیشتر در براندازی حکومت دیکتاتوری معمر قذافی نقش داشتند.

بسیاری از گروه های مسلح حاضر به تبعیت از دولت و نیروهای مسلح نیستند و به همین دلیل برقراری امنیت در لیبی به سادگی امکان پذیر نیست و وجود سلاح در دست عده زیادی از افراد خارج از چارچوب نیروهای مسلح لیبی به یک تهدید و کابوس بزرگ حتی برای کشورهای همسایه تبدیل شده است.


ویدیو مرتبط :
داعش یک جاسوس را در لیبی اعدام کرد لیبی-طرابلس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تعطیلی یک روزه تعدادی از سفارتخانه‌های آمریکا به دلایل امنیتی



تعطیلی سفارتخانه‌های آمریکا

تعطیلی یک روزه تعدادی از سفارتخانه‌های آمریکا به دلایل امنیتی

وزارت خارجه آمریکا از بسته شدن سفارتخانه‌های این کشور در شماری از کشورهای خاورمیانه بنا به دلایل امنیتی خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که این وزارتخانه از برخی سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های آمریکا در کشورهای مصر، عراق و امارات خواسته تا به مدت یک روز بنا به دلایل امنیتی بسته بمانند.

بنا به گزارش این خبرگزاری این سفارتخانه‌ها روز یکشنبه آتی (چهارم اوت) و با هدف اتخاذ اقدامات پیشگیرانه بسته خواهند بود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که این وزارتخانه اطلاعاتی را به دست آورده که نشان می‌دهد باید اقدامات پیشگیرانه‌ای برای حفاظت از کارمندان سفارتخانه‌های آمریکا اتخاذ شود.

وی در پایان تاکید کرد که وزارت خارجه آمریکا اقدامات مشابهی را در صورت لزوم برای ادامه حمایت از امنیت جانی کارمندان این سفارتخانه و تاسیسات آن اتخاذ خواهد کرد و احتمالا این زمان تمدید می‌شود.

دفاتر دیپلماتیک آمریکا در روزهای یکشنبه تعطیل هستند ولی برخی از دفاتر دیپلماتیک آمریکا در کشورهای اسلامی، به طور معمول روزهای یکشنبه کار می‌کنند.
یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه ایالات متحده گفته است این دستور تعطیلی، شامل همه سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های این کشور در جهان می‌شود.

یک مقام ارشد در وزارت امور خارجه آمریکا در این باره به بی‌بی‌سی گفته است: "ما به همه سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های آمریکا که به طور عادی در روز یک‌شنبه کار می‌کنند دستور داده‌ایم که فعالیت خود را مشخصا در روز ‌۴ اوت (۱۳ مرداد) متوقف کنند."

سال گذشته در روز ۱۱ سپتامبر، به کنسولگری ایالات متحده در شهر بنغازی لیبی حمله شد و ۴ آمریکایی در جریان آن کشته شدند. سفیر آمریکا در لیبی نیز در میان این کشته‌شدگان بود. /ایسنا