اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تظاهرات سراسری اخوان در شهرهای مختلف مصر/ یک کشته و 22 زخمی در پورت سعید



تظاهرات سراسری اخوان المسلمین

ادامه بحران در سرزمین فراعنه ؛
تظاهرات سراسری اخوان در شهرهای مختلف مصر/ یک کشته و 22 زخمی در پورت سعید

تظاهرات سراسری طرفداران اخوان المسلمین در شهرهای مختلف مصر و کشته و زخمی شدن 23 نفر از طرفداران اخوان در پورت سعید از جمله خبرهای مصر به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های مصری، برخی از شهرهای مختلف مصر امروز به دعوت گروه اخوان المسلمین این کشور شاهد تظاهرات علیه دولت موقت مصر بود. این تظاهرات در شهرها و استان هایی همچون الجیزه، اسکندریه، قاهره، دمنهور و پورت سعید برگزار شد.

بنا بر اعلام تلویزیون مصر، طرفداران و اهالی استان الجیزه در مقابل مسجد الاستقامه با یکدیگر درگیر شدند. همچنین در استان المنصوره نیز نیروهای امنیتی مصر برای متفرق کردن معترضان به استفاده از گاز اشک آور روی آوردند.

نیروهای امنیتی مصر برای جلوگیری از تشدید اعتراضات طرفداران اخوان المسلمین و محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده این کشور، تمام راه های منتهی به میدان رابعه العدویهف النهضه و مصطفی محمود را بستند.

در اسکندریه نیز نیروهای امنیتی مصر پنج نفر از اعضای اخوان المسلمین را که با خود گلوله های ساچمه ای و کوکتل مولوتف حمل می کردند بازداشت کردند.

العربیه نیز گزارش داد که اهالی پورت سعید و طرفداران اخوان المسلمین با یکدیگر درگیر شده اند که بر اثر این درگیری یک نفر از حامیان اخوان المسلمین کشته و 22 نفر دیگر زخمی شدند./مهر


ویدیو مرتبط :
تظاهرات هواداران اخوان المسلمین در مصر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

2 کشته و 43 زخمی در درگیری طرفداران و مخالفان اخوان در 5 استان مصر



درگیری طرفداران و مخالفان اخوان , تعداد كشته شدگان در درگیری طرفداران و مخالفان اخوان

2 کشته و 43 زخمی در درگیری طرفداران و مخالفان اخوان در 5 استان مصر

درگیری‌های روز گذشته بین هواداران و مخالفان جماعت اخوان المسلمین در 5 استان مصر 2 نفر کشته و 43 نفر نیز زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه الوطن، «احمد الخطیب» رئیس اداره مرکزی فوریت‌های پزشکی وزارت بهداشت مصر گفت که در درگیری بین هواداران مرسی و تشکیلات اخوان با شهروندان در جریان تظاهرات‌های دیروز اعضای اخوان در استان‌های قاهره، اسکندریه، اسماعیلیه، سوئز و دمیاط، یک نفر کشته و 43 نفر نیز زخمی شد.

وی افزود که در جریان تظاهرات اخوان و اهالی مرکز کفر البطیخ در دمیاط، شرکت‌کنندگان در این تظاهرات شعارهایی علیه نیروهای مسلح و پلیس سر می‌دادند که در نهایت به درگیری با اهالی این شهر منجر شد و طی آن یک نفر به نام «ابراهیم سلیم»(45 ساله) کشته شد.

به گفته الخطیب بیشتر زخمی‌ها نیز در استان اسکندریه بودند و سطح جراحت آنها نیز متفاوت و برخی عمیق و برخی نیز سطحی بود که همه به بیمارستان منتقل شدند.

از سوی دیگر یک منبع پزشکی مسئول در وزارت بهداشت تاکید کرد که اطلاعات بدست آمده، نشان می‌دهد یک نفر دیگر در استان اسماعیلیه در جریان درگیری بین اعضای اخوان و اهالی این استان کشته شده است./فارس