اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تصویب «مسکن امید» برای کارگران



اخبار,اخبار اقتصادی ,مسکن امید

 

اخبار اقتصادی - تصویب «مسکن امید» برای کارگران

وی با اشاره به اینکه این تصمیم در حال بررسی و بودجه ریزی است، گفت : امیدواریم با افزایش بودجه ها بتوانیم تعداد زیادی از کارگران را خانه دار کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره مسکن امید گفت: بحث مسکن برای کارگران در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی به تصویب رسید که تا اجرایی شدن این تصمیم و میزان منابع آزاد شده برای آن باید صبر کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی ربیعی در حاشیه همایش پوشش فراگیر بیمه همگانی در جمع خبرنگاران افزود: قرار شد در سازمان تامین اجتماعی بودجه ای اختصاص یابد که سازمان بتواند آن را در ساخت مسکن برای کارگران لحاظ کند.

وی با اشاره به اینکه این تصمیم در حال بررسی و بودجه ریزی است، گفت : امیدواریم با افزایش بودجه ها بتوانیم تعداد زیادی از کارگران را خانه دار کنیم.

ربیعی افزود : سازمان تامین اجتماعی در اجرای این تصمیم به مناطق محروم اولویت داده است.

وی گفت: این تصمیم در برنامه ریزی اولیه است و تا زمان بندی و بودجه آن مشخص نشود بازکردن آن عجولانه است. 

اخبار اقتصادی - واحد مرکزی خبر

 


ویدیو مرتبط :
افزایش وام مسکن تصویب شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام جزییات «مسکن امید» کارگران



اخبار,اخباراقتصادی,مسکن امید  کارگران

 

اخباراقتصادی  -  اعلام جزییات «مسکن امید» کارگران

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی ضمن اعلام آخرین جزئیات «مسکن امید» کارگران تحت پوشش، گفت: تا پایان سال مبلغ مورد نیاز برای مسکن امید مشخص می شود.

دکتر سید تقی نوربخش در گفتگو با مهر افزود: در حال حاضر اقدامات کارشناسی لازم بر روی مسکن امید در حال انجام است و کارگروه هایی نیز با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال مبلغ مورد نیاز اولیه برای مسکن امید شخص می شود، تاکید کرد: بزودی به کارگران اعلام خواهد شد که چه هزینه ای باید برای دریافت مسکن مهر پرداخت کنند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در مورد جامعه هدفی که این خانه ها به آنان تعلق می گیرد نیز گفت: در مرحله اول به تعدادی از کارگران و بازنشستگانی که فاقد واحد مسکونی هستند و از شرایط کافی برخوردارند، خانه های ارزان قیمت واگذار می شود و در مرحله بعد نیز تعداد بیشتری تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.

نوربخش افزود: قرار است وام نیز برای مسکن امید در اختیار کاگران قرار گیرد که هنوز شرایط و ساز و کار آن به طور کامل مشخص نیست و در آینده ای نزدیک اعلام خواهد شد.

به گفته مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، براساس طرح واگذاری مسکن ارزان قیمت به کارگران طی یک دوره 5 ساله کارگران و بازنشستگانی که خانه ندارند به مرور صاحب مسکن خواهند شد.


  اخبار اقتصادی  -  مهر