اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تعریف هوشنگ گلمکانی از «شهرزاد»


هوشنگ گلمکانی با اشتراک گذاشتن عکسی از سریال «شهرزاد» نوشت که کارهای اخیر حسن فتحی و داود میرباقری احترام برانگیزند.

خبرآنلاین: هوشنگ گلمکانی با اشتراک گذاشتن عکسی از سریال «شهزاد» نوشت که کارهای اخیر حسن فتحی و داود میرباقری احترام برانگیزند.

این منتقد و دبیر شورای نویسندگان مجله فیلم نوشت: «سریال‌های «دندون‌طلا» و اخیرا «شهرزاد» برای شبکه نمایش خانگی آبرو خریده‌اند. هر دو بدون این‌که شاهکار و فوق‌العاده باشند کارهایی احترام‌برانگیزند چون پیداست که به تماشاگر احترام می‌گذارند. سرسری و سرهم‌بندی‌شده نیستند و برای جزییات‌شان وقت ‌و فکر و انرژی و هزینه صرف شده است.»

او همچنین به پخش سریال «بریکینگ بد» همراه با دی وی دی سریال شهرزاد هم اشاره کرده و آن را اتفاق عجیبی دانسته است: «اما اتفاق عجیبی در «شهرزاد» افتاده که تصور می‌کنم در تاریخ شبکه خانگی (شاید در دنیا) بی‌سابقه باشد. تا حالا که دو قسمت از سریال پخش شده، همراه هر قسمتش یک قسمت از سریال معروف و دیدنی «بریکینگ بد» هم روی دی‌وی‌دی هست. مثل هدیه! کامل، از سر تا ته.

 از اولین قسمت اولین فصل، آن هم دوبله‌شده، با صدای بی‌نظیر ناصر طهماسب به جای والتر وایت شخصیت اصلی سریال. این «هدیه» در حالی تقدیم به خریداران سریال «شهرزاد» شده که نه در تبلیغاتش - تا جایی که دیده‌ام - به آن اشاره شده و نه روی جلد دی‌وی‌دی آن کوچک‌ترین اشاره‌ای به این موضوع شده.

عجیب است. اگر این «هدیه» جنبه تبلیغی برای تشویق خریداران «شهرزاد» را دارد چرا در روی جلد اطلاع‌رسانی نشده؟ با فکر کردن به هر احتمالی می‌بینیم که یک جای کار می‌لنگد.»


ویدیو مرتبط :
‫روبوسی مسعود فراستی و هوشنگ گلمکانی بعد از مناظره‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد هوشنگ گلمکانی از نبود نام پانته‌آ پناهی‌ها در فهرست نامزدها



اخبار,خبر های فرهنگی,هوشنگ گلمکانی

فهرست نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر ظهر روز سه شنبه ٢٠ بهمن اعلام شد.

به گزارش خبرآنلاین، نام پانته‌آ پناهی‌ها که به دلیل بازی در فیلم سینمایی «نفس» مورد توجه مخاطبان قرارگرفته بود، در لیست نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین دیده نمی‌شود.

هوشنگ گلمکانی نویسنده و منتقد سینما نیز در واکنش به نبود نام‌ پناهی‌ها در بین نامزدان دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن، مطلبی را در صفحه‌ی اینستاگرامش منتشر کرد و نوشت:

«هیأت داوران جشنواره در یک تودهنی جانانه به حقیر، پانته‌آ پناهی‌ها را برای «نفس» حتی کاندیدای دریافت جایزه هم نکرد. بنده هم به تلافی، سپاس بلورین و تحسین طلایی شخصی خود را را یک‌جا برای بازی درخشان ایشان در این فیلم، از صمیم قلب تقدیم‌شان می‌کنم.»

گلمکانی پیشتر با انتشار یادداشتی سیمرغ امسال را متعلق به پناهی‌ها دانسته بود و او را در این شاخه بی‌رقیب توصیف کرده بود:

«بازیگران تئاتر در فیلم‌های امسال حضور فوق‌العاده‌ای دارند. یکی از درخشان‌ترین بازی‌ها از پانته‌آ پناهی‌ها است در فیلم «نفس» ساختهٔ نرگس آبیار که دو سال پیش، از مریلا زارعی هم آن بازی عالی را در «شیار صدوچهل‌وسه» گرفت. پناهی‌ها از همان نخستین سکانس «نفس»، در نقش پیرزنی روستایی پرده را تسخیر می‌کند. یک پیرزن به‌شدت آشنا و باورپذیر، فارغ از جلوه‌گری‌های نمایشی مصنوعی.


ببخشید؛ شاید این یک پیش‌داوری باشد، اما بعید می‌دانم او رقیبی برای جایزهٔ بهترین بازیگر امسال داشته باشد.»

اخبار فرهنگ - خبر آنلاین