اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تصمیم3کشورغربی برای تحریمهای علیه ایران



 

 

تصمیم3کشورغربی برای تحریمهای علیه ایران

 

تصمیم 3 کشور غربی برای تحریمهای یکجانبه علیه ایران

با وجود تصویب قطعنامه چهارم بر ضد ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد، سه کشور اروپایی خواهان تحریم های یک جانبه علیه ایران هستند ؛ این کشورها ...

وزیران امور خارجه فرانسه، آلمان و انگلیس در تداوم رویکرد خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران به سبب پافشاری بر حقوق مشروع هسته ای خود، طرح تحریم یکجانبه تهران از سوی اتحادیه اروپا را در نشست امروز اتحادیه اروپا بررسی می کنند.

به نقل از هاآرتص، با وجود تصویب قطعنامه چهارم بر ضد ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد، کشورهای فرانسه، آلمان و انگلیس به دنبال اجرای تحریمی یکجانبه از سوی اتحادیه اروپا علیه ایران هستند.
قرار است این موضوع در نشست امروز دوشنبه وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ از سوی این سه کشور مطرح شود.

این در حالی است که نشست مذکور به منظور بررسی اوضاع غزه و راههای پایان دادن به محاصره این منطقه توسط رژیم صهیونیستی تشکیل شده است. در همین رابطه "برنار کوشنر" وزیر خارجه فرانسه از حمایت کشورهای انگلیس، آلمان، ایتالیا، دانمارک و هلند از تحریمهای یکجانبه اروپا علیه ایران خبر داده است.

طبق قوانین اتحادیه اروپا هر گونه تصمیم سران این اتحادیه باید به تایید تمام 27 عضو آن برسد و تنها در این صورت است که تحریمهای ضد ایرانی اجرایی خواهد شد.

از سوی دیگر برخی دیپلماتهای اروپایی از مخالفت دولت سوئد با اعمال چنین تحریمهایی خبر می دهند. بر این اساس "کارل بیلدت" وزیر امور خارجه این کشور در دیدار با همتایان خود در پاریس، برلین و لندن مخالفت خود با هر گونه اقدام یکجانبه علیه تهران را اعلام کرده است.

گفته می شود سوئد به دلیل مناسبات تجاری و صنعتی با ایران در حوزه نفت و گاز مخالف تحریم ایران در این زمینه ها است...../تحلیل:مهر


ویدیو مرتبط :
تحریمهای جدید آمریکا علیه کره شمالی!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تایوان از تحریمهای نفتی آمریکا علیه ایران معاف شد/ جریمه ۲۵۳ میلیون دلاری شرکت سوئیسی برای نقض تحریم‌های ایران



اخبار,اخبار اقتصادی,تحریم های ایران

اخبار اقتصادی -  تایوان از تحریمهای نفتی آمریکا علیه ایران معاف شد

مقامات دولت و پالایشگاههای تایوان اعلام کردند که این کشور از تحریم‌های آمریکا علیه ایران معاف شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، منابع پالایشگاهی و مقامات دولت تایوان گفتند: این کشور پس از موافقت با نگه‌ داشتن میزان واردات نفت خود از ایران در سطح سال قبل، برای شش ماه آینده از تحریم‌های مالی آمریکا علیه ایران معاف شده است.
 
یک منبع تایوانی گفت: ما به تازگی بررسی شش ماهه‌ را به پایان رسانده‌ایم که از تایوان می‌خواهد در نیمه اول 2014 واردات نفت از ایران را زیر دو میلیون بشکه در روز حفظ کند.
 
این منابع گفتند: تایوان از دسامبر امسال تا ماه می 2014 از تحریمهای آمریکا معاف خواهد بود.
 
تایوان یکی از شش کشور وارد‌کننده نفت ایران در سال جاری تاکنون روزانه حدود 10 هزار بشکه نفت از ایران وارد کرده، در حالی که این رقم در سال 2012، 24 هزار بشکه در روز بود.
 
کشور‌های وارد‌کننده نفت ایران باید به آمریکا اسنادی را ارائه دهند که نشان می‌دهد واردات نفت آنها از ایران روند کاهشی دارد تا از تحریم‌های این کشور معاف شوند.
 
بررسی وزارت خارجه آمریکا درباره معافیت کشورهای واردکننده نفت ایران در شش ماه آینده، قبل از توافق هسته‌ای ایران و غرب انجام شده است.
 
این منابع گفتند: ما باید منتظر بررسی بعدی برای نیمه‌ دوم 2014 باشیم تا ببینیم که میزان واردات افزایش خواهد یافت یا خیر.

 

-----------------------------

 

جریمه ۲۵۳ میلیون دلاری شرکت سوئیسی برای نقض تحریم‌های ایران

واشنگتن شرکت سوئیسی ودرفورد را به علت نقض تحریم‌های ایران و برخی کشورهای دیگر به پرداخت ۲۵۳ میلیون دلار جریمه موظف کرد.

به گزارش فارس به نقل از آسوشیتدپرس، آمریکا در راستای جریمه شرکت‌های نقض‌کننده تحریم‌های یک جانبه این کشور، شرکت سوئیسی ودرفورد را به بهانه نقض تحریم‌های ایران و سوریه و چند مورد دیگر به پرداخت جریمه 253 میلیون دلاری به دولت این کشور مجبور کرد.

بر اساس این گزارش، ودرفورد با نقض تحریم‌های آمریکا به صادرات تجهیزات نفت و گاز به ایران، سوریه، سودان و کوبا و صادرات قطعات مورد استفاده در فعالیت‌های هسته‌ای به ونزوئلا و مکزیک متهم است.

سه شرکت تابعه ودرفورد در این رابطه متهم شناخته شده‌اند. همچنین این شرکت به نقض قوانین ضد فساد خارجی و قوانین صادراتی متهم شده است.

این شرکت از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا و وزارت تجارت و خزانه‌داری این کشور نیز مورد اتهام قرار گرفته است.

تحقیقات فدرال در مورد این شرکت از سال 2007 آغاز شده است اما کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تحقیقات می‌گویند این شرکت فعالیت‌های غیرقانونی خود را از سال 2002 آغاز کرده است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا مدعی شد، کارمندان ودرفورد در اسناد این شرکت برای پنهان کردن نام ایران از عبارت «دبی در امتداد آب» در مکاتبات خود استفاده می‌کردند.

از کل میزان جریمه این شرکت، 100 میلیون دلار برای نقض تحریم کشورها در نظر گرفته شده است.

 

اخبار اقتصادی - ایسنا،فارس