اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تصمیم اشتباه امریکا در قبال ایران


پایگاه اینترنتی نشریه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت روز یکشنبه در گزارشی نوشت این که آمریکایی ها فکر می کنند با توافق هسته ای با ایران می توانند مشکلات سوریه و عراق را حل کنند، بسیار در اشتباه هستند.

ایرنا: پایگاه اینترنتی نشریه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت روز یکشنبه در گزارشی نوشت این که آمریکایی ها فکر می کنند با توافق هسته ای با ایران می توانند مشکلات سوریه و عراق را حل کنند، بسیار در اشتباه هستند.

در این گزارش آمده است، دولت باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا بر این عقیده است که ایران می تواند نقشی مثبت در یمن و سوریه و لبنان داشته باشد و اگر پرونده هسته ای ایران حل شود، ممکن است پرونده سوریه نیز حل شود.

به اعتقاد کشورهای غربی و نه تنها آمریکا نقش ایران در سوریه و برخی کشورهای خاورمیانه بسیار مهم است و می تواند نظام سوریه را زنده نگه دارد، اما اینکه آمریکایی ها تصور می کنند با کنار آمدن در برنامه های هسته ای ایران، می توانند روی این کشور برای حل و فصل بحران سوریه حساب کنند، سخت در اشتباه هستند.

نشریه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در گزارش خود از توافق احتمالی ایران و غرب در موضوع هسته ای به عنوان یک اشتباه تاریخی یاد کرد و نوشت: «آمریکا با این کار، اشتباهی تاریخی را مرتکب خواهد شد.»

در ادامه این گزارش آمده است، از سویی دیگر، آمریکا و سازمان های امنیتی با وجود اینکه اصرار دارند که بشار اسد باید برود، اما با این حال نگرانند که سقوط نظام سوریه شکافی امنیتی ایجاد می کند که جای آن را جبهه النصره و داعش پر خواهد کرد.

آمریکایی ها و سران امنیتی این کشور بر این باورند پرونده سوریه فقط از طریق سیاسی حل خواهد شد نه از طریق جنگ و این بدان معنی است که ایران خواهد توانست از طریق همکاری و ارتباط با سران آمریکا پرونده سوریه را حل کند.

به نوشته این نشریه صهیونیستی، در واقع می توان گفت که آینده سوریه برای آمریکا بسیار مهم است و به همین علت می خواهد این مشکل را از طریق ایران و از طریق دیپلماتیک حل و فصل کند.


ویدیو مرتبط :
۱۰۰ سندجنایت های امریکا در قبال ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معاون وزیر خارجه روسیه: موضع امریکا در قبال برنامه موشکی ایران مانع از دستیابی به توافق هسته ای است



اخبار,اخبار بین الملل ,برنامه هسته ای ایران


 اخبار سیاست خارجی - معاون وزیر خارجه روسیه:
موضع امریکا در قبال برنامه موشکی ایران مانع از دستیابی به توافق هسته ای است/مذاکرات نیویورک می تواند تحول ساز باشد

وی افزود: مذاکرات نیویورک می تواند نقطه عطفی باشد که پس از آن روند تدوین توافقنامه با شتاب روز افزون پیش رود.

نووستی نوشت: سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه گفت:  موضع آمریکا در مورد برنامه موشکی ایران مانع از دستیابی به موفقیت در مذاکرات گروه "5+1" است و می تواند پیشرفت در زمینه انعقاد توافق در ارتباط با برنامه هسته ای ایران را عقب بیاندازد.

به گزارش انتخاب ، ریابکوف بیان داشت: روسیه در دور آینده و دشوار مذاکرات در نیویورک بر این باور است که توافق نباید به هیچ وجهه برنامه موشکی ایران را محدود کند.

ریابکوف همچنین گفت که موضع گیری روسیه معلوم است و از قبل تعیین شده است.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: مذاکرات 1+5 و ایران در نیویورک می تواند از نقطه نظر امضای توافق جامع تحول ساز شود.

وی افزود: مذاکرات نیویورک می تواند نقطه عطفی باشد که پس از آن روند تدوین توافقنامه با شتاب روز افزون پیش رود.

 

 اخبار سیاست خارجی - انتخاب