اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تظاهرات مجدد هواداران مرسی


شماری از هواداران ˈ محمد مرسی ˈ رییس جمهوری منتخب مصر که در نتیجه کودتا سرنگون شد، روز پنجشنبه با تجمع در مقابل سفارت این کشور در آنکارا نسبت به صدور حکم اعدام برای 528 نفر از اعضای سازمان ˈاخوان المسلمین ˈ اعتراض کردند.

 خبرگزاری ایرنا: معترضان با سردادن شعارهایی علیه دولت نظامی مصر، دادگاه آن را فرمایشی خوانده و صدور احکام اعدام از سوی آن را برای اعضای سازمان ˈ اخوان المسلمین ˈ که مرسی از رهبران آن بود، محکوم کردند.
 
اعتراض کنندگان در این زمینه، فهرست اسامی محکومان به اعدام در مصر را روی نرده های سفارت مصر در آنکارا نصب کرده بودند.
 
براساس این گزارش ، شماری از اعضای شاخه جوانان حزب حاکم ترکیه نیز روز گذشته با پوشیدن کفن و سردادن شعارهایی علیه مقامات نظامی مصر ، در اعتراض به صدور حکم اعدام برای هواداران ˈ محمد مرسی ˈ در شهرهای ازمیر ، آنتالیا ، غازی انتپ ، آدانا ، شانلی عرفا ، قهرمان ماراش، کوتاهایا، بولو ، یوزگات، کوروم، توکات، دنیزلی و کیلیس دست به تظاهرات زدند.
 
تظاهرکنندگان در شهرهای مختلف ترکیه ضمن حمایت از مرسی ، خواستار لغو حکم اعدام اعضای اخوان المسلمین شدند.
 
هواداران حزب اسلامگرای سعادت نیز در شهرهای مختلف این کشور علیه حاکمان نظامی مصر تظاهرات کردند.
 
بر اساس این گزارش ، احزاب مختلف مجلس ملی ترکیه هم در بیانیه مشترکی حکم اعدام هواداران مرسی در مصر را محکوم کردند.


ویدیو مرتبط :
تظاهرات هواداران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تظاهرات هواداران عبدالله در خیابان های کابل


رسانه ها از برگزاری تظاهرات هواداران عبدالله در خیابانهای شهر کابل خبر دادند.

خبرگزاری مهر: طرفداران عبدالله عبدالله نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در حمایت از این نامزد انتخاباتی و در اعتراض به بروز تقلب در دور دوم انتخابات در روز 14 ژوئن به خیابانهای شهر کابل آمدند.

طرفداران عبدالله که در اعتراض به نحوه شمارش آرا به خیابانها آمده بودند به سوی کمیسیون های انتخاباتی پیش رفتند.

این تظاهرات پس از آن برگزار شد که عبدالله چهارشنبه گذشته کمیسیون های انتخاباتی را به تقلب متهم کرد و هرگونه همکاری را با نهادهای انتخاباتی به حالت تعلیق درآورد.