اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تصمیم وزارت علوم درباره تعطیلی دانشگاه ها


معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تأکید کرد: دانشگاهها بین 20 خرداد و 2 تیر تعطیل نیستند، فقط در این فرجه امتحانی برگزار نخواهد شد.

خبرگزاری مهر: معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تأکید کرد: دانشگاهها بین 20 خرداد و 2 تیر تعطیل نیستند، فقط در این فرجه امتحانی برگزار نخواهد شد.

دکتر حسین نادری منش  گفت: در زمانی که عنوان شده دانشگاه‌ها امتحانات پایان ترم را برگزار نکنند، دانشگاهها تعطیل نیستند ابلاغیه وزارت علوم بسیار شفاف بود در این ابلاغیه فقط عنوان شده است که در این فرجه بین 20 خرداد تا 2 تیر امتحانی برگزار نشود.

وی ادامه داد: در این ابلاغیه عنوان نشده است که تقویم آموزشی و برنامه دانشگاه‌ها تغییر کند و در واقع تغییر در تقویم آموزشی و برنامه دانشگاهها ایجاد نکرده ایم ، از قبل هماهنگ شده بود که ترم دوم دانشگاه‌ها نسبت به سال های گذشته زودتر برگزار شود.

معاون آموزشی وزارت علوم تصریح کرد: همچنین از دانشگاه‌ها خواستیم در صورت امکان، امتحانات را عقب تر برگزار کنند تا ترم دوم کوتاه نشود.

وی اظهار داشت: این ابلاغیه فقط با هدف بهتر برگزار شدن انتخابات و اینکه دانشجویان بتوانند با فراغ بال و بدون مشکل در شهر و روستای خود در حوزه هایی که علاقمند هستند حضور یابند ابلاغ شد.

 پس از صدور ابلاغیه وزارت علوم مبنی بر برگزار نشدن امتحانات پایان ترم دانشگاهها در تاریخ 20خرداد تا 2 تیرماه این موضوع که کل دانشگاهها در این روزها تعطیل هستند شایع شد.


ویدیو مرتبط :
دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران در ترکیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برای جلب نظر نمایندگان در حال رایزنی با آنها هستم/ اعلام تصمیم وزارت علوم درباره رئیس دانشگاه علامه در 3 روز آینده



 انتقادها به وزارت علوم ,رایزنی توفیقی برای جلب نظر نمایندگان

توفیقی در جمع خبرنگاران:
برای جلب نظر نمایندگان در حال رایزنی با آنها هستم/ اعلام تصمیم وزارت علوم درباره رئیس دانشگاه علامه در 3 روز آینده


سرپرست وزارت علوم گفت: با نمایندگان مجلس به طور غیر رسمی در حال رایزنی هستم تا در صورت معرفی به عنوان وزیر پیشنهادی رای اعتماد نمایندگان را جلب کنم.

به گزارش مهر، جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری درباره برخی انتقادات مطرح شده علیه وی از جمله انتقاد به برکناری رئیس دانشگاه اصفهان گفت: این موارد انتقادی تنها چند مورد است، تنها در دانشگاه صنعتی اصفهان تغییر ریاست دانشگاه را داشتیم و تنها در معاونت ها دو مورد تغییر داشته ایم، معاونت اداری مالی و معاونت پارلمانی - حقوقی بوده است.

وی درباره انتقادات وارده درباره ریاست دانشگاه علامه و درخواست های موجود برای تغییر ریاست این دانشگاه عنوان کرد: این انتقادها به وزارت علوم منتقل شده و در دست بررسی است که انشاءالله در 2-3 روز آینده تصمیم وزارت علوم اعلام خواهد شد.

توفیقی درباره اینکه آیا با نمایندگان جلسه ای داشته اید تا در صورت معرفی به عنوان وزیر پیشنهادی رای اعتماد آنها را کسب کنید گفت: بله، ارتباط با نمایندگان مجلس برقرار است و در حال تعامل با آنها هستیم، برنامه هایمان را اعلام کردیم و انشاءالله اگر به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی شوم در مجلس به توضیح بیشتر برنامه هایم خواهم پرداخت.

وی همچنین درباره اینکه آیا نمایندگان با برنامه پیشنهادی شما موافق بودند یا نه، افزود: چون هنوز به طور رسمی معرفی نشده ام فعلا ارتباطات ما به شکل غیر رسمی و ارائه دیدگاهها و نقطه نظرات است./خبرگزاری مهر