اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تصاویر: سینماگران معترض در خانه سینما


جمعی از سینماگران با روسای صنوف خانه‌ی سینما در حال تصمیم‌گیری برای شیوه پیگیری وضعیت بازگشایی این تشکل صنفی هستند.

ایسنا: جمعی از سینماگران با روسای صنوف خانه‌ی سینما در حال تصمیم‌گیری برای شیوه پیگیری وضعیت بازگشایی این تشکل صنفی هستند.

پس از آنکه سازمان سینمایی مدارک ثبت قانونی صنوف را کافی ندانست و آنها را تحویل نگرفت، جمعی از سینماگران عصر 6 مرداد ماه به ساختمان شماره دو خانه سینما آمدند و در جلسه‌ای درباره آخرین وضعیت خانه سینما و پیگیری وضعیت تشکل صنفی، بحث و تبادل‌ نظر می‌کنند.

در این جلسه که مدیریت آن با فرهاد توحیدی و محمدمهدی عسگرپور (مدیرعامل و رییس هیات مدیره خانه سینما است)، سینماگرانی مانند داود رشیدی، محمدرضا هنرمند، علیرضا شجاع‌نوری، فرشته طائرپور، منوچهر محمدی، رضاکیانیان،مازیار میری، عزیز ساعتی، ابوالحسن داودی، جواد نوروزبیگی، پارسا پیروزفر، جعفر صانعی‌مقدم، مرتضی رزاق‌کریمی، فرشته طائرپور، بیژن امکانیان، محمدرضا موینی، غلامرضا موسوی، جابر قاسمعلی، ابراهیم مختاری، حبیب رضایی، ناصر صفاریان، تهمینه میلانی، مهتاب کرامتی، مجید برزگر، مسعود رایگان، رویا تیموریان، بیژن میرباقری، حسین محجوب، همایون ارشادی، پروین صفری، علی دهکردی، نورالدین زرین‌کلک، مریم بوبانی، مصطفی احمدی، محمدرضا دلپاک، علی‌اکبر صادقی، نوید فرح‌مرزی، سیروس الوند، محمدرضا مقدسیان و... حضور دارند.

در این جلسه مسعود جعفری‌جوزانی که در جلسات کمیته 7 نفره اصلاح اساسنامه خانه سینما از سوی رییس جمهور حضور داشت نیز حاضر است.

تصاویر: سینماگران پیگیر وضعیت خانه سینما

تصاویر: سینماگران پیگیر وضعیت خانه سینما

تصاویر: سینماگران پیگیر وضعیت خانه سینما

تصاویر: سینماگران پیگیر وضعیت خانه سینما

تصاویر: سینماگران پیگیر وضعیت خانه سینما

تصاویر: سینماگران پیگیر وضعیت خانه سینما


ویدیو مرتبط :
مناظره داغ سینماگران درباره زوال اخلاقی پشت صحنه سینما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدی‌نژاد: توجه خاص به اساسنامه خانه سینما، وظیفه سینماگران است



رییس‌جمهور , حوزه سینما


رییس‌جمهور با بیان اینکه "سازمان سینمایی جدا از کارهای اجرایی خود، باید در حوزه سینما و هنر نظریه‌پردازی کند"، گفت: این سازمان باید به طور کلی نیازهای جامعه را رصد و چند سال جلوتر از جریان سینمای كشور حرکت کند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمود احمدی‌نژاد شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای عالی سینما، خطاب به اعضای این شورا اظهار كرد: اگر به خود القا كنیم که حرفی برای گفتن نداریم، در آن صورت نمی‌توان به اهداف طراحی شده برای سینمای كشور دست یافت.

رییس‌جمهور با بیان اینکه "مبانی و اندیشه انقلاب اسلامی قدرت اقناع همه نیازهای فكری جامعه را دارد"، گفت: باید از این قدرت در راستای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران بویژه در امر هنر استفاده کرد.

وی همچنین اظهار كرد: سینماگران جزو نخبگان کشور هستند و برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که اقدامات و تلاش‌های آنان در مسیر پیشرفت سینمای کشور هدایت شود.

احمدی‌نژاد با اشاره به ضرورت توجه خاص به تدوین اساسنامه خانه سینما تصریح كرد: باید در عرصه سینمای كشور بنیانی گذاشته شود و ایده‌هایی در اندیشه‌ها و عمل افراد جای گیرد كه اگر در آینده برخی افراد از مسئولیت خود كنار رفتند، آن ایده تغییر نکند. این وظیفه سینماگران است تا با همفكری یكدیگر در این راستا گام بردارند.

رییس‌جمهور با بیان اینكه "هدف انقلاب اسلامی، احیای حق بود"، تصریح كرد: شرط برخورداری جمهوری اسلامی از جذابیت و مطلوبیت برای دیگران، پافشاری روی عدالت و حقوق ملت است و اگر سینما در این راستا حرکت کند، می‌تواند به پیشرفت‌های چشمگیری نایل آید، چراکه از ظرفیت‌ها و توانایی‌های بسیار مناسبی برای تحقق این منظور برخوردار است. آنچه دل‌ها را زیر و رو می‌کند، احیاء عدالت و حق‌طلبی است.

احمدی‌نژاد همچنین از ارسال نامه‌ای به بانک مرکزی جهت اختصاص 25 میلیون دلار برای انجام فعالیت‌های سینمایی که موضوع مصوبه جلسات قبلی این شورا بود، خبر داد.

در ادامه این جلسه، اعضای شورای عالی سینما با بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود درباره مسایل مبتلا‌به سینما و هنرمندان، راهكارهای تامین بیشتر رفاه سینماگران از جمله معرفی آنان جهت دریافت مسکن مهر و تشکیل هیاتی از اهالی سینما برای تدوین اساسنامه ایجاد یك تشکل جدید به منظور انجام فعالیت‌های جنبی نظیر برگزاری نشست‌ها، کارگاه‌های آموزشی، جشن‌ها و جلسات نقد و بررسی را مورد بحث و تصویب قرار دادند.

همچنین این شورا موظف شد اتاق فکری را جهت ایجاد جریانات فرهنگی برای ارتقای ارزش‌های اخلاقی و تعالی معنوی انسان‌ها در حوزه سینما با رویکرد بین‌المللی تشکیل دهد.

این شورا با استناد به كمیسیون ماده پنج مقرر كرد در هر استان یک پردیس سینمایی با استانداردهای مطلوب احداث شود.

طراحی روش‌ها و راهكارهای افزایش رغبت مردم برای رفتن به سینما، تامین بودجه برای صندوق فرهنگ و هنر مخصوص سینماگران و تدوین و تصویب آیین‌نامه جلوگیری از رفتارهای سلیقه‌ای و غیرقانونی در راستای اکران فیلم‌های دارای مجوز از سازمان امور سینمایی کشور از دیگر مصوبات سومین جلسه شورایعالی سینما بود..../ایسنا