اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تعرض قُدرت تُنجِل به اموال زنجانی در ترکیه



اخبار,اخبار سیاست خارجی,بابک زنجانی

همزمان با آغاز تحریم‌ها، موکلم قراردادی صوری با قدرت تنجل منعقد می‌کند که در آن زمان بخشی از اموال وی به نام این شریک ترکیه‌ای سند می‌خورد.

وکیل متهم ردیف اول نفتی از سوءاستفاده شریک ترک زنجانی از اموال موکلش خبرداد.

«رسول کوهپایه‌زاده» در گفت‌و‌گوی با خبرگزاری صدا و سیما افزود: قدرت تنجل شریک زنجانی در ترکیه اموال وی را تصاحب کرده است.


وی گفت: همزمان با آغاز تحریم‌ها، موکلم قراردادی صوری با قدرت تنجل منعقد می‌کند که در آن زمان بخشی از اموال وی به نام این شریک ترکیه‌ای سند می‌خورد.

کوهپایه‌زاده ادامه داد: پس از طولانی شدن مدت زمان بازداشت بابک زنجانی، قدرت تنجل اموال موکلم را مورد چپاول و تعرض قرار داد.

وکیل متهم ردیف اول نفتی با بیان اینکه وکلای خارجی زنجانی در همین روز‌ها از این مساله مطلع شده‌اند افزود: تصاحب اموال زنجانی از سوی تنجل به پلیس اینترپل گزارش شده و از این طریق، مساله پیگیری خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا موکلش مدارکی مبنی بر مالکیت اموالی که تنجل آن‌ها را تصاحب کرده است یا خیر؟ تصریح کرد: هفته آینده قرار است در همین زمینه با موکلم ملاقات داشته باشم ضمن اینکه وکلای خارجی وی بیشتر از بنده در جریان اموال خارجی زنجانی قرار دارند.

کوهپایه‌زاده در ادامه به تلاش موکلش برای پرداخت بدهی‌های شرکت نفت این چنین اشاره کرد: زنجانی در این فرصت اخذ شده از دادگاه، ابتدا یک برات مدت دار را به شرکت نفت ارائه کرد که آن‌ها اول گفتند جعلی است اما پس از بررسی لازم مطمئن شدند که اصل است.

وی افزود: وکلای شرکت نفت پس از اطمینان از اصل بودن برات این نکته را مطرح کردند که دریافت برات مدت دار ممکن است این نگرانی را برای ورشکسته شدن شرکت صادرکننده برات را به همراه داشته باشد که موکلم تاکید کرد می‌توانند برات مذکور را بیمه کنند که در هر شرایطی قابل وصول باشد.

وکیل متهم ردیف اول نفتی همچنین به راهکار دیگر موکلش برای پرداخت بدهی نفت اشاره و تصریح کرد: زنجانی در اقدامی دیگر ۱۷ بانک را به شرکت نفت معرفی کرد تا اعلام کنند کدام یک از بانکه برای آن‌ها معتبر است که ما ضمانت نامه و تبادلات بانکی را از طریق آن بانک انجام دهیم.
 
کوهپایه‌زاده تاکید کرد: با وجود گذشت ۲۰ روز از ارائه راهکار دوم از سوی موکلم هنوز شرکت نفت پاسخی در این زمینه ارائه نکرده است و ما نگران از دست دادن زمان هستیم.

 

اخبار سیاست خارجی - خبرگزاری صدا و سیما

 


ویدیو مرتبط :
تحقیق درباره اموال بابک زنجانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بابک زنجانی اموال زیادی به ترکیه منتقل کرده است



اخبار ,اخبار اقتصادی ,انتقال اموال بابک زنجانی به ترکیه

 

اخبار اقتصادی - بابک زنجانی اموال زیادی به ترکیه منتقل کرده است

عباس سلطانی، عضو کمیسیون انرژی و عضو کمیته تحقیق از پرونده بابک زنجانی که برای پیگیری این پرونده به ترکیه سفر کرده پس از بازگشت از این سفر می‌گوید: «ضراب‌های بابک زنجانی در ترکیه زیاد هستند که به نوعی عوامل او هستند.»

سلطانی با بیان این که «بابک زنجانی اموال زیادی را به ترکیه منتقل کرده است و فعالیت اقتصادی‌اش را در کشورهای دیگر از طریق مدیرانش انجام می‌دهد» افزود: «مقام‌های ترکیه ادعا می‌کنند که ما اسناد قابل‌توجهی برای دادگاه درباره زنجانی نداشتیم تا ضراب را درباره پرونده بابک زنجانی تحت‌فشار قرار دهیم.»

 

از سوی دیگر نیز رضا ضراب که یکی از مدیران زنجانی است و در دادگاه ترکیه پرونده دارد به صراحت اعلام کرده بود که من از خودم اختیاری ندارم؛ بلکه یکی از مدیران بابک زنجانی هستم و زیردست او کار می‌کنم و او رئیس من است. وی همچنین تاکید کرد: «رضا ضراب به ایران بیاید حتما تحت پیگرد قرار می‌گیرد.»

اخبار اقتصادی - تدبیر