اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تصحیح یک غلط املایی پس از 161 سال!


روزنامه نیویورک تایمز سه‌شنبه پس از 161 سال غلط املایی خود را در مطلبی مربوط به سالومن نورثاپ تصحیح کرد.

خبرآنلاین: روزنامه نیویورک تایمز سه‌شنبه پس از 161 سال غلط املایی خود را در مطلبی مربوط به سالومن نورثاپ تصحیح کرد.

خاطرات سالومن نورثاپ مبنای تولید فیلم برنده اسکار «12 سال بردگی» بود.

20 ژانویه 1853 مطلبی با تیتر «پرونده آدم‌ربایی» در نیویورک تایمز منتشر شد. این مطلب درباره نورثاپ، مردی سیاه‌پوست بود که در شمال ایالات متحده، آزاد به دنیا آمد، اما سال 1841 در واشنگتن دی‌سی ربوده و به عنوان برده در لوییزیانا فروخته شد.

در این مطلب نام فامیل نورثاب (Northup) به اشتباه به صورت نورثراپ (Northrop) نوشته شده است. تیتر مطلب هم اشتباه دارد و نام فامیل او به صورت Northrup نوشته شده است. این اشتباه یک روز پس از برگزاری جوایز اسکار 86 که تجربیات نورثاب از 12 سال بردگی اسکار بهترین فیلم را برد، تصحیح شد.

این اصلاح پس از آن صورت گرفت که ربکا اسکلوت نویسنده پرفروش چند پست در توئیتر منتشر کرد.

اسکلوت نویسنده کتاب «زندگی جاودانه هنریتا لکس» است که یکی از کتاب‌های پرفروش سال 2010 بود. لکس یک کشاورز فقیر مزارع تنباکو در ویرجینیا بود که که سلول‌های سرطانی تومور دهانه رحم او بدون آنکه خودش بداند در 1951 برداشته شد و برای تولید «سلول‌های فناناپذیر و جاودانه»‌ مورد استفاده قرار گرفت. سلول‌های فناناپذیر لکس سوژه تحقیقات مهم و تاثیرگذار در پژوهش‌های پزشکی و زیست‌شناسی شدند.

هرچند نیویورک تایمز اشتباه خود را درمورد مطلب نورثاپ تصحیح کرد، اما از آن به عنوان «یک گزارش کامل‌تر و دقیق‌تر به نسبت دیگر گزارش‌هایی که تا آن زمان درمورد نورثاپ منتشر شده بود» یاد کرد.

«12 سال بردگی» که امسال در 9 بخش نامزد اسکار بود، بجز جایزه بهترین فیلم در دو بخش بهترین بازیگر زن مکمل (لوپیتا نیونگ‌اُ) و فیلمنامه اقتباسی (جان ریدلی) هم پیروز شد.


ویدیو مرتبط :
غلط املایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

غیرفعال کردن غلط‌گیر املایی اینترنت اکسپلورر 10



 

اینترنت اکسپلورر 10, مرورگر ie

یکی از قابلیت‌های جدیدی که در نسخه‌ی 10 مرورگر IE به چشم می‌خورد، قابلیت Spell Checker یا غلط‌گیر املایی است. این قابلیت که در هنگام تایپ متون عمل می‌کند، غلط‌های موجود در متون انگلیسی تایپ شده را مشخص کرده و لغات صحیح مرتبط با هر واژه را به کاربر پیشنهاد می‌دهد. در صورتی که علاقه‌ای به این قابلیت جدید ندارید در این ترفند به معرفی نحوه‌ی غیرفعال کردن آن خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
ابتدا نرم‌افزار Internet Explorer 10 را اجرا کنید.
سپس بر روی آیکن Tools (به شکل چرخ‌دنده) کلیک کنید (می‌توانید کلیدهای ترکیبی Alt+X را نیز فشار دهید).
در منوی نمایش داده شده بر روی Manage add-ons کلیک کنید.
اکنون در پنجره‌ی باز شده در قسمت Add-on Types بر روی Spelling Correction کلیک کنید.
سپس از پایین پنجره تیک گزینه‌ی Enable spelling correction را غیرفعال کنید.
در نهایت بر روی دکمه‌ی Close کلیک کنید.
اکنون این قابلیت غیرفعال شده است.
برای فعال‌سازی مجدد Spell Checker می‌توانید مجدد تیک گزینه‌ی Enable spelling correction را فعال کنید.

منبع:tarfandestan.com