اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تظاهرات هزاران اندونزیایی در حمایت از تشکیل "خلافت اسلامی"



بر اساس گزارش رسانه ها در گردهمایی های حزب التحریر که در ماه های گذشته بارها برگزار شده است برخی از هواداران این گروه پرچم هایی از داعش در دست داشته و شعارهایی در حمایت از این گروه سر داده اند.

قریب به 10 هزار نفر از حامیان حزب افراط گرای " التحریر" اندونزی دیروز در فراخوان این حزب برای تغییر نظام جمهوری و تاسیس یک نظام خلافت اسلامی شرکت کردند.

به گزارش عصر ایران به نقل از آسوشیتد پرس هواداران حزب التحریر در پرجمعیت ترین کشور اسلامی جهان دیروز با گردهمایی در یک ورزشگاه در شهر جاکارتا خواستار تغییر قانون اساسی، لغو نظام جمهوری و تاسیس یک نظام جدید اسلامی به شیوه خلافت اسلامی شدند.

 

تظاهرات روز شنبه هواداران خلافت در جاکارتا
اخبار,اخباربین الملل,حمایت  اندونزیایی ها از تشکیل  خلافت اسلامی

 

اخبار,اخباربین الملل,حمایت  اندونزیایی ها از تشکیل  خلافت اسلامی


اندونزی نزدیک 240 میلیون نفر جمعیت دارد که بیش از 85 درصد جمعیت آنرا مسلمانان تشکیل می دهند. 15 درصد دیگر جمعیت این کشور ازبوداییان، مسیحیان و هندوها هستند.

اندونزی از زمان استقلال خود از هلند ( سال 1949) نظام جمهوری دارد و بسیاری این کشور پرجمعیت اسلامی را الگویی برای یک مدل دموکراسی اسلامی می دانند.

حزب التحریر اما می گوید نظام سیاسی الگو گرفته از سیستم غربی جمهوری باعث ترویج فساد و مشکلات اقتصادی موجود در این کشور است و برای رفع این مشکلات باید سیستم خلافت اسلامی تاسیس شود.

در همین راستا "لطفی افندی" یکی از اعضای سازمان حزب التحریر معتقد است: "نیاز به خلافتی که شریعت اسلام را در اندونزی به کار می‌برد، احساس می‌شود، خلافت، اندونزی را از ناملایمات نجات خواهد داد."

قانون اساسی اندونزی مبتنی بر اصول 5 گانه معروف به «پانچا سیلا» شامل اعتقاد بر وحدانیت، انسانیت، دموکراسی، وحدت کشور و عدالت اجتماعی است؛اما هواداران حزب افراط گرای التحریر که معتقد به تشکیل خلافت جهانی اسلامی در همه کشورهای اسلامی هستند می گویند این اصول پنج گانه قانون اساسی اندونزی کارایی گذشته را ندارد.

بسیاری از گروه های اسلامی و سکولار اندونزی از گرایش های حزب افراط گرای التحریر ابراز نگرانی می کنند. اخیرا سازمان "نهضت العلمای" اندونزی از تحرکات حزب التحریر ابراز نگرانی کرده و مخالفت خود را با تبلیغ الگوی خلافت اسلامی از سوی برخی گروه های افراط گرای اندونزیایی از جمله حزب التحریر اعلام کرد.

بر اساس گزارش رسانه ها در گردهمایی های حزب التحریر که در ماه های گذشته بارها برگزار شده است برخی از هواداران این گروه پرچم هایی از داعش  در دست داشته و شعارهایی در حمایت از این گروه سر داده اند.

هم اینک در استان آچه در غرب اندونزی دولت محلی بر اساس قوانین شریعت اداره می شود و این استان قوانینی متفاوت از دیگر استان های اندونزی دارد. اندونزی متشکل از 30 استان و بیش از 17500 جزیره است. این کشور مجمع الجزایری که در جنوب شرق آسیا واقع شده است به لحاظ وسعت پانزدهمین کشور بزرگ دنیا است.


  اخبار  بین الملل  -  عصر  ایران 


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام تشکیل خلافت اسلامی توسط داعش/ابوبکر البغدادی خلیفه شد: مسلمانان جهان باید با من بیعت کنند!



اخبار,تشکیل خلافت اسلامی توسط داعش


اخبار بین الملل - اعلام تشکیل خلافت اسلامی توسط داعش/ابوبکر البغدادی خلیفه شد: مسلمانان جهان باید با من بیعت کنند!

این بیانیه درحالی اعلام می شود که نیروهای امنیتی عراق به مواضع گروه تروریستی داعش حمله کرده است.

فایننشال تایمز نوشت: گروه تروریستی داعش که بخشی از سرزمین عراق و سوریه را به تصرف خود درآورده است، امروز رسما از تشکیل خلافت اسلامی خبر داد.

به گزارش انتخاب، سخنگوی گروه تروریستی داعش گفت که شورای رهبری این گروه تصمیم به تشکیل یک خلافت اسلامی گرفته است.

ابوبکر البغدادی رهبر مرموز داعش که خلیفه اعلام شده است از تمامی مسلمانان خواسته است که با او بیعت کنند.

این بیانیه درحالی اعلام می شود که نیروهای امنیتی عراق به مواضع گروه تروریستی داعش حمله کرده است.

نیروهای دولت عراق با حملات هوایی و زمینی موفق به پیشروی در سرزمین های سقوط کرده شده اند و ادعا کرده اند که قسمتی از تکریت را بازپس گرفته اند.

اخبار بین الملل - انتخاب