اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تصمیم گیری برای تحریم کامل نفتی ایران


مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه (پس فردا)درباره لایحه تحریم کامل نفتی ایران رای گیری می کند.

عصرایران: مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه (پس فردا)درباره لایحه تحریم کامل نفتی ایران رای گیری می کند.

به نقل از رویترز، بر اساس اعلام مشاوران کنگره آمریکا، مجلس نمایندگان این کشورکه اکثریت آن در اختیار جمهوریخواهان است قرار است روز چهارشنبه درباره لایحه به صفر رساندن کامل فروش نفت ایران تا یک سال آینده تصمیم بگیرد.

پیش بینی می شود این لایحه به راحتی به تصویب مجلس نمایندگان برسد اما تصویب این لایحه در مجلس سنا که اکثریت آن با دموکرات های حامی دولت اوباما است، با چالش هایی همراه خواهد بود.

کمیته بانکداری سنای آمریکا قرار است لایحه ای مشابه برای تحریم ایران را در ماه سپتامبر(شهریور)به بحث بگذارد و پس از آن لایحه تحریم کامل نفتی ایران را برای تصویب به صحن بیاورد.

از نظر ناظران اگر این لایحه در مجلس نمایندگان تصویب شود،می تواند شکاف  بین سیاست های دولت اوباما در قبال ایران و خواسته های کنگره در این زمینه را تشدید کند.

وزارت خزانه داری آمریکا پنج شنبه گذشته اعلام کرد که صادرات دارو به ایران نیاز به مجوز ندارد . این اقدام دولت اوباما، در کنگره این کشور به عنوان نشانه ای از استقبال از استقرار دولت روحانی تعبیر و تفسیر شد.

کنگره آمریکا که لابی حامی اسراییل نفوذ گسترده ای در آن دارد خواستار تشدید تحریم های ایران علی رغم تغییر فضای سیاسی و انتخاب یک دولت میانه رو در این کشور است.

بر اساس لایحه جدید مجلس نمایندگان آمریکا تا یک سال آینده کشورهایی چون چین و هند که هنوز از ایران نفت وارد می کنند دیگر از قانون تحریم نفت ایران مستثنی نخواهند شد و مجبور خواهند شد در صورت ادامه واردات نفت از ایران،  قید مراودات اقتصادی خود با آمریکا را بزنند.

منتقدان این لایحه می گویند تصویب این لایحه می تواند در آغاز به کار دولت روحانی سیگنالی منفی به دولت میانه روی در آستانه استقرار در ایران بفرستد.


ویدیو مرتبط :
دو شرکت نفتی ایران ازفهرست تحریم ها خارج شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سنای آمریکا بررسی تحریم کامل نفتی ایران را به تعویق انداخت



سنای آمریکا, تحریم کامل نفتی ایران

سنای آمریکا بررسی تحریم کامل نفتی ایران را به تعویق انداخت

سناتور جمهوریخواه " باب کراکر" اعلام کرد که سنا درباره گفت و گوهای در پیش رو ایران و 1+5 و تاثیر تصویب تحریم های جدید در روند گفت و گو ها بحث گرد و در نتیجه تصمیم به تعویق انداختن تصویب تحریم ها گرفت.

سنای آمریکا بررسی و تصویب تحریم های بیشتر ایران را به تعویق انداخت.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز  روز گذشته و در حالی که نخستین روز وضعیت " تعطیلی دولت " آمریکا به دلیل اختلاف نظر کنگره و دولت فدرال بر سر بودجه پیشنهادی دولت اوباما است ،سنای آمریکا تصمیم گرفت بررسی تحریم های بیشتر علیه ایران را به بعد از نشست 1+5 با ایران در ژنو سوییس موکول کند.

نشست ایران و 1+5 قرار است دو هفته دیگر در روزهای 15 و 16 اکتبر و در شهر ژنو برگزار گردد. نخستین دور جدید گفت و گوهای ایران و 1+5 در سطح وزرای خارجه هفته گذشته در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی ملل متحد در نیویورک برگزار شد.

در این نشست جان کری و ظریف وزرای خارجه آمریکا و ایران برای نخستین در 34 سال گذشته به طور مستقیم و دو جانبه با یکدیگر گفت و گو کردند.

همزمان سناتور جمهوریخواه " باب کراکر" اعلام کرد که سنا درباره گفت و گوهای در پیش رو ایران و 1+5 و تاثیر تصویب تحریم های جدید در روند گفت و گو ها بحث گرد و در نتیجه تصمیم به تعویق انداختن تصویب تحریم ها گرفت.
با این حال این سناتور جمهوریخواه افزود که بیشتر نمایندگان کنگره آمریکا نسبت به ایران تردید دارند و طرفدار تشدید تحریم ها هستند.

گفتنی است سنای آمریکا تصویب طرح جدید تحریمی مجلس نمایندگان را به تعویق انداخته است که هدف آن قطع صدور نفت ایران به طور کلی و کاهش یک میلیون بشکه ای در صادرات نفت ایران است.

این طرح در ماه ژوئیه سال جاری میلادی به تصویب مجلس نمایندگان رسیده بود و قرار بود طبق تقویم کاری سنا در ماه سپتامبر در مجلس سنا به تصویب برسد./عصرایران