اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تعرفه واردات خودرو در سال آینده تغییر نمی‌کند



اخبار,اخبار اقتصادی, تعرفه واردات خودرو

معاون وزیر صنعت از آغاز بازنگری تعرفه‌ها برای تدوین مقررات واردات و صادرات سال ۹۵ خبرداد و گفت: تغییر تعرفه خودرو در برنامه دولت نیست.

ولی‌اله افخمی راد در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه تعرفه واردات خودرو تا این لحظه هیچ تغییری نداشته است، گفت: تغییر تعرفه برای خودرو در برنامه دولت نیست.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هر سال کتاب مقررات واردات و صادرات مورد بازنگری قرار می‌گیرد، افزود: جلسات کمیسیون ماده یک برای هر گونه بازنگری در تعرفه کالاها، به صورت مرتب در طول سال برگزار می‌شود و بر این اساس، هر گونه درخواستی که دستگاه‌ها برای تغییر در تعرفه یا ضوابط و مقررات واردات و صادرات درخواست کنند، در طول سال با تشکیل جلسه کمیسیون ماده یک، بررسی و مورد تجدیدنظر قرار می گیرد اما به هرحال تعرفه ها برای سال ۹۵ هم بازنگری می‌شود.

وی تصریح کرد: قرار دولت است که واردات را مدیریت کند، ضمن اینکه میانگین تعرفه کشور هم اکنون بی‌جهت بالا است و البته این به این مفهوم نیست که تعرفه هایی که برای کل کالاها وجود دارد، یک باره پایین بیاید.

به گفته افخمی راد، برخی از کالاها در فهرست مقررات واردات و صادرات وجود دارند که علیرغم اینکه وارداتی به کشور ما ندارند اما تعرفه های بسیار بالایی را در کتاب به خود اختصاص داده اند، وجود دارد.

به گزارش مهر، براساس مصوبه هیات دولت از ابتدای سال ۹۴ تعداد طبقات تعرفه ای کشور از ۱۴ به ۱۰ طبقه کاهش یافته است. کمترین سود بازرگانی یا حقوق ورودی کالاها در سال ۹۴ حدود ۴ درصد و بالاترین حقوق ورودی به ۷۵ درصد است.

براساس مصوبه هیات دولت در سال‌جاری تعرفه های ۶ و ۸ درصد به ۷ درصد، تعرفه های ۱۲ و ۱۵ درصد به ۱۵ درصد، تعرفه های ۱۸ و ۲۲ درصد به ۲۰ درصد تغییر کرده است.

 

 اخبار اقتصادی  -  مهر 


ویدیو مرتبط :
حقیقت تلخ قیمت خودرو و تعرفه های واردات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تغییر تعرفه واردات خودرو در سال ۹۴



اخبار ,اخبار اقتصادی , تغییر تعرفه واردات خودرو در سال 94

 

اخبار اقتصادی - تغییر تعرفه واردات خودرو در سال ۹۴

معاون امور صنایع وزیر صنعت با اعلام اینکه تعرفه واردات خودرو که پایان سال گذشته ابلاغ شده، تا پایان امسال تغییری نخواهد کرد، گفت: دستور کار فروش خودرو بعد از بررسی در شورای سیاست‌گذاری قیمت خودرو و با هماهنگی رئیس‌جمهور ابلاغ خواهد شد.

 دستور کار فروش خودرو به علت نیاز به بازنگری هنوز به‌طور رسمی به خودروسازان ابلاغ نشده است و بعد از بررسی در شورای سیاست‌گذاری قیمت خودرو و با هماهنگی رئیس‌جمهور ابلاغ خواهد شد.


صالحی نیا گفت: درباره پیش‌فروش‌ها و زمان آن، نحوه تحویل و شرایط عدم اجرای عقد قرارداد بازنگری می‌شود.


وی افزود: روال قبلی تولید و فروش در مجموع همچنان پابرجا است و بازرسی‌های داخلی شرکت‌های سازنده وجود دارد و در ادامه مراجع نظارتی بر عرضه خودرو نظارت می‌کنند.


معاون امور صنایع وزارت صنعت معدن و تجارت شفاف نبودن قیمت خودرو را تایید نکرد و گفت: قیمت همانی است که خودروسازان اعمال می‌کنند.


وی با بیان اینکه ضریب تولید خودروسازان در مقایسه با پارسال بهتر است، افزود: آنها تعهدات قبلی را انجام خواهند داد و می‌توانند معادل دوماه تولید نیزتعهد پیش‌فروش داشته باشند.


معاون وزیر صنایع با بیان اینکه هم‌اکنون سایت ثبت نام پیش‌فروش خودرو باز است، افزود: فروش نقدی با محدودیت‌هایی مواجه است و این روند با انجام تعهدات تعدیل خواهد شد.
صالحی گفت: تعرفه واردات انواع خودرو که در پایان سال گذشته تدوین و ابلاغ شده است تا پایان امسال تغییری نخواهد کرد.


وی افزود: این تصمیمی است که براساس تصمیم وزاری عضو کمیسیون ماده یک در انتهای هر سال برای سال بعد گرفته می‌شود.

اخبار اقتصادی - تسنیم