اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تعرض و قتل تازه عروس در محل كار


جز زن جوان و آبدارچی كسی در شركت نبود. پسر جوان كه صورتی استخوانی و سبزه داشت، یك لیوان چای برای زن جوان برد و روی میزش گذاشت. پشتش را به او كرد اما ناگهان ایستاد.سینی را روی میز كناری گذاشت و به زن جوان حمله‌ور شد و او را مورد آزار و اذیت قرار داد و به قتل رساند.

روزنامه اعتماد: جز زن جوان و آبدارچی كسی در شركت نبود. پسر جوان كه صورتی استخوانی و سبزه داشت، یك لیوان چای برای زن جوان برد و روی میزش گذاشت.  پشتش را به او كرد اما ناگهان ایستاد.

سینی را روی میز كناری گذاشت و به زن جوان حمله‌ور شد و او را مورد آزار و اذیت قرار داد و به قتل رساند.

زن جوان تنها ٣٠ روز پس از مراسم عروسی‌اش، جان خود را از دست داد. اینها بخشی از پرونده‌ای است كه صبح دیروز در شعبه ٧٤ دادگاه كیفری استان تهران به ریاست قاضی عبداللهی مورد رسیدگی قرار گرفت.

ساعت ١٠:٤٥ دیروز مردی ٢٧ ساله را به اتهام آزار و اذیت و قتل زنی جوان در ٣١ فروردین سال گذشته، به این شعبه منتقل كردند. در جلسه دادگاه، دو سرباز در دو طرف متهم نشستند و دو خواهر او نیز پشت سرش آرام گرفتند. آنها نگران بودند. در چند قدمی آنها، شوهر، خواهر و دایی مقتول به روبه‌رو خیره شده بودند.  در آغاز جلسه، اولیای دم خواستار صدور حكم قصاص متهم شدند.

پس از آن وكیل آنها پشت جایگاه ایستاد و به شرح حادثه پرداخت. او گفت: «این حادثه ساعت ٨ صبح ٣١ فروردین پارسال اتفاق افتاد. در آن روز سمیه كه تازه ٣٠ روز از ازدواجش گذشته بود، به شركت رفت. او چهارمین روز بود كه به عنوان منشی استخدام شده بود. در آن روز همه كاركنان به غیر از متهم، برای شركت در یك نمایشگاه رفته بودند و سمیه با متهم در شركت تنها بود. او وقتی به شركت رسید، پشت كامپیوترش نشست تا كارش را شروع كند.

حدود ساعت ٨ صبح، متهم یك لیوان چای برای او آورد اما به یك‌باره به سمت سمیه حمله‌ور شد. سرش را چند بار به دیوار و زمین كوبید و وقتی او از حال رفت، نیت شوم خود را عملی كرد.»

فضای دادگاه تحت تاثیر حرف‌های وكیل قرار گرفته بود. متهم سرش را پایین انداخته بود و خواهرانش به روبه‌رو نگاه می‌كردند. شوهر، خواهر و دایی مقتول نیز هر لحظه بر شدت گریه‌های‌شان افزوده می‌شد.

وكیل جوان، ادامه داد: «متهم پس از آزار و اذیت، چند ضربه به سر و صورت سمیه زد و او را به قتل رساند. پس از آن جسدش را در یك گونی گذاشت و در انباری شركت مخفی كرد. دوباره به صحنه جرم برگشت و با پاك كردن لكه‌های خون و آثار به‌هم‌ریختگی در اتاق محل جنایت، سعی كرد طوری وانمود كند كه كاری انجام نداده است. او چند ساعت بعد، از شركت خارج و متواری شد تا سرانجام، چند ماه بعد در حالی كه قصد داشت از مرزهای شرقی به خارج از كشور فرار كند، در یك اتوبوس شناسایی و دستگیر شد. من به وكالت از اولیای دم، از دادگاه تقاضای قصاص متهم را دارم.»

 وكیل در كنار خواهر مقتول نشست. حادثه یك سال پیش برایش زنده شده بود. نوبت به متهم رسید، مامور همراه دستبندش را باز كرد و او پشت جایگاه ایستاد. مهرداد درباره حادثه گفت: «من سه سال در این شركت آبدارچی بودم. از چند وقت پیش مشكلات خانوادگی داشتم و پدرم نمی‌گذاشت زنم را از زابل به تهران بیاورم. وقتی خانم منشی آمد با هم درگیر شدیم. خودم هم نمی‌دانم چه شد.» صدای متهم بسیار آرام بود.

قضات دادگاه چند بار از او خواستند تا علت درگیری را شرح دهد. اما او می‌گفت نمی‌داند چرا درگیر شده است. پس از آن ریاست دادگاه بخشی از اعترافات متهم را از روی برگه بازجویی خواند.

متهم در بازجویی‌ها گفته بود: «٧:٣٠ صبح فروردین، رییس شركت زنگ زد و گفت خانم منشی دارد می‌آید شركت، شما آنجا را تمیز كنید، خانم منشی هم تلفن‌ها را جواب می‌دهد. طرف‌های ساعت ٨ صبح، خانم منشی آمد. رییس شركت دوباره به من زنگ زد و پرسید كه خانم منشی آمده یا نه. من هم گفتم كه او آمده و پشت میزش نشسته. بعد از آن به آبدارخانه رفتم و یك چایی برای خانم منشی ریختم. او از من پرسید كه مهندس و بچه‌ها نمی‌آیند؟ من هم گفتم كه همه رفته‌اند نمایشگاه. خانم منشی دوباره از من پرسید چند سال است در شركت كار می‌كنم كه من هم گفتم سه سال. در این هنگام هیچ كس در شركت نبود.  من در یك لحظه به سمت او حمله كردم. او از دستم فرار كرد و یك لیوان را از روی میز برداشت و به زمین كوبید. لیوان خرد شد. او می‌خواست از در برود بیرون اما من نگذاشتم. سرش را چند بار به دیوار زدم. وقتی بی‌حال شد به او تعرض كردم. وقتی متوجه شدم كشته شده، جسدش را در گونی گذاشتم و به انباری شركت بردم. بعد برگشتم و خون‌ها را پاك كردم. بعد از آن یك بلیت گرفتم. می‌خواستم به زابل بروم كه در راه، ماموران پلیس راه بیرجند در اتوبوس دستگیرم كردند.» پس از ثبت اعترافات متهم، رییس دادگاه برای رسیدگی به اتهام تعرض، جلسه را غیرعلنی اعلام كرد.

صدای خواهر مقتول در راهروی دادگاه پیچید:«باید بكشندش بالای دار، الان دارد می‌گوید نمی‌دانم چه شده. خواهرم را كشته، بمیرم برایت سمیه.» ساعت ١٢:٠٠ ظهر، جلسه غیرعلنی ٢٠‌دقیقه‌ای رسیدگی به اتهام تعرض به پایان رسید و بار دیگر جلسه علنی شد. متهم هنوز پشت جایگاه ایستاده بود.

او اتهام آزار و اذیت را رد كرده بود؛ او در آخرین دفاع خود گفت: «من اتهام قتل را قبول دارم اما به او تعرض نكردم. اشتباه كردم.» با این دفاع متهم، وكیل اولیای دم رو به شوهر مقتول كرد و پرسید: «شركت دوربین مداربسته ندارد؟» مرد جوان گفت: «فكر كنم داشته باشد...»


ویدیو مرتبط :
شوخی در محل كار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اصول آداب معاشرت در محل كار



 

 

 

اصول آداب معاشرت در محل كار

 

آداب معاشرت در محل كار به معنی این نیست كه باید رسمی و اتوكشیده باشیم. بلكه باید عادت های بد را كنار بگذاریم.

در این مقاله ما تنها به چند نوع از عادات بد را برای شما اشاره می كنیم :

چگونه از بروز عادت های بد در محل کار جلوگیری کنیم شاید بعضی از این رفتارها و حرمت شکنی ها کوچک و جزئی به نظر برسد ؛ فرض می کنیم شما فراموش کرده اید گوشی موبایل تان را روی ویبره بگذارید و ناگهان در میان یک کنفرانس مهم کاری موبایل شما زنگ می زند و آهنگ شادی پخش می کند. یا اینکه شما برای ناهار یک ساندویچ سوسیس سفارش می دهید و اصلا به این فکر نمی کنید که بوی ساندویچ شما در سراسر اتاق و حتی شاید اتاق های مجاور نیز بپیچد و بالاخره زمانیکه سرپرست شما در مورد مسائل کاری با شما صحبت می کند شما چشمان تان را به مانیتور کامپیوترتان دوخته اید.

شاید این رفتارها خیلی جزئی به نظر برسند ، اما تاثیر بدی روی اطرافیان شما خواهد گذاشت.

کریستین پیرسون ، استاد دانشگاه مدیریت در کالج مدیریت در امریکا و مولف کتاب "رفتارهای بد" می گوید:" 96درصد آمریکایی ها عقیده دارند که کارمندان در محل کارشان رفتارهای مناسبی ندارند و 48 از آنها می گویند که حداقل هفته ای یک بار شاهد برخی رفتارهای ناخوشایند و تاثیر گذار در محل کار خود هستند". طبق تحقیقات، 48 درصد از کارمندانی که اینگونه رفتار می کنند بهره وری و کارایی شان کاهش می یابد و 12 درصد بقیه کارمندان می گویند که مایلند محل کارشان را ترک کنند. این گونه رفتارها باعث می شود به کارفرما نیز خسارت مالی وارد آید.

رفتارهایی که می تواند سهوا و بدون هیچ تلاشی همکاران تان را آزار دهد :آداب معاشرت در محل کار به معنی این نیست که باید رسمی و اتوکشیده باشیم.بلکه باید عادت های بد را کنار بگذاریم.

 

در این مقاله ما تنها به چند نوع از عادات بد را برای شما اشاره می کنیم :

 

1- خوردن غذاهای بودار در محل کار : چه دلیلی دارد که کسی از شما دلخور شود فقط به این دلیل که شما هر روز بعداز ظهر ذرت بو داده می خورید؟ شاید دلیلش این باشد که شما هر روز ساعت 3 بعد از ظهر عادت دارید که ذرت خود را داخل مایکرویو درست کنید و بدتر از همه اینکه بوی سوختگی آن در تمام ساختمان می پیچد. شاید علت ناراحتی همکاران شما این باشد . کمی فکر کنید.

 

 

2- قرار ملاقات های طولانی در راهرو شرکت : بله ، درست است ؛ شاید شما از یکی از همکاران تان خوش تان می آید و دوست دارید در راهرو شرکت با وی صحبت کنید ؛ اما همکاران شما مشغول کار هستند و برخلاف شما ، دوست ندارند بشنوند شما چه حرف های عاشقانه ای با هم رد و بدل می کنید.

 

 

3- چت کردن : زمانیکه شما مشغول چت کردن هستید ، شاید خودتان متوجه نباشید اما تایپ کردن شما تمرکز همکاران تان را بهم می ریزد. تحقیقات نشان داده که 50 درصد کارمندان در محل کارشان با یکدیگر یا با دوستان شان چت می کنند ؛ اما این کار هم زمان کاری را از شما می گیرد و باعث می شود شما به کارهایتان نرسید ، هم تمرکز همکاران تان را نیز از بین می برد.

عادتهای بسیاری را میتوان جزو این لیست به حساب آورد مثلاعدم رعایت بهداشت فردی میتواند یک عامل بسیار مهم برای زجر کشیدن همکارانتان باشد که با شما در تماس هستند یا عادتهای بدغذا خوردن و فین کردن در محل کار و.....