اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تعطیلی آموزش های پیش از ازدواج؟!


مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت ضمن تکذیب خبر یکی از رسانه ها مبنی بر «تعطیلی غیر رسمی آموزش‌های پیش از ازدواج در مراکز بهداشتی» به تشریح اقدامات این دفتر در زمینه سلامت ازدواج پرداخت.

خبرگزاری آنا: مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت ضمن تکذیب خبر یکی از رسانه ها مبنی بر «تعطیلی غیر رسمی آموزش‌های پیش از ازدواج در مراکز بهداشتی» به تشریح اقدامات این دفتر در زمینه سلامت ازدواج پرداخت.

 محمد اسماعیل مطلق با بیان اینکه در سال 93، حدود 720 هزار ازدواج در کشور صورت گرفت و به عبارت دیگر حدود یک میلیون و 440 هزار نفر در کلاس‌های آموزشی پیش از ازدواج، شرکت کردند، گفت: اگر موردی مشاهده شده که بدون شرکت در کلاس‌ها، معرفی نامه زوجین ممهور شده، آن مرکز را به ما معرفی کنند تا رویکرد قانونی در قبال آن صورت گیرد.

وی تصریح کرد: آموزش‌های پیش از ازدواج به زوجین در قالب یک کتاب ارائه می‌شود که شامل چهار بخش است، فصل اول این کتاب، مربوط به مبانی مذهبی ازدواج است که به طور کامل از بیانات و پیام‌های مقام معظم رهبری استفاده شده است.

مطلق افزود: بخش دیگری از آموزش‌های پیش از ازدواج که هم در کتاب و هم در فیلم به زوجین ارائه می‌شود، مربوط به مسائل روانی، عاطفی و اجتماعی بین زوجین است که به آنها چگونگی ارتباط صحیح را می‌آموزد تا کمترین مشکلات بین آنها به وجود آید.

وی بخش دیگری از آموزش‌های پیش از ازدواج را مربوط به روابط زناشویی پس از ازدواج بین زوجین دانست و گفت: این قسمت از آموزش، در کلاس و توسط مربی و متناسب با آن در کتاب نیز ارائه می‌شود.

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت،خانواده و مدارس وزارت بهداشت ادامه داد: بخش دیگری از آموزش‌ها در خصوص سلامت باروری و فرزندآوری است که با توجه به سیاست‌های کلی جمعیت و سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تدوین شده و در آن مباحثی چون پیشگیری از ناباروری، اهمیت فرزندآوری، آمادگی برای بارداری و مراقبت‌های پیش از بارداری و همچنین مباحث مربوط به بیماری ایدز و انتقال آن از طریق رفتارهای پرخطر جنسی به زوجین ارائه می‌شود.

مطلق یادآور شد: علاوه بر مباحث مطرح شده در کلاس‌های آموزشی پیش از ازدواج و به منظور اینکه نکات مهم در کلاس‌ها فراموش نشود، محتوای آموزشی مفیدی مانند کتاب که قیمت آن بسیار ارزان است را در اختیار زوجین قرار داده‌ایم همچنین پس از ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری نیز محتوای آموزشی مانند یک عنوان کتاب، فیلم در خصوص مسائل زناشویی دارای مجوز از وزارت ارشاد و دستیابی از طریق فضای مجازی در اختیار آنها قرار گرفت.
وی افزود: ممکن است یک زوج یکی از این محتوا و زوج دیگری تمام آنها را انتخاب کند اما بیش از 85 درصد از زوجین، حداقل یکی از این محتوا را درخواست کرده‌اند بنابراین آموزش‌های ما به زوجین پس از ابلاغ سیاست‌های جمعیتی از سوی مقام معظم رهبری غنی‌تر از گذشته شده است.

مطلق در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اگر در یک واحد بهداشتی مشاهده کردیم که افراد بدون شرکت در کلاس‌های آموزشی پیش از ازدواج، معرفی‌نامه مهمور دریافت می‌کنند به هیچ عنوان نمی‌توانیم آن را برای کل کشور تعمیم دهیم، افزود: کمبود نیروی انسانی چالش بزرگ ما به ویژه در بخش مردان بوده اما این مشکلات در سالیان اخیر بسیار کاهش یافته اما این کلاس‌های آموزشی به هیچ عنوان تعطیل نشده است.

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت،خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: ممکن است افراد بسیار کمی بدون شرکت در کلاس‌ها معرفی نامه مهمور دریافت کنند اما این زوجین به خودشان ضرر بسیار بزرگی می‌رسانند و نباید تصور کنند که اگر یک ساعت و نیم در کلاس حضور نداشتند برنده شده‌اند و قطعا بازنده بسیاری از مسائل شده‌اند و فردی که معرفی نامه آنها را مهمور می‌کند به انها خیانت می‌کند.

مطلق تصریح کرد: در این زمینه همه مردم ناظر ما باشند و در صورت مشاهده این تخلف، آن را سریعا به ما اطلاع دهند. ما هم ابتدا به مسول مرکز متخلف تذکر می‌دهیم و در صورت عدم رعایت تذکر، اقدامات قانونی را انجام می‌دهیم.

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت،خانواده و مدارس وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: بیش از شش ماه است که در شورای عالی انقلاب فرهنگی، کارگروهی تخت عنوان «ترویج ازدواج و کاهش طلاق» فعالیت‌های خود را آغاز کرده و در آن دستگاه‌های متعددی نظیر وزارت علوم، بهداشت، رفاه ، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، نیروی انتظامی، قوه قضاییه و دیگر دستگاه‌های ذیربط عضویت دارند.

وی یادآور شد: وزارت بهداشت تنها متولی ترویج ازدواج و کاهش طلاق در جامعه نیست بلکه این وزارتخانه در حوزه سلامت ازدواج انجام وظیفه می‌کند.


ویدیو مرتبط :
آموزش پیش از ازدواج -بهتر کردن رابطه زناشویی -پیدا کردن یک مشاور ازدواج خوب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آموزش و پرورش: تعطیلی زودهنگام مدارس تهران تخلف است



 

 

 

آموزش و پرورش: تعطیلی زودهنگام مدارس تهران تخلف است

 

 

مدیركل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینكه نوبت صبح و عصر مدارس تهران امروز دایر است، گفت: تعطیلی زودهنگام مدارس تخلف است.

سید علی یزدیخواه درباره اخبار منتشر شده در رسانه‌ها مبنی بر تعطیلی مدارس شهر تهران در روزهای پایان سال 1389، اظهار داشت: تمام مدارس شهر تهران امروز در هر دو نوبت صبح و عصر دایر است و مدیر، معاون و دبیران موظفند تا پایان وقت آموزشی فعالیت كنند.

وی ادامه داد: اگر دانش‌آموز به مدرسه نیاید، بحث دیگری است كه آن هم آیین‌نامه انضباطی دارد و پدر و مادر دانش‌آموز باید غیبت را موجه كنند.

یزدیخواه با بیان اینكه 63 هزار معلم در تهران فعالیت می‌كنند، گفت: اگر از بین معلمان شهر تهران 2 یا حد 10 نفر اقدام به تعطیلی كلاس درس كرده باشند، موضع رسمی آموزش و پرورش نیست و نباید به این معنا تعبیر شود كه معلمان تهران اینگونه رفتار می‌كنند.

وی با بیان اینكه با فرهنگیانی كه اقدام به تعطیلی زودهنگام مدرسه یا كلاس درس داشته باشند، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت، اظهار داشت: مدارس موظف به تشكیل كلاس درس تا پایان ساعت آموزشی امروز هستند.

برخی از مدارس به ویژه در تهران در شرایطی از روزهای گذشته تاكنون رو به سستی رفته و به اصطلاح «تق و لق» شده است كه مدیران ارشد آموزش و پرورش پیش از این بر دایر بودن تمام كلاس‌های درس تا روز پنج‌شنبه 26 اسفند 89 تأكید كرده و تنها شنبه 28 اسفند را تنها در سطح مدارس و نه ادارات آموزش و پرورش، تعطیل اعلام كرده بودند...../تحلیل:عصرایران