اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تصمیم قرارگاه راهیان نور به اهدای جایزه به میشل اوباما



گردشگران ایرانی در مصر چه خواهند کرد؟

تکذیب نگرانی مصر از ورود گردشگران ایرانی به این کشور، بازتاب تصمیم قرارگاه راهیان نور به اهدای جایزه به میشل اوباما، دعوت وزیر خارجه کانادا از رژیم اسرائیل برای شکیبایی در قبال ایران، منافع خط لوله گاز ایران به پاکستان برای دو کشور و افزایش واردات نفت ژاپن از ایران در ماه گذشته، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

تکذیب نگرانی مصر از ورود گردشگران ایرانی به این کشور، بازتاب تصمیم قرارگاه راهیان نور به اهدای جایزه به میشل اوباما، دعوت وزیر خارجه کانادا از رژیم اسرائیل برای شکیبایی در قبال ایران، منافع خط لوله گاز ایران به پاکستان برای دو کشور و افزایش واردات نفت ژاپن از ایران در ماه گذشته، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار سیاسی

 

به گزارش «تابناک»، یکی از اخباری که از شب گذشته تاکنون در شمار زیادی از مطبوعات جهان بازتاب یافته، مصاحبه ای است که خبرگزاری «آسوشیتدپرس» با وزیر گردشگری مصر انجام داده و وی در این مصاحبه، مباحث مطرح درباره احساس تهدید مصر از گردشگران ایرانی را تکذیب کرده است.

«هشام زعزوع» در این رابطه گفته ورود گردشگران ایرانی نه تنها هیچ تهدیدی را متوجه مصر نمی کند، بلکه به بهبود و احیای صنعت گردشگری این کشور نیز کمک خواهد کرد. این اظهارات پس از آن مطرح می شود که برخی اشخاص و رسانه های در جهان عرب، مدعی تلاش ایران برای گسترش تشیع در مصر از طریق گردشگری شده بودند.

زعزوع در این رابطه گفته گردشگران ایرانی برای صدور انقلاب اسلامی به مصر نمی آیند و مکان های پیش بینی شده برای بازدید آن ها نیز شامل مکان های تاریخی و تفریحی است، نه مکان های مذهبی.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار سیاسی

 

تصمیم قرارگاه راهیان نور برای اعطای جایزه به میشل اوباما، همسر رئیس جمهور آمریکا نیز از جمله اخباری است که در برخی رسانه های بین المللی بازتاب یافته است. سایت «رادیو اروپای آزاد» از جمله اولین پایگاه های خبری است که این موضوع را مورد توجه قرار داده و نوشته یک فرمانده نظامی ایران اعلام کرده گروهش قصد دارد به سبب آشکار کردن ماهیت واقعی جایزه اسکار، به میشل اوباما، بانوی اول آمریکا جایزه بدهد.

اشاره این وبسایت به سخنان روز گذشته سردار یعقوب سلیمانی، دبیر قرارگاه راهیان نور است که گفته بود میشل اوباما به صورت ناخواسته و علی رغم میل باطنی خود خدمت بزرگی به انقلاب کرده است. این سایت در ادامه به طور مختصر به موضوع فیلم «آرگو» اشاره کرده که اعلام برنده شدن آن در مراسم اسکار توسط میشل اوباما، زمینه اعطای این جایزه به وی از سوی قرارگاه راهیان نور را فراهم کرده است. 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار سیاسی

 

در میان دیگر اخبار، روزنامه کانادایی «تورنتو سان» از سفر «جان برد»، وزیر خارجه این کشور به سرزمین های اشغالی خبر داده که با هدف دعوت از رژیم اسرائیل به شکیبایی در قبال ایران صورت می پذیرد. به نوشته این روزنامه، سفر وی که به جز سرزمین های اشغالی، چند کشور خاورمیانه ای را نیز در بر می گیرد، با هدف ارسال پیام «صلح و شکوفایی» دولت کانادا انجام می شود.

تورنتو سان در ادامه به اظهارات برد درباره ایران پیش از انجام این سفر اشاره کرده که گفته: «شکیبایی یک ارزش است؛ اما این امر نامحدود نیست... ما نمی توانیم به طور مداوم و بدون برنامه زمانی مشخص در این مذاکرات طولانی درگیر باشیم». برد در این سفر از اردن، امارات متحده عربی، قطر و همچنین قبرس نیز دیدار خواهد کرد. 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار سیاسی

 

اما با گذشت چند هفته از آغاز ساخت خط لوله گاز ایران به پاکستان، روزنامه «گاردین» بار دیگر توجه خود را به این موضوع معطوف کرده و مطلبی را در این زمینه منتشر کرده است. این روزنامه در مطلب خود به تحلیل منافع این خط لوله برای دو دولت ایران و پاکستان پرداخته است. به اعتقاد گاردین، این خط لوله می تواند با ارزآوری، به اقتصاد ایران کمک کند.

از سوی دیگر، این اقدام مشترک، بدبینی های موجود میان ایران شیعه و پاکستان سنی را برطرف خواهد کرد. از همه مهمتر، این خط لوله راه گریزی برای ایران از تحریم های غرب علیه بخش انرژی این کشور است. در مورد پاکستان نیز ساخت این خط لوله بیش از هر چیز این پیام را برای آمریکایی ها می فرستد که پاکستان دارای استقلال و آزادی عمل است و مستقل از آمریکا عمل می کند.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار سیاسی

 

در نهایت، در خبری دیگر در حوزه انرژی، روزنامه «ژاپن تودی» از افزایش واردات نفت ژاپن از ایران در ماه گذشته میلادی خبر داده است. به نوشته این روزنامه، واردات نفت ژاپن از ایران در ماه فوریه 15.9 درصد افزایش داشته و به بالاترین میزان طی 11 ماه گذشته رسیده است. ژاپن تودی اشاره می کند این افزایش در حالی صورت گرفته که طی حدود یک سال اخیر و پس از اعمال تحریم های ایالات متحده علیه بخش انرژی ایران، واردات نفت ژاپن از ایران به طور مستمر شاهد کاهش بود./تابناک

 


ویدیو مرتبط :
اردوی راهیان نور (قرارگاه معبری به آسمان)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اوباما: سخت است بدانیم در ایران چه کسی تصمیم می گیرد!



 

 

رئیس جمهور آمریکا , غنی سازی اورانیوم , آمریکا

 

 

 

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد کهکشورش ، برآوردهای بسیار خوبی درباره پیشرفت ایران در زمینه غنی سازی اورانیوم در اختیار دارد اما درباره اینکه ابزارهای سیاسی داخلی جمهوری اسلامی ازکدام سو پیروی می کنند ، با بعضی سختی ها مواجه است.

به گزارش عصر ایران، باراک اوباما در مصاحبه با شبکه آمریکایی ان بی سی گفت: آیا از همه تحرکات و تغییرات داخل ایران اطلاع داریم؟ قطعا خیر. معتقدم یکی از مشکلات این است که ایران هم اکنون در داخل با تقسیم بندی های بیشتری نسبت به گذشته، روبه رو است.

وی افزود:در شرایط کنونی ایران که مسوولان درگیر رقابت با هم هستند  ، دانستن اینکه در هر موردی، در ایران چه کسی تصمیم گیر است، سخت است ولی نگاه  خوبی درباره آنچه درباره برنامه هسته ای ایران روی می دهد داریم.

اوباما در پاسخ به سؤالی درباره اینکه چه زمانی ارتش آمریکا بمب های ضد استحکامات دفاعی خواهد داشت تا بتوان تاسیسات هسته ای ایران در زیرزمین را هدف قرار دهد؟ گفت: به برنامه نظامی مشخص و جزئیات برنامه های وضعیت فوق العاده نظامی آمریکا نمی پردازد.

وی عین حال گفت: این مطلب را می توانم بگویم که برنامه های گسترده ای را در چند سال گذشته برای گزینه های مختلف در خلیج فارس، طراحی کرده ایم که در صورت ضرورت ما آماده استفاده از این گزینه ها هستیم.

در همین حال رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک نوشتند که ایران فعالیت های غنی سازی در تاسیسات زیرزمینی فردو در نزدیکی قم را افزایش داده است..../عصرایران