اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تصویر کهکشان راه شیری از کوه های الموت


عکس زیر را در ماه آگوست 2010 (مرداد 1389) در رشته کوه الموت گرفته است.

عصر ایران: عکس زیر را در ماه آگوست 2010 (مرداد 1389) در رشته کوه الموت گرفته است.


ویدیو مرتبط :
بشر به دنبال تصویر واقعی کهکشان راه شیری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اینجا یک سیاره بیگانه نیست!/تصویر خارق‌العاده کهکشان راه شیری بر فراز صخره‌های عجیب



این عکس،تصویری از سیاره‌ای بیگانه نیست. اینجا همین زمین خودمان است و عکس روز ناسا به تصویری خارق‌العاده از کهکشان راه شیری در استرالیا اختصاص پیدا کرده است.

این صخره‌های عجیب در «پارک ملی نامبونگ» (Nambung National Park) در غرب استرالیا قرار دارند. هنوز کسی دقیقا نمی‌داند این صخره‌های آهکی که هرکدام طولی به اندازه‌ی قد یک انسان دارند چگونه تشکیل شده‌اند. در پس زمینه‌ی تصویر و نسبتا مماس با قله‌ی نوک‌تیز صخره‌ مرکزی هلال ماه می‌درخشد.

 

هاله‌ نورانی پیرامون ماه هم «نور دایره‌البروجی» است. وقتی نور خورشید به گرد و غبار موجود در صفحه‌ی منظومه‌ شمسی می‌خورد و بازتاب می‌شود این نور را می‌توان دید. اما مورد خارق‌العاده این عکس قوس نورانی راه شیری است که مثل یک کمان در آسمان کشیده شده است.

 

اخبار,اخبار علمی,راه شیری


اخبار علمی - خبر آنلاین