اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تعرفه‌ مكالمات تلفن همراه اعلام شد


وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات گفته است كه تعرفه‌ی تلفن همراه امسال افزایش نخواهد یافت؛ بر این اساس در این گزارش بار دیگر تعرفه‌های تلفن همراه شبكه ارتباطات سیار در كشور را اعلام كردیم. وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات گفته است كه تعرفه‌ی تلفن همراه امسال افزایش نخواهد یافت؛ بر این اساس در این گزارش بار دیگر تعرفه‌های تلفن همراه شبكه ارتباطات سیار در كشور را اعلام كردیم.


شاید در ابتدا نیاز باشد كه بار دیگر تاكید كنیم مشتركان تلفن همراه باید دقت كنند كه چنانچه در نواحی مرزی زندگی و یا در آن نواحی رفت و آمد دارند، به نام شبكه برروی گوشی خود توجه داشته باشند، چرا كه ممكن است شبکه ثبت شده برروی گوشی، شبكه تلفن همراه ایران نباشد و در نتیجه آن‌ها مجبور به پرداخت هزینه مكالمات بین‌الملل شوند.

تعرفه‌ خدمات سیم‌كارت دایمی همراه اول به گونه‌ایست كه نرخ یك دقیقه مكالمه (در ساعت پیك یعنی از 8 تا 21) از این سیم‌كارت به سیم‌كارت دایمی یا اعتباری و یا تلفن ثابت 447 ریال و در ساعات غیرپیك (21 تا 8) جمعه‌ها و تعطیلات رسمی 358 ریال است.

هم‌چنین تعرفه‌های خدمات سیم‌كارت دایمی همراه اول در مورد نرخ یك دقیقه مكالمات بین‌ شهری طبق موارد فوق در ساعات پیك 760 ریال و غیر پیك 536 ریال محاسبه می‌شود.

این تعرفه‌ها درباره سیم‌كارت اعتباری همراه اول، از این سیم‌كارت به سیم‌كارت‌های اعتباری، دائمی و تلفن ثابت، در ساعات پیك و مكالمه‌ استانی 670 ریال و ساعات غیر پیك، جمعه‌ها و تعطیلات رسمی 536 ریال است و بین استانی در ساعات پیك 1139 ریال و در ساعات غیرپیك 804 ریال و هزینه‌ ارسال پیامك فارسی 106 ریال و لاتین 264 ریال محاسبه می‌شود.

سقف تعرفه برای ارسال هر پیام به صورت MMS مبلغ 100 تومان است یعنی مشتركان می‌توانند پیام‌های تصویری و صوتی خود را با حجم حداكثر 300 كیلوبایت ارسال كنند؛ به طور كلی می‌توان گفت هر MMSكه زیر 50 كیلو بایت باشد به مبلغ 50 تومان است و بین 50 تا300 كیلوبایت هم مبلغ 100 تومان می‌شود.

اما تعرفه‌ استفاده از سرویس صندوق پستی مانند مكالمه محاسبه می‌شود كه البته این هزینه برای گوش كردن پیغام‌ها است یعنی اگر با تلفن همراهی تماس گرفته شده و پیغامی گذاشته شود و مشترك به این پیام‌ها گوش نكند، هزینه‌ای برای وی محاسبه نمی‌شود اما به همان میزانی كه مشترك به این پیام‌ها گوش دهد هزینه برایش محاسبه می‌شود.

هزینه‌ استفاده از سرویس دایورت (انتقال تماس‌ها) به اندازه‌ مكالمه است، یعنی به هر میزانی كه از این سرویس استفاده شود مثل تعرفه‌ مكالمه یعنی همان 447 ریال محاسبه می‌شود.

تعرفه‌ پیامك‌های فارسی در سیم‌كارت‌های دائمی نیز به مبلغ 89 ریال و پیامك‌های لاتین به مبلغ 222 ریال محاسبه می‌شوند و انجام هر مكالمه‌ای حتی درصورت مفقود شدن گوشی برعهده خود مشترك است، پس مشتركان باید توجه داشته باشند كه در مسافرت‌های خارج از كشور مواظب گم شدن یا به سرقت رفتن گوشی خود باشند و درصورت گم یا سرقت شدن خیلی سریع نسبت به قطع آن اقدام كنند.

شاید برخی از مشتركان تلفن همراه كه از رومینگ استفاده می‌كنند این موضوع را ندانند كه هزینه‌های كم‌تر از 60 ثانیه در مكالمات بین‌الملل یك دقیقه محاسبه می‌شوند؛ یعنی تعرفه‌های رومینگ به‌صورت ثانیه‌ای محاسبه نشده و دقیقه‌ای محاسبه می‌شوند، بنابراین با توجه به گران بودن نرخ رومینگ بین‌الملل در اپراتورهای دیگر کشورها و نیز محاسبه نرخ رومینگ آن اپراتورها به‌صورت دقیقه‌‎‎‎ای، به مشترکان تلفن همراه توصیه می‌شود از تکرار تماس‌های ناموفق بپرهیزند.

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
واردات تلفن همراه | افزایش تعرفه واردات تلفن همراه برای حمایت از تولید داخلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش تعرفه مكالمات تلفن ثابت به همراه



تعرفه مكالمات تلفن ثابت, تعرفه مكالمات تلفن ثابت به همراه,افزایش تعرفه مكالمات تلفن ثابت به همراه,افزایش تعرفه مکالمات تلفن ثابت,اخبار اقتصادی

 

افزایش تعرفه مكالمات تلفن ثابت به همراه

مدیرعامل مخابرات ایران: میزان دقیق افزایش تعرفه مکالمات تلفن ثابت بعد از تعطیلات نوروز نهایی و مشخص می‌گردد.

مدیر عامل شركت مخابرات ایران گفت:‌ به احتمال زیاد تعرفه مكالمات از تلفن ثابت به همراه افزایش می‌یابد.

به گزارش روزگارنو، صابر فیضی اظهار كرد: در بسته پیشنهادی كه به رگولاتوری ارائه داده بودیم، بحث افزایش تعرفه مكالمات از تلفن ثابت به همراه نیز مطرح شده بود.

وی ادامه داد: این موضوع و میزان دقیق افزایش تعرفه بعد از تعطیلات عید نوروز نهایی و مشخص می‌شود و اكنون منتظر دریافت نظرات هستیم.

بنا به این گزارش، طی چند روز گذشته تعدادی از مشتركان طی تماس با خبرنگار ارتباطات ایسنا مدعی شدند كه در این دوره تعرفه مكالمه از تلفن ثابت به همراه افزایش یافته است./روزگارنو