اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تصویری از رقیب جدی تبلت های مایکروسافت


تبلتهای جدید شرکت سونی که با عنوان VAIO Duo 11وارد بازار می شوند، به عنوان رقیب جدی تبلتهای مایکروسافت درنظر گرفته می شوند چرا که هم از نظر ظاهر و هم از نظر قیمت با یکدیگر برابری می کنند.

خبرگزاری مهر: یک شرکت بزرگ تولید کننده دستگاه های الکترونیکی اعلام کرد که وارد عرصه تبلتهایی می شود که از ویندوز 8 برخوردار است، تبلتهایی که دارای صفحه کلید کشویی هستند و هم تبلت هم نوت بوک درنظر گرفته می شوند.

تبلتهای جدید شرکت سونی که با عنوان VAIO Duo 11وارد بازار می شوند، به عنوان رقیب جدی تبلتهای مایکروسافت درنظر گرفته می شوند چرا که هم از نظر ظاهر و هم از نظر قیمت با یکدیگر برابری می کنند.



اکثر این مدلها دارای پردازشگر اینتلCore iبا مدل  3517Uهستند، اگرچه شرکت سونی CPUهای کم هزینه تری که قدرت آنها نیز کمتر بوده را برای این سری از تبلتها در نظر گرفته است.

گزینه هایRAMدر این دستگاه ها 4 گیگابایتی و 8 گیگا بایتی و میزان حافظه 128 گیگابایتی و 256 گیگابایتی است.

این درحالی است که صفحه نمایش 11.6 اینچی، یک قلم برای ورود اطلاعات، دوربین پشت و جلو از دیگر ویژگیهای سخت افزاری این دستگاه ها است.

انتظار می رود که این دستگاه ها در اواخر ماه اکتبر وارد بازار شوند.  


ویدیو مرتبط :
FAW X80 رقیب جدی برای JAC S5 در آینده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تبلت جدید مایکروسافت دادگاهی می‌شود



شرکت مایکروسافت , تبلت جدید مایکروسافت

یک وکیل در کالیفرنیا از شرکت مایکروسافت شکایت کرده و اظهار داشت که تبلت سرفیس این شرکت، برخلاف تبلیغات صورت گرفته دارای تمام میزان فضای ذخیره سازی گفته شده نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، اندرو سوکولووسکی وکیلی در لس آنجلس اظهار داشت که هفته گذشته یک تبلت سرفیس 32 گیگابایتی خریداری کرده است اما پس از آنکه چند فایل موسیقی و متنی وارد آن کرده، حافظه آن به پایان رسیده است.

وی به این نتیجه رسیده است که بخش قابل توجهی از این 32 گیگابایت توسط سیستم عامل و برنامه های از پیش نصب شده چون Word و Excel اشغال شده و تنها 16 گیگابایت برای استفاده کاربر در نظر گرفته شده است.

سوکولووسکی این دادخواست را علیه تبلیغات کذب و رویکردهای تجاری ناعادلانه به دادگاهی در لس آنجلس ارائه کرد.

این دادخواست با هدف تغییر نحوه تبلیغات مایکروسافت در رابطه با این دستگاه صورت گرفته و این وکیل و همکارانش که وی را در این راه همراه کرده امیدوارند بتوانند به منافعی که از راه این تبلیغات کذب به مایکروسافت رسیده را به صاحبان اصلی خود بازگرداند.

مایکروسافت در بیانیه ای اظهار داشته است که این دادخواست شانسی در دادگاه ندارد.

در این بیانیه آمده است: مصرف کنندگان می دانند که سیستم عامل و برنامه های از پیش نصب شده روی حافظه داخلی دستگاه بخشی از حافظه ذخیره سازی آن را اشغال کرده است از این رو آنها می توانند برای افزایش حافظه از کارتهای میکرو اس دی و پورت یو اس بی استفاده کنند.

مایکروسافت روز 5 نوامبر (15 آبان) پیش به طور دقیق اعلام کرده بود که چه میزان از حافظه ذخیره سازی اطلاعات تبلت سرفیس در اختیار کاربر قرار گرفته است. به طوریکه تبلتهای 32 گیگابایتی، 16 گیگابایت و تبلتهای 64 گیگابایتی 25 گیگابایت آزاد در اختیار کاربر قرار می دهند.

فروش تبلت سرفیس از 26 اکتبر (5 آبان) آغاز شده است و سوکولووسکی تبلت خود را روز 7 نوامبر (17 آبان) خریداری کرده است.

رت فرانسیسکو که وکالت این وکیل را برعهده دارد گفت که موکلش هرگز پاسخهای مایکروسافت را ندیده است و جزئیات در وب سایت مایکروسافت مبهم ارائه شده است.

برای دستگاه های قابل حمل داشتن حافظه کمتر از چیزی که درباره آن گفته شده امری معمول است. فلش درایوها و کارتهای حافظه معمولا کمتر از چیزی که در آن گفته شده حجم دارد و کاربر معمولا به 7 درصد از میزان اصلی و تبلیغ شده دسترسی ندارد.

در تبلتهای اپل که به نام آی پد شناخته می شوند کاربر به تمام حافظه گفته شده به جز 11 درصد دسترسی دارد اما سیستم عامل و برنامه های از پیش نصب شده دارای حافظه جداگانه خود هستند.

چندی پیش نیز کاربران به عدم استحکام پوشش لمسی تبلت سرفیس پس از چند روز استفاده اعتراض کرده بودند. پوشش لمسی تبلت سرفیس که دارای صفحه کلید است پس از استفاده چند روزه تعدادی از کاربران مستهلک شده و به گونه ای شکاف برداشته که اجزا داخلی آن نمایان شده است.

منبع:mehrnews.com