اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تصحیح یک اشتباه توسط دیوان عدالت اداری



اخبار,اخبار اجتماعی ,آثار ملی

 

اخبار اجتماعی - تصحیح یک اشتباه توسط دیوان عدالت اداری

خانه تاریخی «علیزاده» در تهران پس از حدود دو سال، یک‌بار دیگر با رأی دیوان عدالت اداری، در فهرست آثار ملی بازگشت.

به گزارش ایسنا، حدود 9 سال پیش، خانه تاریخی علیزاده در فهرست آثار ملی به ثبت رسید، ولی همسایه زمین کنار این خانه تاریخی که قصد ساخت آسمانخراشی را داشت، دو سال پیش با جا زدن خود به‌عنوان مالک، به دیوان عدالت اداری شکایت کرد و گفت که تمایل دارد، خانه‌اش را از فهرست آثار ملی خارج کند. او با پیگیری این شکایت در دیوان عدالت اداری، خانه علیزاده را از فهرست آثار ملی خارج کرد.

وکیل مالک واقعی خانه تاریخی «علیزاده» - منوچهر عزیزی - درباره روند پیگیری این موضوع، گفت: وقتی نامه خروج از ثبت خانه به مالک این بنای تاریخی رسید، نخست نسبت به این امر به اداره کل میراث فرهنگی استان تهران اعتراض و سپس به دیوان عدالت اداری درباره این اتفاق شکایت کردیم. ما با پیگیری‌های مداوم موفق شدیم، حکم خروج از ثبت این خانه تاریخی را برگردانیم و این بنا را دوباره به فهرست آثار ملی بازگردانیم.
 اخبار اجتماعی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
آیین دادرسی دیوان عدالت اداری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کنایه رئیس دیوان عدالت اداری به احمدی نژاد



 

 

 

کنایه رئیس دیوان عدالت اداری به احمدی نژاد

 

کنایه رئیس دیوان عدالت اداری به احمدی نژاد:وعده هایی بدهید كه صلاحیت قانونی آن مشخص است!

پس از اظهارات محمود احمدی نژاد مبنی بر اعطای "هزار متر زمین برای هر خانوار"، رئیس دیوان عدالت اداری كشور، به این اظهارات واکنش نشان داد.

با انتقاد از وعده برخی از مسئولان مبنی بر اهدای یك هزار متر ویلا به هر ایرانی، گفت: باید دید قانون اجازه می دهد كه این میزان زمین در اختیار مردم قرار گیرد یا خیر.

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در همایش ساماندهی ساخت و ساز چشم انداز 20 ساله سیمای شهری مازندران افزود: اگر این موضوع خلاف قانون باشد، دیوان حتما آن را مغایر قانون اعلام می كنند.

وی با تاكید بر این كه متاسفانه التزام به اجرای قانون با ملاحظه كاری مسئولان نادیده گرفته می شود، گفت: این در حالی است كه در ایران اسلامی پی قانون نیستیم و قانون كاملی هست كه می تواند مشكلات را رفع كند.

وی با اشاره به این كه بیش از 99 درصد آسیب های وارده در حیطه ساخت و سازها در اراضی ناشی از خود دستگاه های اجرایی است، افزود: دستگاه ها در این زمینه به وظایف خود به خوبی عمل نمی كنند.

منتظری گفت: دستگاه ها باید برای هر شهری طرح جامعی داشته باشند و اگر چه این طرح ها در تمام شهرها وجود دارد اما كامل نیست.

وی خاطرنشان كرد: باید سرمایه های ملی را حفظ كنیم و تلاش شود كه به هر ایرانی یك مسكن بدهیم نه این كه وعده زمین هایی داده شود كه صلاحیت قانونی آن مشخص نیست.
رئیس دیوان عدالت اداری در پایان افزود: آنچه همه مسئولان در قوای سه گانه باید بدانند التزام به قانون است و باید خود را مقید به قانون بدانیم كه اگر اینگونه شود بیش از 90 درصد مشكلات فعلی رفع می شود.../تحلیل:انتخاب