اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تصویر خستگی ظریف در دیدار مقام قطری



اخبار سیاست خارجی - تصویر خستگی ظریف در دیدار مقام قطری

 

اخبار,اخبار سیاست خارجی ,دیدار ظریف و مقام قطری

 اخبار سیاست خارجی - مشرق

 


ویدیو مرتبط :
دکتر ظریف در عین خستگی با خبرنگاران صحبت میکند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پایان مذاکرات ایران و 1+5 /ظریف: فردا صبحانه کاری با روسای سازمان‌های بین‌المللی در ژنو دارم /مقام بلندپایه آمریکایی دلیل کوتاه بودن دیدار را اعلام کرد



مذاکرات ایران و 1+5

مذاکرات ایران و 1+5 به ریاست ظریف و اشتون به پایان رسید/دیدار دوجانبه هیئت ایرانی با هیئت روسی

مذاکرات ایران و 1+5 به ریاست ظریف و اشتون لحظاتی پیش به اتمام رسید.

به گزارش فارس، مذاکرات ایران و 1+5 به ریاست ظریف و اشتون لحظاتی پیش به اتمام رسید.

دیدار مذاکره کنندگان هسته‌ای ایران با نمایندگان ۱+۵ تنها ۱۰ دقیقه به طول کشید.

----------------------------------------------


در جمع خبرنگاران
ظریف: فردا صبحانه کاری با روسای سازمان‌های بین‌المللی در ژنو دارم

وزیر خارجه گفت که فردا صبحانه کاری با روسای سازمان های بین المللی در ژنو دارم و سپس با کاترین اشتون دیدار دارم.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به ژنو، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پس از آغاز مذاکرات ایران و 1+5 به ریاست وی و کاترین اشتون که حدود 10 دقیقه به طول انجامید در جمع خبرنگاران گفت:دوستان در حال ملاقات با هیئت روسی هستند، بعد با هیئت اتحادیه اروپا (آلمان، انگلستان و فرانسه) دیدار و در پایان ملاقات دوجانبه ای با هیئت آمریکایی خواهند داشت.

ظریف همچننین افزود: فردا صبحانه کاری با روسای سازمان‌های بین‌المللی مستقر در ژنو دارم و سپس با کاترین اشتون دیدار خواهم کرد.

وی گفت: این تازه شروع کار ماست که ببینم چطور می‌توانیم متن را نهایی کنیم، تا با نگارش شروع شود یا با گفت‌وگو راجع به موضوعات شروع شود یا درباره مفاهیم بحث کنیم. ما گفته‌ایم این کار باید مشترکا شروع شود و باید بر اساس احترام مقابل باشد.

ظریف در ادامه گفت: امیدواریم کار به پیش برود و به نتیجه نزدیک شویم و اینکه تا پایان گفت‌وگوها به نتیجه برسیم یا نرسیم بستگی به این دارد که چقدر در مورد موضوعات مختلفی که هنوز برای بحث باقی مانده به تفاهم برسیم.

وی در پاسخ به این سوال فارس که احتمال دارد گفت‌وگوها به روز شنبه کشیده شود، گفت: امیدواریم نشود چون من میزبان وزرای امور خارجه اکو در هفته آینده هستم.

 

----------------------------------------------

مقام بلندپایه آمریکایی:
دلیل کوتاه بودن دیدار بین ایران و ۱+۵ تصمیم‌گیری درباره ادامه مذاکرات بود

یک مقام بلندپایه آمریکایی درباره دلیل کوتاه بودن دیدار بین ایران و ۱+۵ در ژنو که تنها ۱۰ دقیقه به طول انجامید گفت قرار بود ملاقات کوتاهی بین دو طرف صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، یک مقام بلندپایه آمریکایی گفته است دیدار بین ایران و 1+5 به این دلیل کوتاه بوده است که قرار بوده این دیدار، ملاقات کوتاهی برای تصمیم‌گیری درباره نحوه ادامه مذاکرات باشد.

مذاکرات بین ایران با پنج کشور عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل به علاوه آلمان که به گروه 1+5 موسوم شده برای حل و فصل آنچه کشورهای غربی به آن «نگرانی‌ها از برنامه هسته‌ای ایران» می‌گویند انجام می‌شود.

در آخرین دور این مذاکرات که دو هفته قبل در ژنو انجام شد طرفین در آستانه توافق قرار داشتند که لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه با طرح این ادعا که برخی از دغدغه‌های پاریس در مفاد قطعنامه پیشنهادی گنجانده نشده راه توافق را سد کرد.

بسیاری از کارشناسان، فرانسه را صدای پنهان اسرائیل در این مذاکرات توصیف کردند و سفیر فرانسه در اسرائیل هم روز چهارشنبه با اذعان به اینکه فرانسه دغدغه‌های اسرائیل را در این مذاکرات در نظر گرفته است گفت پاریس همواره در بحث ایران، طرفدار اسرائیل بوده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل با لحنی تند هر گونه توافق بین ایران و کشورهای 1+5 را «یک اشتباه تاریخی» توصیف کرده است.

مذاکره‌کنندگان برخی از کشورهای 1+5 ، از جمله آمریکا پس از مذاکرات ژنو راهی تل‌آویو شده و مقامات اسرائیل را در جریان این مذاکرات قرار داده‌اند.

رژیم اسرائیل تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در خاورمیانه است. این رژیم از پیوستن به پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) خودداری کرده است.

ایران از کشورهای امضا کننده پیمان ان‌پی‌تی و از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است. بازرسان آژانس تا کنون بارها از تأسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده اما هرگز مدرکی دال بر انحراف برنامه هسته‌ای ایران به سمت مقاصد نظامی نیافته‌اند.
/فارس