اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تصمیم ژاپن برای پرداخت پول نفت ایران از طریق بانک مرکزی خود



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

با هدف دور زدن تحریم‌های آمریکا انجام گرفت

تصمیم ژاپن برای پرداخت پول نفت ایران از طریق بانک مرکزی خود

خبرگزاری فارس: روزنامه نیکی ژاپن اعلام کرد به دنبال پیروی بانک میتسوبیشی از حکم دادگاه آمریکایی علیه ایران دولت ژاپن در حال بررسی درخواست از بانک مرکزی این کشور برای تسهیل پرداخت پول نفت ایران است.

خبرگزاری فارس: تصمیم ژاپن برای پرداخت پول نفت ایران از طریق بانک مرکزی خود

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس روزنامه نیکی چاپ ژاپن گزارش داد، دولت ژاپن و مقامات بانکی بخش خصوصی این کشور در حال بررسی در خواست از بانک مرکزی ژاپن برای کمک در زمینه پرداخت پول نفت  ایران هستند.

 

بانک توکیو میتسوبیشی یو اف جی، که بخش عمده ای از پرداخت های مربوط به خرید نفت ژاپن از ایران را انجام می داد، روز پنجشنبه اعلام کرد، مبادلات با بانک های ایرانی را پس از دستور یک دادگاه در منطقه نیویورک آمریکا در اوایل ماه جاری، متوقف نموده است.

یکی از مقامات بانکی در این زمینه گفت، این اقدام، از تصمیم یک دادگاه آمریکایی در سال 2007 ناشی می شود که ایران را به پرداخت بیش از 2.6 میلیارد دلار به بازماندگان و خانواده های قربانیان انفجار  سال 1983 پایگاه نظامیان آمریکایی در لبنان محکوم کرده بود.

بر اساس این گزارش بانک مرکزی ژاپن می تواند راه حلی را برای حل این مشکل ارائه کند چرا که بانک های خارجی می توانند حسابهایی را در این بانک به ین افتتاح کنند./فارس


ویدیو مرتبط :
استقبال بانک مرکزی از تصمیم بانک ها برای کاهش نرخ سود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ژاپن پول نفت ایران را پرداخت کرد



اخبار ,اخبار اقتصادی ,نفت ایران

 

اخبار اقتصادی - ژاپن پول نفت ایران را پرداخت کرد

برخی مقامات اقتصادی ژاپن روز چهارشنبه اعلام کردند که این کشور این هفته اولین خریدار نفتی ایران بود و به موجب توافق هسته ای، پول نفت خام تهران را نیز پرداخت کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از توکیو ، نقش ژاپن در ارسال اولین وجوهات مالی به ایران ، ممکن است برای شرکت های ژاپنی که با رقبای بین المللی خود برای سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز ایران درحال رقابت هستند، سودمند باشد.

هنوز مشخص نیست که چرا ژاپن اولین خریدار نفتی ایران بود که پول واردات نفت از تهران را پرداخت کرد. چین، هند و کره جنوبی نیز از ایران نفت خام خریدار می کنند و از میلیاردها دلار پول در حساب های ایرانی که برای انتقال معطل مانده است، برخوردار هستند.

سه مقام اقتصادی ژاپن درحالی که خواستند نامشان منتشر نشود، به رویترز گفتند که وجوهات ایرانی پیشتر در هفته جاری از حسابی در یک بانک ژاپنی آزاد شده است.

یکی از این مقامات تایید کرد این رقم 550 میلیون دلار بود، درحالی که مقام دیگر گفت احتمالا مبالغ بیشتری از طرف ژاپن در صورت قابل پرداخت بودن، آزاد می شود.

یکی از این مقامات اظهار داشت که بخش بزرگی از دارایی های ایران در بانک های ژاپن نگهداری می شود.

در همین حال، سخنگوی وزارت خزانه داری آمریکا پیشتر در هفته جاری اعلام کرد که این مبالغ به حساب بانک مرکزی ایران در سوئیس منتقل می شود.
اخبار اقتصادی - عصر ایران