اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تصمیم آبی رنگ کفاشیان


علی کفاشیان دیروز خبر داد که فدراسیون فوتبال مبلغ 50 هزار دلار از بدهی رینالدو را پرداخت می کند.

تماشا: بدهی باشگاه استقلال به رینالدو از طریق فدراسیون فوتبال پرداخت می شود. این خبری است که رئیس فدراسیون فوتبال در گفت و گو با تماشا آن را تایید کرده است.

علی کفاشیان دیروز به تماشا خبر داد که فدراسیون فوتبال مبلغ 50 هزار دلار از بدهی رینالدو را پرداخت می کند. فدراسیون فوتبال از محل درآمدهای سال گذشته لیگ قهرمانان مبلغ 50 هزار دلار از کنفدراسیون فوتبال آسیا طلبکار است. طلبی که قرار است به حساب رینالدو ریخته شود تا خطر کسر 6 امتیاز از استقلال برطرف شود.

البته بدهکاری استقلالی ها به مهاجم پرویی در حدود 110 هزار دلار است و شنیده می شود آنها روی درآمد پرسپولیس و سپاهان هم از لیگ قهرمانان آسیا حساب کرده اند. پرسپولیس،استقلال و سپاهان جمعا نزدیک به 50 هزار دلار از کنفدراسیون فوتبال آسیا طلبکارند و آبی ها انتظار دارند سهم قرمزهای تهران و زردهای اصفهان را هم بگیرند.

طبق این خبر استقلال از طلب های فدراسیون فوتبال، خود باشگاه پرسپولیس و سپاهان برای پرداخت طلب بازیکن پرویی استفاده می کند. این سومین راهی است که استقلال طی یک ماه اخیر برای پرداخت بدهی رینالدو پیدا کرده اما هنوز موفق نشده بدهی را بپردازد.

یک ماه قبل علی فتح الله زاده اعلام کرد که از طریق یک صرافی آشنا پول رینالدو را پرداخت می کند اما بلافاصله مدعی شد که صراف مورد نظر متواری شده. بعد از اعلام این خبر بود که کانون صرافان ایران به حرف های مدیرعامل استقلال اعتراض و اعلام کرد در صورت مشخص شدن نام صراف مشکل را پیگیری و حل خواهد کرد. با این همه پیگیری رسانه ها و کانون صرافان به جایی نرسید و باشگاه استقلال هیچگاه مدرکی برای پرداخت این پول به صراف یا شخص دیگری ارائه نکرد. طفره رفتن مسئولان استقلال از توضیح در مورد پرداخت بدهی رینالدو این شائبه را ایجاد کرد که اصلا پولی پرداخت نشده است.

15 روز بعد راه دوم استقلال برای پرداخت پول رینالدو مشخص شد. کشور سوم راهی بود که آبی ها برای پرداخت بدهی شان پیدا کرده بودند. آنها که نمی توانستند از تهران بدهی رینالدو را پرداخت کنند راهی برای پرداخت دلار در ایتالیا هم نداشتند. مشکلاتی که تحریم ها برای باشگاه استقلال ایجاد کرده سبب شد که آنها کشور سوم را برای پرداخت بدهی انتخاب کنند. قرار شد سفارت پرو در ایران بدهی را منتقل کند که این پروژه هم ناکام ماند.

حالا باید دید استقلال در راه سوم موفق می شود یا خیر. آبی ها به غیر از اینکه کمک ای اف سی و فدراسیون فوتبال را لازم دارند به کمک پرسپولیس و سپاهان هم برای پرداخت این بدهی نیاز دارند. کمکی که به احتمال زیاد انجام نخواهد شد و دو باشگاه دیگر طلبشان از ای اف سی را دریافت خواهند کرد.

استقلال در صورتی که موفق به پرداخت بدهی رینالدو نشود، باید با کسر امتیاز در لیگ برتر کنار بیاید. طبق حکم شهریور ماه فیفا، باشگاه استقلال محکوم به پرداخت 110 هزار دلار به بازیکن پرویی شده. فیفا باشگاه ایرانی را تهدید کرده که در صورت عدم پرداخت بدهی، 6 امتیاز از دست می دهد.

پائولو رینالدو بازیکن پرویی در زمان سرمربیگری مرفاوی در استقلال یعنی 4 سال پیش در این تیم بازی می کرد. او در 18 بازی به زمین رفت که در این میان فقط در 3 یا 4 بازی در ترکیب اصلی بود. رینالدو به دلیل مصدومیت های متعددش در آن دوره نتوانست زمان های بیشتری در اختیار استقلال باشد. او حالا یکی از بازیکنان اصلی کیوو در سری A ایتالیاست.

فدراسیون فوتبال در شرایطی درآمدهای خودش را در اختیار باشگاه استقلال خواهد گذاشت که احتمالا این اقدام با اعتراض باشگاه های دیگر مواجه خواهدش د. پرسپولیس 5 سال پیش در ماجرای پرونده رافائل با مشکلی مشابه استقلال مواجه شد و 6 امتیاز از دست داد.

حالا اما فدراسیون فوتبال تصمیم گرفته که به استقلال برای پرداخت بدهی اش کمک کند. طبق آنچه شنیده می شود حمایت های علی فتح الله زاده از رئیس فدراسیون فوتبال و نزدیکی مدیرعامل این تیم با علی کفاشیان از دلایل این تصمیم بوده است.


ویدیو مرتبط :
تشخیص رنگ آبی کم رنگ از آبی پر رنگ - نادین تک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خاکستری، بهترین و آبی، بدترین رنگ...



 

 

 

بهترین رنگ عینک

 

 

 

چروکیدگی و پیری زودرس در پوست های نازک پلک ها و سرطان پوست از عوارض اشعه ماورا بنفش نور خورشید است.

 

دکتر محمد کریم اسماعیلی متخصص و جراح چشم و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران  منطقه علوم پزشکی تهران، اظهار داشت: چروکیدگی و پیری زودرس در پوست نازک پلک ها و سرطان پوست از عوارض اشعه ماورابنفش نور خورشید است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به عوارض دیگر نورمستقیم خورشید روی چشمها به ایجاد ناخنک و آب مروارید و آسیب قرنیه بخصوص در جوشکارها، اسکی بازها و کوهنوردان و همچنین آسیب شبکیه به خصوص استحاله ماکولا و کوری ناشی از کسوف اشاره کرد و گفت: امواج فرابنفش طول موج ۴۰۰ تا۱۰۰ نانومتر دارند و حدود ۵ درصد انرژی خورشیدی را تشکیل می دهند و مضرترین قسمت انرژی خورشیدی برای انسان است.

وی ادامه داد: امواج فرابنفش به ۳ دسته امواج فرابنفش A,B,C تقسیم می شوند. اشعه فرابنفش B که طول موج ۳۲۰ تا۲۹۰ نانومتر دارند حدود ۱۰ درصد امواج فرابنفشی را که به زمین می رسد، تشکیل داده و مضرترین امواج برای چشم هستند.

این متخصص و جراح چشم گفت: بهترین روش برای محافظت از چشمها، روشهای ساده ای مثل استفاده از عینک آفتابی، کلاه لبه دار و در افرادی که از عینکهای طبی استفاده می کنند عینک فتوکروم است، البته عینک آفتابی توام با کلاه لبه دار برای محافظت چشم ها موثرتر است.

دکتر اسماعیلی اظهار داشت: یک عینک آفتابی مناسب باید ۹۵ درصد امواج فرابنفش B و۶۰ درصد امواج فرابنفش A را جذب کند.

اکثر عینک های آفتابی و حتی انواع بسیار ارزان این عینک ها توانایی جذب این میزان را دارند.

وی افزود: البته بطور کلی استفاده از عینک آفتابی در تابستان و در موارد نور شدید آفتاب برای همه اشخاص مفید است اما با توجه به اینکه میزان اشعه فرابنفش در ساعات میانی روز، بین ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر از مواقع دیگر بیشتر است.

کسانی که در این ساعات در فضای آزاد به سر می برند، نیاز بیشتری به عینک آفتابی دارند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: کسانی که به تناسب شغل در معرض نور فرابنفش قرار دارند، مثل جوشکاران و کودکانی که ساعات متمادی در محیط های آفتابی مشغول بازی هستند، کوهنوردان و اسکی بازها از جمله افرادی هستند که استفاده از عینک آفتابی در مورد آنها ضروری است.

دکتر اسماعیلی بر لزوم استفاده از عینک آفتابی در تابستان و مناطق گرمسیری، ارتفاعات، کنار دریا تاکید و اظهار داشت: به دلیل اینکه ابرها جاذب امواج فرابنفش نیستند در روزهای ابری هم باید از عینک آفتابی استفاده شود.

این فوق تخصص پیوند قرنیه تصریح کرد: کسانی که تحت جراحی آب مروارید قرار گرفته اند و یا آب مروارید دارند و افرادی که برخی داروهای حساس کننده به نور، مثل تتراسایکلین، استفاده می کنند و مبتلایان به ناخنک، بیشتر از افراد عادی به عینک آفتابی نیاز دارند و استفاده از عینک آفتابی برای این گروه الزامی است.

این متخصص و جراح چشم با بیان اینکه عینک های آفتابی استاندارد در چهار رنگ خاکستری، سبز، قهوه ای، کهربایی و زرد، صورتی تهیه می شوند، اظهار داشت: عینک های آفتابی قرمز و آبی استاندارد نیستند.

دکتر اسماعیلی گفت: رنگ خاکستری بهترین رنگ برای عینک آفتابی است؛ زیرا رنگ اشیا و محیط اطراف را تغییر نمی دهد و بعد از آن رنگ قهوه ای نیز برای استفاده مناسب است. هم چنین بدترین رنگ برای عینک آفتابی رنگ آبی است به دلیل این که بیشترین اختلال رنگ را می دهد.

دکتر اسماعیلی اظهار داشت: عینک های قهوه ای برای رانندگی طولانی مطلوب هستند و عینک های سبز رنگ سبب کاهش درک نورهای قرمز و زرد در چراغ راهنمایی می شوند و از این نظر مناسب نیستند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: یک عینک آفتابی استاندارد باید از تیرگی مناسب برخودار باشد، این تیرگی باید به حدی باشد که شخص در نور آفتاب احساس راحتی کرده و دچار خیرگی نشود.

وی ادامه داد: یک روش ساده برای درک تناسب تیرگی عینک این است که وقتی در یک اتاق با نور معمولی با عینک به آینه نگاه می کنیم، قادر به رویت چشم های خود نباشیم.

دکتر اسماعیلی افزود: جذب اشعه فرابنفش توسط مولکولهای کروموفور موجود در عدسی عینک انجام می شود و این مولکولها تاثیری در تیرگی و رنگ عینک ندارد. رنگ و یا تیرگی عینک آفتابی تاثیری در جذب فرابنفش ندارد و حتی عینک های شفاف هم فرابنفش را جذب می کنند.

وی ادامه داد: هر چه عینک به چشم نزدیکتر باشد موثرتر است.

بنابراین عینک آفتابی خوب باید بطور کلی چشم ها را بپوشاند؛ بطوری که نور از اطراف عینک وارد چشم نشود از این جهت فریم های دارای حفاظ جانبی موثرتر هستند.

دکتر اسماعیلی در مورد استفاده از انواع مختلف عینک های افتابی گفت: عینک های افتابی تزیینی فقط جنبه زیبایی دارند هرچند تا حدود ۷۰ درصد از فرابنفش B را جذب می کنند.

عینک های عمومی حدود ۹۵ درصد فرابنفش B را جذب می کنند و برای استفاده عموم افراد طراحی شده اند.

وی ادامه داد: عینک های اختصاصی هم برای مشاغل خاص و ورزشهای خاص مثلا در جوشکارها و یا اسکی بازها بکار می روند و تا ۹۹ درصد امواج فرابنفش را جذب می کنند.

عینک های فتوکرومیک هم برای محافظت چشم از اشعه های مضر فرابنفش بکار می روند. در روشنایی به رنگ تیره و در تاریکی، روشن می شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این عینک ها وقتی در معرض نور قرار می گیرند، سریعا تیره می شوند ولی وقتی در تاریکی قرار می گیرند با سرعت کمتری روشن می شوند.

بنابراین استفاده از آنها برای کسانی که به طور متناوب از روشنایی به تاریکی می روند و همچنین رانندگی در مسیرهای دارای سایه و تونل مناسب نمی باشد..../تحلیل:ایسنا