اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تعداد نمایندگان مجلس افزایش می‌یابد


عزت‌الله یوسفیان‌ملا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به افزایش تعداد نمایندگان مجلس اظهار داشت: در اصل 64 قانون اساسی تصریح شده تعداد نمایندگان مجلس با در نظر گرفتن عوامل جمعیت، ‌سیاسی، جغرافیایی و نظایر آنها پس از هر 10 سال اضافه شود.

خبرگزاری فارس: عزت‌الله یوسفیان‌ملا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به افزایش تعداد نمایندگان مجلس اظهار داشت: در اصل 64 قانون اساسی تصریح شده تعداد نمایندگان مجلس با در نظر گرفتن عوامل جمعیت، ‌سیاسی، جغرافیایی و نظایر آنها پس از هر 10 سال اضافه شود.

وی افزود: در این اصل آمده که  20 نماینده می‌تواند پس از سپری شدن این مدت به جمع مجلسی‌ها افزوده شود.

یوسفیان‌ملا تصریح کرد: با این وجود بر اساس قانون باید هر 10 سال یک بار حدود 20 نفر به تعداد نمایندگان مجلس افزوده شود که با احتساب این تعداد، اعضای خانه ملت که هم‌اکنون 290 نماینده است به 310 نفر افزایش می‌یابد.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید اینکه هم‌اکنون طرح اضافه شدن نمایندگان در صحن مجلس مطرح است، عنوان کرد: با وجود تعداد استان‌های کشور بر تعداد نمایندگان همه استان‌های کشور اضافه نمی‌شود و تنها چند استان در این بین جای می‌گیرند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوالی مبنی براینکه آیا مازندران در بین استان‌هایی قرار دارد که بر تعداد نمایندگان شهرهای آن افزوده می‌شود، عنوان کرد: اگر افزایش نماینده در استانی داشته باشیم تنها یک نماینده بر آن اضافه می‌شود، در مورد نام استان‌هایی که این افزایش در آنها صورت می‌گیرد نتایج قطعی حاصل نشد اما چنانچه اگر مازندران در این جمع جای گرفته و به تصویب نمایندگان برسد افزایش تعداد نمایندگان را به شهرستان آمل اختصاص می‌دهیم.


ویدیو مرتبط :
نمایندگان مجلس: توقع مجلس از دولت، معرفی وزیر معتدل است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بررسی طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس



اخبار,اخبار سیاسی , نمایندگان مجلس

 

اخبار سیاسی - بررسی طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس

در اصل 64 قانون اساسی پیش‌بینی شده است که پس از 10 سال از تاریخ همه‌پرسی سال 1368 و با در نظر گرفتن عوامل انسانی، سیاسی، جغرافیایی و نظایر آنها، حداکثر 20 نفر نماینده به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی اضافه شود.

رئیس کمیسیون امور شوراهای مجلس از بررسی طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس به 310 نفر در کمیسیون متبوعش خبر داد.

امیر خجسته نماینده مردم همدان و رئیس کمیسیون امور شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: لایحه افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه در جلسه امروز کمیسیون شوراها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در اصل 64 قانون اساسی پیش‌بینی شده است که پس از 10 سال از تاریخ همه‌پرسی سال 1368 و با در نظر گرفتن عوامل انسانی، سیاسی، جغرافیایی و نظایر آنها، حداکثر 20 نفر نماینده به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی اضافه شود.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس در ادامه تصریح کرد: در این اصل همچنین پیش‌بینی شده است که محدوده حوزه‌های انتخابیه و تعداد نمایندگان را قانون تعیین می‌کند که بر این اساس کمیسیون شوراها در نظر دارد تا ضمن بررسی افزایش تعداد نمایندگان نسبت به اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه اقدام کنند.

خجسته همچنین دامنه این طرح را بسیار وسیع، گسترده و در سطح ملی و با حساسیت زیاد توصیف کرد و گفت: افزایش تعداد نمایندگان مجلس و اصلاح جداول انتخاباتی نکته‌ای حساس و حیاتی است که به صورت ویژه در کمیسیون مورد رسیدگی قرار گرفته و مجموعه نظرات نمایندگان در این زمینه اخذ شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این جلسه از نمایندگانی که پیشنهادی در این زمینه داشتند دعوت شد تا نقطه‌نظرات خود را اعلام و هفته آینده در این خصوص تصمیم‌گیری شود.
اخبار سیاسی - فارس