اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تصمیم احمدی نژاد درباره انتخابات مجلس


دستیار ارشد محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم با اشاره به اینکه احمدی‌نژاد "دولت در سایه" تشکیل نداده است گفت: احمدی‌نژاد برنامه‌ای برای انتخابات مجلس ندارد.

خبرگزاری تسنیم: اخبار مربوط به فعالیت‌های انتخاباتی دولت مردان دهم اخیرا در رسانه‌ها بازتاب وسیعی داشته است.

در آخرین خبر مربوط به فعالیت‌های انتخاباتی اعضای دولت دهم، برخی از رسانه‌ها از  احکام جدید محمود احمدی‌نژاد برای 29 نفر به عنوان "دولت در سایه" خبر داده‌اند.

این رسانه‌ها حتی اسامی اعضای دولت در سایه که از سوی محمود احمدی‌نژاد منصوب شده‌اند را معرفی کرده‌اند که از جمله آنها سیدمجتبی ثمره هاشمی دستیار ارشد محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم است که طبق خبر این رسانه‌ها در دولت در سایه احمدی‌نژاد مسئولیت "حوزه نهاد ریاست‌جمهوری و ارتباطات مردمی" را کسب کرده است.

سیدمجتبی ثمره هاشمی دستیار ارشد محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به این سوال که برخی از رسانه‌ها از تشکیل دولت در سایه از سوی آقای احمدی‌نژاد خبر می‌دهند. آیا این خبر صحت دارد؟ گفت: این خبر از اساس کذب است و جای تأسف دارد که حجم عملیات روانی علیه دولت‌های نهم و دهم در این روزها افزایش چشمگیری یافته است.

وی افزود: معلوم نیست که هدف این‌گونه خبرسازی‌های کذب و انتشار آن چیست.

از ثمره هاشمی از برخی خبرها مبنی بر برنامه‌ریزی جهت معرفی و حمایت از نامزدهای خاص برای شرکت در انتخابات مجلس از سوی آقای احمدی‌نژاد سوال کردیم که ثمره هاشمی پاسخ داد: همان‌طور که قبلا گفته شد آقای دکتر احمدی‌نژاد هیچ‌گونه برنامه‌ریزی برای حضور یا معرفی نامزد جهت شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی ندارد، هر چند که مطابق قانون افراد می‌توانند در این امر مهم فعالیت کنند.

دستیار ارشد محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم در پایان تصریح کرد: به اذن خدا مردم عزیز کشورمان فعالانه در انتخابات مجلس نمایندگان خود را انتخاب و روانه خانه ملت خواهند کرد.


ویدیو مرتبط :
درگیری لفظی احمدی نژاد و لاریجانی و ترک مجلس توسط احمدی نژاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدی‌نژاد:برخی در ایران نمی‌خواهند مساله هسته‌یی حل شود/ناظر انتخابات، شورای نگهبان است نه مجلس



احمدی‌نژاد در حاشیه جلسه هیات دولت:

تغییرات دولت انتخاباتی نیست/برخی در ایران نمی‌خواهند مساله هسته‌یی حل شود

رییس‌جمهور با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده، تاکید کرد که دولت هیچ برنامه‌ای برای تاثیرگذاری در انتخاب مردم ندارد و فرهنگ و اندیشه دولت این نیست.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: دولت هیچ تصمیمی و تغییری در راستای تاثیرگذاری در انتخاب مردم و انتخابات انجام نمی‌دهد و قبلا نیز انجام نداده است.

وی در پاسخ به این مطلب که "برخی استدلال می‌کنند که تغییرات اخیر در دولت در راستای امر انتخابات بوده و انتقاداتی را نیز در ارتباط با ادغام برخی از وزارتخانه‌ها و جابجایی‌ها وارد کرده‌اند و آیا دولت از این موضوع هدف خاصی را دنبال می‌کرده است؟" گفت:‌ شما هر تغییری را که می‌دهید برای هدف خاصی است و در واقع بدون هدف این تغییرات انجام نمی‌شود.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه "این تغییرات در راستای بهتر اداره شدن امور انجام شده است"، گفت: با توجه به شرایط امروز منطقه و بین‌الملل، ما باید از تمام ظرفیت‌های بین‌المللی کشورمان در جهت پیشبرد اهداف کشورمان در عرصه منطقه و جهان استفاده کنیم و امکانات موجود در کشور را در این راستا بسیج کنیم و تحقق این هدف نیازمند برنامه‌ریزی گسترده و قوی‌تری است.

وی با اشاره به عملکرد وزارت امور خارجه در عرصه بین‌المللی اظهار کرد: وزارت خارجه با هوشمندی مشغول به کار است و از طرف دیگر با توجه به اینکه ایران ریاست جنبش غیرمتعهدها را به مدت سه سال بر عهده گرفته، ظرفیت جدیدی در کشور ایجاد شده است و ما باید از این فرصت تاریخی که برای ایران ایجاد شده استفاده کنیم و این امر مستلزم تمرکز و پیگیری کارها در این زمینه بود و در این راستا همانطور که مشاهده کردیم، اقداماتی انجام شد.

احمدی‌نژاد به تصمیم دولت مبنی بر ادغام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در وزارت راه و شهرسازی و ایجاد وزارتخانه امور زیربنایی اشاره کرد و گفت: وزارت ارتباطات از سال گذشته در فهرست وزارتخانه‌هایی بود که قرار بود ادغام شود و به دو دلیل این موضوع قرار بود انجام شود؛ اول اینکه دولت کوچکتر شود چراکه هرچه دولت کوچکتر شود بهتر است. از طرف دیگر در اختیار وزارت ارتباطات و فناوری چیزی نبود. شرکت پست که قرار است واگذار شود و شرکت زیرساخت و کمیسیون مقررات رادیویی می‌ماند و آن نیز با توجه به اینکه مقام معظم رهبری که چندی پیش فرمان ایجاد مرکز فضای مجازی را داده‌اند قسمتی از تنظیم مقررات رادیویی زیر نظر این مرکز قرار می‌گرفت. بنابراین عملا چیزی در زیرمجموعه این وزارتخانه قرار نمی‌گرفت به جز یک شرکت و کمیسیون که ما دو راهکار داشتیم؛ اینکه این وزارتخانه تبدیل بشود به سازمانی زیر نظر رییس‌جمهور یا اینکه زیر نظر یکی دیگر از وزارتخانه‌ها باشد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه "این ادغام در راستای مصالح کشور انجام می‌شود"، گفت:‌ هدف از این ادغام چیز خاصی جز این نبوده است و همانطور که گفتم دولت باید کوچکتر شود و وزارت ارتباطات نیز دیگر در حد وزارتخانه نبود.

وی با بیان اینکه "حتما برای ادغام، مصوبه مجلس را لازم داریم و با نظر مجلس این کار را انجام می‌دهیم"، گفت:‌ متاسفانه در کشور برخی از سیاست و انقلاب، فقط انتخابات را می‌فهمند و آن هم اینکه خودشان به قدرتی برسند در حالی که کشور فقط انتخابات نیست؛ البته انتخابات نقطه تجلی اراده مردم است و مهم است.

رییس‌جمهور تاکید کرد:‌ دولت به معنای دولت، نه در انتخابات مجلس و نه در دیگر انتخابات انجام شده و نه در انتخابات آینده به دنبال این نبوده که در انتخاب مردم تاثیرگذار باشد و دولت به این امور کاری نداشته است.

وی با اشاره به اهمیت انتخاب و نظر مردم برای دولت گفت: دولت همواره تلاش کرده و آرزو دارد که انتخابات با حضور حداکثری مردم برگزار شود و همه بیایند تا اگر مثلا در انتخابات قبلی مشارکت 85 درصد بوده، در انتخابات آتی صددرصد شود و یک رییس‌جمهور با بالاترین رای ممکن و با تشخیص مردم انتخاب شود و دولت دخالتی در این امور ندارد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه "ما آرزو داریم انتخاباتی با بالاترین میزان حضور مردم برگزار شود"، افزود:‌ وقتی مردم حضوری باشکوه در انتخابات داشته باشند همه معادلات منطقه و بین‌الملل به نفع مردم و ملت تغییر پیدا می‌کند و وقتی اراده مردم متمرکز شود بسیاری از نابسامانی‌ها به سمت حل شدن پیش می‌رود و مسائل به کمک مردم حل می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت انتخابات در کشور گفت: انتخابات در چارچوب حزب و گروه و من و تو نیست بلکه ملت تشخیص می‌دهند و باید از تشخیص ملت تبعیت کرد و کسانی که بخواهند جای مردم تصمیم بگیرند، مردم را محدود کنند یا خیال کنند که نظر مردم را هدایت کنند، اشتباه می‌کنند. مردم یک اقیانوس‌اند و اینها قطره‌هایی از این اقیانوس هستند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه "تجربه ثابت کرده که ملت در هر موقعی بهترین تصمیم را گرفته و من از این جهت خیالم راحت است"، گفت:‌ ما در دولت در مورد اینکه چه کسی کاندیدا می‌شود یا بشود و چه کسی رای می‌آورد یا بیاورد حتی یک دقیقه هم فکر نمی‌کنیم چراکه در حیطه کاری ما نیست. وظیفه ما این است که کشور را خوب اداره کنیم. این ملت هستند که تصمیم می‌گیرند و مردم هرچه تصمیم بگیرند به نفع ملت خواهد بود.

احمدی‌نژاد ادامه داد: برخی فکر می‌کنند مردم را می‌توانند در گروه‌ها و دسته‌های سیاسی جای داد. این امر مثل این است که بخواهیم اقیانوس را در یک لیوان جای بدهیم و امکان‌پذیر نیست. این جناح‌بندی‌ها برای ایجاد نشاط در عرصه انتخابات است و هیچ ملتی در آنها جای نمی‌گیرند. برخی می‌گویند لازمه دموکراسی این است که مردم بروند و در احزاب عضو شوند. در آمریکا که مدعی هستند که آخر دموکراسی هستند مردم در دو تا سه حزب جای نشدند چقدر مردم در این احزاب عضو هستند و در آن جای شده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت حاکمیت مردم اظهار کرد:‌ همه ما باید در راستای خدمت به مردم حرکت کنیم و شرایط اجرایی را طوری تهیه کنیم که مردم بتوانند رای بدهند و آزادانه انتخابات کنند و همانطور که دولت هیچ برنامه‌ای برای تاثیرگذاری بر مردم و انتخابات ندارد، مطلقا این فرهنگ و اندیشه دولت نیست که بخواهد این کار را انجام دهد. ما تلاش می‌کنیم کشور را جلو ببریم. قسمتی از مردم تحت فشار هستند و تلاش داریم که این فشار را از دوش مردم برداریم و مطلقا به این موضوعات اعتقادی نداریم.

رییس‌جمهور افزود: ما از اول تا کنون جابجایی‌هایی داشته‌ایم و این جابجایی‌ها برای بهتر شدن امور و پیشبرد آنها بوده است. برخی متاسفانه حرف می‌زنند و فکر خود را بیان می‌کنند. مگر قرار است استاندار یا فرماندار به جای مردم انتخاب کنند یا جابجایی یک وزیر چقدر روی رای مردم تاثیرگذار است؟ افرادی که این گونه حرف می‌زنند مردم و مکتب و روحیه ملت را نمی شناسند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه "دولت مثل یک تیم ورزشی است که برای پیشبرد خود و برنده شدن، برنامه و تاکتیک دارد"، گفت: هدف ما پیشرفت کشور و بهبود اقتصادی است و در این راستا ممکن است جابجایی‌هایی داشته باشیم و افرادی بیایند و بروند ولی مهم پیشرفت کشور و حل امور است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبتهای خود با بیان اینکه "آدم‌ها باید در خدمت برنامه باشند"، تاکید کرد: دولت در قبال فشارهایی که دشمن ایجاد کرده است، برنامه دارد و من این موضوع را در آینده تشریح می‌کنم تا اینکه ببینید دولت چه کارهایی انجام داده است و اگر انجام نمی‌داد، چه اتفاقاتی می‌افتاد.

در ادامه، رییس‌جمهور در ادامه در برابر پرسشی درباره هیات اجرایی نظارت بر انتخابات پاسخ داد: به نظرم قانون اساسی برای نظارت مجلس بر انتخابات جایی نگذاشته است و نظارت با شورای نگهبان است.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد:‌ نظارت مجلس بر امر انتخابات وجود ندارد و نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان و ریاست جمهوری بر عهده شورای نگهبان است.

رییس‌جمهور همچنین در پاسخ به این پرسش که "بودجه سال آینده چه زمانی به مجلس ارسال می‌شود؟" گفت: بودجه به وقت خود به مجلس ارسال می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که "آیا احتمال دارد با مخالفت مجلس، هدفمندی یارانه‌ها متوقف شود؟"، اظهار کرد: نظر ما مشخص است. این طرح مهمترین برنامه اقتصادی کشور است، نه دولت و هرچه زودتر مراحل آن تکمیل پیش برود به نفع کشور خواهد بود و همه باید کمک کنند که اجرا شود.

خبرنگار دیگری سوال کرد که "اگر قرار باشد اجرا نشود، پاسخ چیست؟" که رییس‌جمهور گفت: بالاخره خیلی‌ها مانع پیشرفت کشور هستند.

در ادامه، خبرنگار دیگری پرسش خود را اینگونه مطرح کرد که "مهمترین خبر خوش شما در بودجه سال آینده چیست؟" که احمدی‌نژاد پاسخ داد: ما در حال برنامه‌ریزی در مورد بودجه هستیم و امیدواریم بودجه بسیار خوبی ارائه شود.

وی درباره زمان ارسال لایحه بودجه به مجلس خاطرنشان کرد:‌ ما تاخیرنداریم؛ بالاخره بودجه باید آماده شود. اینکه بودجه چه زمانی ارائه شود، امری میان دو قوه است و اگر زمانی می‌خواهند تنظیم شود، باید با تفاهم دو قوه صورت گیرد. ما باید دوره، پایان سال و آینده را در بودجه پیش‌بینی کنیم.

به گزارش ایسنا‌، خبرنگاری دیگری خطاب به رییس‌جمهور گفت‌ که "در چند هفته اخیر وزرا نسبت به گذشته کمتر در جمع خبرنگاران حاضر می‌شوند و یک وزیر را بیش از یکسال است که در هیات دولت مشاهده نمی‌کنیم".

رییس‌جمهور نیز از این خبرنگار خواست که نام وزیر را ذکر کند و هنگامی که خبرنگار نام وزیر علوم را مطرح کرد، احمدی‌نژاد گفت: قول می‌دهم که همین هفته بیاید و با شما صحبت کند.

خبرنگار دیگری هم درباره نرخ دلار در بودجه سال آینده سوال کرد که رییس‌جمهور پاسخ داد: فکر می‌کنم که باید اقتصاد را به سمتی ببریم که قیمت ارز خارجی مستقل باشد. اکنون مباحث کارشناسی ادامه دارد و پس از اینکه آماده شد اطلاع‌رسانی می‌شود.

احمدی‌نژاد درباره سفرهای استانی نیز گفت: سفرهای استانی برنامه‌ریزی شده است و ان‌شاءالله به زودی انجام می‌شود. یک سفر به کشور عراق داریم و پس از آن انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، رییس‌جمهور در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در ارتباط با موضوع هسته‌یی ایران و فشارهای غرب، با تاکید بر اینکه "مواضع ما روشن است"، گفت: ما معتقدیم همکاری حق همه است و اگر قرار است که زرادخانه‌های هسته‌یی در دنیا از بین برود و جلوی ایجاد سلاح‌های جدید کشتار جمعی گرفته شود، همه باید دست به دست هم بدهند. دنیا با تفاهم و همکاری بهتر جلو می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه "من در سال 86 نیز گفتم موضوع هسته‌یی از نظر ما تمام شده است و ما به فناوری رسیده‌ایم و هسته‌یی شده‌ایم و سیاست ما همراهی و همکاری است"، گفت:‌ این موضوع یعنی همکاری و همراهی به نفع همه است. افرادی تلاش کرده‌اند که با فشارهای گوناگون جلوی این موضوع را بگیرند و اجازه ندهند که ما به این فناوری دست پیدا کنیم ولی همانطور که قبلا نیز گفته‌ام، این موضوع تمام شده است و ما به این فناوری رسیده‌ایم.

احمدی‌نژاد افزود: ادبیات ما، همکاری است. ما می‌گوییم مثلا بیایید در غنی‌سازی مشارکت کنید. ما از خودمان نگرانی نداریم و سیاست ما همکاری با آژانس است و ما تاکنون بیشترین همکاری را با آژانس داشته‌ایم و اینطور نیز خواهد بود. برخی فکر می‌کنند که می‌توانند با تندی و زورگویی دنیا را مدیریت و اداره کنند و ممکن است فشارهایی را بیاورند ولی اینها در برابر این مسائل ملت جواب نمی‌دهد و دولت‌ها عکس‌العمل نشان می‌دهند و مردم دنیا فکر دیگری می‌کنند. البته در ایران نیز برخی نمی‌خواهند مساله حل شود و فکر می‌کنند که این‌گونه بهتر است. ما می‌گوییم که هسته‌یی شده‌ایم و باید با هم همکاری کنیم و دعوایی نیست.

وی خطاب به غرب گفت: ما به این فناوری دست پیدا کرده‌ایم و این فناوری قابل گرفتن از ما نیست و اگر می‌خواهید این فناوری را پس بگیرید، این امر نشدنی است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه "همکاری به نفع همه و به نفع خود آنها نیز هست"، افزود: اگر آنها فشار بیاورند و حتی آسیب‌هایی را نیز وارد کنند، این بدین معنا نیست که ملت ایران تمام می‌شود بلکه ملت ایران جاری است و این‌گونه حوادث زیاد بوده است. ما از همکاری استقبال می‌کنیم و اگر کسانی به بداخلاقی‌های خود ادامه بدهند، باید بدانند که ملت ایران از آنها عبور می‌کند./ایسنا