اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

(تصویر) فردی که در کنفرانس روحانی شعار سر داد+جزئیات



(تصویر) فردی که در کنفرانس روحانی شعار سر داد

خبرگزاری مهر نوشت:

اولین نشست خبری رئیس جمهور منتخب مردم با رسانه های گروهی حاشیه هایی به همراه داشت که از جمله آن می توان به حضور محمد نهاوندیان برنامه ریز اقتصادی علی اکبر ولایتی از رقبای روحانی در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در این نشست و تلاش عنصر جریان انحرافی برای بر هم زدن اولین نشست خبری رئیس جمهور منتخب اشاره کرد.

اولین نشست خبری حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور منتخب مردم برای دوره یازدهم عصر امروز در مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور رسانه های گروهی داخلی و خارجی برگزار شد.

در این مراسم چهره هایی نظیر محمدرضا نعمت زاده، محمد باقر نوبخت، محمد نهاوندیان، محمود واعظی، حجت الاسلام علی عسگری، محمد سلطانی فر، عبدالحسین مختاباد، یاسر هاشمی، حسین فریدون، محمد رضا صادق، یدالله خانجانی و فرزند محسن هاشمی حضور داشتند.

حضور همزمان جمع کثیری از رسانه های گروهی داخلی و خارجی و اعضای ستاد انتخاباتی روحانی در تالار آفتاب مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام باعث ازدحام جمعیت شده بود تا جایی که اکثر خبرنگاران و برخی از اعضای ستاد انتخاباتی روحانی به صورت ایستاده این مراسم را دنبال می کردند.

در ابتدای این مراسم زمانی نیا عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای سابق و مجری برنامه با قدردانی از اعتماد مردم به گفتمان اعتدال و رایی که به بیان کننده این گفتمان در انتخابات داده شد رسانه ها را تا پایان دولت یازدهم دوست، همراه و ناظر دولت خواند.

یکی از نکات حاشیه ای و قابل توجه اولین نشست خبری رئیس جمهور منتخب این بود که یک خبرنگار نابینای احمدی نژادی در این مراسم حضور یافت و عنوان کرد که من احمدی نژادی هستم، اما آمادگی همکاری با شما برای تحقق اهداف بلند جمهوری اسلامی هستم.

این خبرنگار عنوان کرد که شنیده ام می خواهید تمامی کارکنان و مدیران دولت فعلی را درو کنید روحانی در پاسخ به این خبرنگار نابینا گفت: ما داس نداریم که بخواهیم درو کنیم ما کلید داریم البته اگر کسی اتوبوسی آمده و بلیت نداشته باشد این مشکل خود اوست.

یکی از نکات کلیدی و مهمی که روحانی در خلال گفتگویش با خبرنگاران بر او تاکیدداشت این بود که دولت وی  اسلامیت، ایرانیت و ولایت فقیه را همزمان در تصمیمات و اقدامات خود مورد توجه خواهد داشت. نکته این سخن روحانی این بود که پیشتر اسفندیار رحیم مشایی تنها از لفظ اسلامیت و ایرانیت در سخنان خود برای تصمیماتش نام برده بود.

حجت الاسلام روحانی که پیشتر و تا سال 84 مذاکره کننده ارشد کشورمان با غرب بود و مسئولیت دبیری شورای عالی امنیت ملی را برعهده داشت در پاسخ به سئوال خبرنگار فرانسوی درباره احتمال تعلیق مجدد تاسیسات هسته ای با توجه به انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور منتخب ایران گفت: آن زمان گذشت.

یکی از نکات حاشیه ای دیگر نشست خبری روحانی درخواست خبرنگاران اصلاح طلب برای بازگشایی انجمن صنفی روزنامه نگاران بود که رئیس جمهور منتخب مردم در پاسخ به این درخواست ها گفت: معتقدم نه تنها انجمن صنفی بلکه هر انجمنی در چارچوب قانون باید فعال باشد. این سخن روحانی با واکنش برخی از خبرنگاران و تشویق آنان مواجه شد.

خبرنگاری در ادامه این مراسم از روحانی پرسید که آیا دولت ائتلافی تشکیل خواهید داد که وی در پاسخ گفت: حضور اصلاح طلبان، ائتلاف گرایان و اصولگرایان در دولت بنده قطعی خواهد بود اما این دولت قطعا ائتلافی نیست بلکه دولتی فراجناحی است.

در ادامه این نشست خبرنگار شبکه ان بی سی آمریکا با اشاره به پیام تبریک وزیر امورخارجه این کشور به روحانی و مردم ایران گفت که آیا شما خواستار برقراری رابطه با آمریکا هستید که رئیس جمهور منتخب مردم پاسخ داد: در روابط دو کشور ایران و آمریکا زخم کهنه ای وجود دارد اما معتقدم اگر می خواهند روابطی شکل بگیرد باید بر مبنای منافع مشترک و خواسته های به حق دو کشور باشد.

در این نشست برخی از خبرنگاران به دلیل نداشتن فرصت برای پرسیدن سئوالشان از مجریان برنامه گلایه داشتند تا جایی که یکی از خبرنگاران حاضر در این مراسم با فریاد بلند از روحانی پرسید که برنامه شما برای زنان چیست؟

یکی از سئوالات دیگر خبرنگاران اصلاح طلب حاضر در این مراسم این بود که برنامه دولت یازدهم برای زندانیان امنیتی سال 88 چیست که روحانی در پاسخ به این سئوال مردم را عامل تعیین کننده و سرنوشت ساز در این خصوص خواند.

رئیس جمهور منتخب مردم در پایان ضمن عذرخواهی از خبرنگاران به دلیل فضای محدود و کمبود جا از حضور همه رسانه های گروهی در این نشست سپاسگزاری کرد.

پیش از ترک نشست خبری از سوی روحانی، یکی از افرادی که پیشتر در هنگام ثبت نام کاندیداها در وزارت کشور از همراهان اسفندیار رحیم مشایی و طرفدار وی بود و در حمایت از مشایی با خبرنگاران اصولگرا و مخالف مشایی در ستاد انتخابات کشور درگیر شده بود فریاد "روحانی یادت باشه میرحسین باید باشه" سر داد و سعی کرد به سرعت سالن را ترک کند، وی که خود را خبرنگار یک مجله پتروشیمی معرفی کرده بود با واکنش خبرنگاران مواجه شد و همگی او را عامل جریان انحرافی برای بر هم زدن اولین نشست خبری رئیس جمهور منتخب مردم معرفی خواندند.

 

روحانی و موسوی,کنفرانس روحانی

(این تصویر را سایت قانون منتشر کرده است)

سایت قانون در توضیح خود پیرامون حاشیه های نشست خبری روحانی نوشت:

روزهایی که برای پوشش خبری روزهای داغ ثبت نام انتخابات در وزارت کشور حاضر شده بودیم آنقدر دوستی میان اصحاب رسانه بالا بود که بچه ها چهره های یک دیگر را به خاطر سپرده بودند.

روز آخر که جوانفکر و مشائی برای ثبت نام حضور پیدا کرده بودند از صبح آن روز چهره جدیدی در میان ما پیدا شده بود که برای همه ما غریبه بود و هیچ نشانی از مشخصات یک خبرنگار نداشت.

شعار دهنده حامی مشائی و جوانفکر

این داستان ادامه داشت تا جاییکه جوانفکر بعد از ثبت نام پشت تریبون رفت و خبرنگاران وی را به نقد کشیدند.هنگامی که یکی از خبرنگاران دلسوز خطاب به جوانفکر که خود را از اهالی رسانه می دانست، فریاد زد "ما از شما برائت می جوییم" آن فرد بی هویتی که از صبح در میان خبرنگاران با چراغ خاموش حرکت می کرد، با چهره ای برافروخته و صدایی بلند خطاب به اصحاب رسانه فریاد کرد:" از طرف ما حرف نزنید و حرف خودتان را بزنید".

داستان همچنان ادامه داشت و پیش می رفت.تا زمانی که مشائی برای ثبت نام آمد و همان فرد بی هویت به تشویق کردن و صوت هورا مشغول شد.مشایی آمد و رفت.

قدیری ابیانه که از مخالفان سیاست مشائی بود و ناگفته هایی بریا رو کردن اسرار مشائی داشت پشت تریبون رفت و در جایگاه یکی از نامزدها که از حق سخنرانی برخوردار بودند شروع به صحبت کرد.وی در حال رو کردن دست مشائی بود که کم کم وزرات کشور صدا و نور وی را قطع کرد و در نهایت نیز شخصی از طرفداران مشائی با حمله به سمت ابیانه و شکستن میکروفن های خبرنگاران مانع از افشای حقیقت شد.

فرد مهاجم به سرعت محل را ترک کرد و خبرنگارانی که متضرر شده بودند و میکروفن هایشان شکست به دنبال وی رفتند ولی در این میان همان فرد بی هویتی که از صبح در ستاد انتخابات حرز می پرید با خبرنگاران دست به یقه شد.آن روز با وساطت حراست وزارت کشور تمام شد و رفت.

طرفداران انحراف مخالفان اعتدال

روزگار در گذر بود تا مردم ایران حماسه آفریدند و پای صندوق رفتند. رئیس جمهور منتخب، حسن روحانی انتخاب شد. حسن روحانی بعد از تجدید پیمان با امام راحل و مقام عظمای ولایت به میان خبرنگاران آمد تا به سوالات آن ها پاسخ دهد. از فارس، ایسنا و کیهان   گرفتته تا بی بی سی و ان بی سی و الجزیره سوال کردند. 

همه چیز آرام بود تا آن بی هویتی که روزهای ثبت نام را به هم ریخته بود دوباره سر و کله اش پیدا شد..وی که خود را خبرنگار رسانه های بی هویت تر از خودش معرفی کرده بود و وارد نشست خبری شده بود در میان روند آرام نشست شروع به اختشاش و سر و صدا کرد.

فرد مورد نظر بدون نوبت و اجازه از میان حضارخطاب به رئیس جمهور منتخب مردم فریاد کرد:" شما به خاطر این شعار های ما که سر دادیم و گفتیم :"روحانی یادت باشه میر حسین باید باشه" رئیس جمهور شدید و باید به قولتان عمل کنید.

درایت روحانی

روحانی بی توجه به فرد مجهول به نشست ادامه داد و مسئول نوبت دهی به خبرنگاران خطاب به فرد اختشاش گر گفت: اگر شما سوالی دارید بیاید پشت تریبون و از اینجا بیان کنید.

برای مدتی فرد بی هویت که در ستاد انتخابات از مشایی و جوانفکر طرفداری می کرد ساکت ماند و باز با چراغ خاموش به سمت تریبون رفت.

لحظات آخر نشست خبری بود که فرد بی هویت با جنجال شروع به فریاد کرد که :"نمی گذارند حرف بزنم، وقتی این ها نمی خواهند من که نمی توانم کاسه داغتر از آش شوم" در همین حوالی بود که فریاد سر داد :"روحانی یادت باشه میر حسین باید باشه" و بعد با ضربه زدن به خبرنگاران که در صف بودند با دست پاچگی محل را ترک و فرار کرد./فرارو

 

 


ویدیو مرتبط :
شعار مردم علیه روحانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علی مطهری: سر دادن شعار علیه روحانی برنامه ریزی شده بود / اینها به جایی متصل و پشتگرم هستند



اخبار,اخبار سیاسی ,علی مطهری

این که آن گروه رییس جمهوری را متهم به نفاق یا ضدیت با ولایت فقیه کردند، نوعی دروغ و تهمت است که می تواند پیگرد قانونی داشته باشد.

علی مطهری با اشاره به اقدامات برخی افراد در مراسم سالروز رحلت امام(ره) و سردادن شعارهایی برضد رییس جمهوری گفت: توهین به ریاست جمهوری می تواند پیگرد قانونی داشته و باید ریشه این اقدامات خلاف سوزانده شود.

به گزارش انتخاب، مطهری اقدامات برخی افراد در شب سالروز رحلت امام (ره) هنگام سخنرانی رییس جمهوری در حرم ایشان را زشت و قبیح دانست و افزود: اساسا این کار درباره هر رییس جمهوری که انجام شود زشت و قبیح است؛ مخصوصا اینکه از شعارهای نامناسبی استفاده شود.

وی ادامه داد: حتی اگر این شعارها واقعیت داشته باشد، به کار بردن آن در یک مراسم رسمی علیه رییس جمهوری کاری ناپسند است؛ چه رسد به اینکه اساسا مضمون شعارها واقعیت نداشته باشد.

عضوکمیسیون فرهنگی مجلس که با ایرنا گفتگو می کرد، تصریح کرد: این که آن گروه رییس جمهوری را متهم به نفاق یا ضدیت با ولایت فقیه کردند، نوعی دروغ و تهمت است که می تواند پیگرد قانونی داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطر نشان کرد: حتی نفس شعار غیر مرتبط دادن در بین صحبت های رهبر انقلاب، صرف نظر از اینکه چه شعاری باشد، کار درستی نیست.

وی اظهار داشت: البته کار این افراد برنامه ریزی شده است، یعنی اینها به جایی متصل و پشتگرم هستند و به همین دلیل هراسی از عواقب اعمالشان ندارند، که باید این معضل هرچه سریعتر در کشور ما حل شود.

مطهری خاطر نشان کرد: قبلا نیز درباره حادثه شیراز و حوادث مشابه آن گفته ام این گونه نیست که مردم به صورت خودجوش این کارها را انجام دهند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: اینها گروهی هستند که معمولا با اتوبوس به حرم امام (ره) آورده می شوند و دستوری را اجرا می کنند.

وی با یادآوری اقداماتی از این دست که در سال 89 رخ داد و طی آن اجازه ندادند که نوه امام (ره) سخنرانی کند، تصریح کرد: حتی دو سال بعد درباره آقای احمدی نژاد هم این کار انجام شد و امروز هم درباره آقای روحانی انجام می شود که باید ریشه این کارها سوزانده شود.

فرزند شهید مطهری خاطر نشان کرد: آمران و طراحان این حوادث مشخص هستند؛ یعنی همه می دانند این اتفاقات در کجا طراحی و از چه منابعی ریشه می گیرد؛ لذا قابل جلوگیری است، به شرط اینکه اراده ای وجود داشته باشد.

وی اقدامات اینچنینی را از جنس حوادث 22 بهمن سال 91 قم و در جریان سخنرانی علی لاریجانی رییس مجلس دانست و ادامه داد: آمران ایجاد اخلال در سخنرانی رئیس جمهور در شب چهاردهم خرداد سال جاری و آمران حادثه قم یک گروه و یک محفل و دارای یک تفکر هستند و اگر بخواهیم خوش بین باشیم باید آنها را دوست انقلاب بدانیم اما دوست نادان که ناخواسته به اسلام و انقلاب ضربه می زنند.

مطهری افزود: به هرحال این طور نیست که این گونه اتفاقات توسط مردم و به صورت خودجوش رخ دهد.

مطهری درباره آخرین روند پرونده حوادث شیراز نیز گفت: کیفرخواست صادر شده و در شرف ارسال به دادگاه است و ما منتظر تشکیل و صدور احکام دادگاه هستیم.

وی خاطر نشان کرد: البته در این پرونده اسامی دو نفر به عنوان آمر و دستور دهنده وجود دارد و عاملین اعتراف کرده اند که دستور گرفته اند که از ورود من به شیراز جلوگیری کنند و آنها دستور را اجرا کرده اند ولی هنوز این دستوردهندگان احضار و بازجویی نشده اند و امیدوارم در ادامه رسیدگی به پرونده، این کار انجام شود و طراح و دستوردهنده اصلی نیز معرفی شود.

 

اخبار سیاسی - انتخاب