اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تصویر 3 جاسوس ترکیه‌ای که در عراق دستگیر شدند



اخبار بین الملل - تصویر 3 جاسوس ترکیه‌ای که در عراق دستگیر شدند

فرمانده گروه‌های مسلح جبهه ترکمان‌های عراق اعلام کرد که پس از دستگیری 3 تن از عناصر داعش، مشخص شد که آنان از عناصر سرویسهای جاسوسی ترکیه هستند.

 

اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

 
به گزارش سایت عراقی "وای نیوز"، "نهاد یالنیز" با انتشار تصاویر دستگیر شدگان در سایت خبری "کردستان 24" آنان را با حروف اختصاری "م.ی"، "إ.چ" و "ک.ش" معرفی کرد.


یالنیز خاطرنشان کرد؛ "م.ی" که گذرنامه دیپلماتیک همراه دارد، در اعترافاتش گفته است که نیروهای ترکمان را هدف گلوله قرار می‌داد.


فرمانده گروه‌های مسلح جبهه ترکمان‌های عراق اظهار داشت که اعترافات این فرد را به دادگاه جنایات جنگی ارائه خواهد داد.


یالنیز گفت: جاسوسان ترک دستگیر شده اعتراف کرده‌اند که سرویس‌های اطلاعاتی ترکیه تحرکات ارتش عراق را از طریق ماهواره ترکیه‌ای "جوکتورک2" کنترل می‌کنند و این اطلاعات را در اختیار سرکردگان داعش قرار می‌دهند.


وی یادآور شد که ترکیه با داعش توافق کرده است که هر بشکه نفت عراق را 30 دلار از این گروه خریداری کند و در مقابل به داعش سلاح، غذا و دارو بدهد.


یالنیز اظهار داشت که یکی از جاسوسان ترکیه‌ای به نام "ا.چ" مجروح شده است و همچنین پس از تحقیقات به عمل آمده از "ک.ش" مشخص شد که وی به عربی سخن می گوید به همین دلیل برای کسب اطلاعات بیشتر، در اختیار نیروهای اطلاعاتی عراقی قرار گرفت.

اخبار بین الملل - خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
تجاوز ترکیه به عراق برای قاچاق نفت داعش به ترکیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پلیس ترکیه 9 جاسوس ایرانی عضو "ساواک" را دستگیر کرد!



پلیس ترکیه 9 جاسوس ایرانی عضو "ساواک" را دستگیر کرد! 

روزنامه ترکیه ای " تودی زمان " چاپ ترکیه امروز از دستگیری 9 نفر در شرق این کشور که به ادعای این رسانه برای ایران جاسوسی می کردند خبر داد و نوشت : این افراد برای سازمان اطلاعات ملی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران موسوم به " ساواک" کار می کردند!

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه" تودی زمان" چاپ ترکیه در اتهام پراکنی علیه جمهوری اسلامی و با هدف سرپوش گذاشتن بر سیاستهای غلط دولتمردان این کشوردر قبال سوریه در اقدامی بسیار ناشیانه مدعی شد که سرویسهای اطلاعاتی این کشور 9 نفر از جمله یک ایرانی را در شرق این کشوردستگیر کرده اند که برای سازمان امنیت و اطلاعات ملی ایران موسوم به " ساواک" کار می کردند.

این روزنامه ترک که ظاهرا خبر ندارد 34 سال پیش "ساواک" سرویس اطلاعاتی رژیم پهلوی در ایران برچیده شده است مدعی شد این افراد برای برافروختن آتش در مناطق کرد نشین ترکیه برنامه ریزی کرده بودند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

این روزنامه همچنین در ادعایی مضحک تر مدعی شد سرویسهای اطلاعاتی ترکیه مکالمات تلفنی برخی مقامات "ساواک" ایران با این افراد را نیز ضبط کرده اند.  

در پی بروز برخی نا آرامی های ناشی از سیاستهای غلط دولتمردان ترک در قبال تحولات سوریه  در مناطق مرزی کرد نشین ترکیه با سوریه دولتمردان این کشور با هدف سرپوش گذاشتن بر این مشکل در هفته های اخیر به سیاست فرافکنی و متهم کردن برخی کشورها از جمله ایران به دست داشتن در حوادث این مناطق متوسل شده اند./مهر