اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تصاویر زیبا از ترکیب مایعات حین آشپزی



اخبار,اخبار گوناگون,حباب

بسیاری از ما تقریباً هر روز آشپزی می‌کنیم اما بیشتر اوقات توجهی به شکل‌ها و الگوهایی که مواد غذایی در برابر چشمانمان می‌سازند نداریم.

بسیاری از ما تقریباً هر روز آشپزی می‌کنیم اما بیشتر اوقات توجهی به شکل‌ها و الگوهایی که مواد غذایی در برابر چشمانمان می‌سازند نداریم. یک عکاس به نام Adrian Mueller با همکاری Takakao Kuniyuki که یک طراح غذا است، مجموعه عکسی به نام «حباب‌ها» را طراحی کرده‌اند که در آن از مایعاتی مانند سرکه، روغن زیتون و آب که در طبخ غذا به کار می‌روند، برای ساخت اشکال و طرح‌هایی انتزاعی استفاده شده است.

 

آن‌ها دست به دست هم دادند تا المان‌هایی را به نمایش بگذارند که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند و مواد مورد نیاز برای پخت غذاها و طرح‌هایی که در روند پخت ایجاد می‌کنند یکی از زیباترین این طرح‌ها بود. از آنجایی که همیشه بر نتیجه‌ی کار و آن‌چه قرار است از فرآیند آشپزی به دست آید تمرکز کرده‌ایم، معمولاً به زیبایی اتفاقی که حین آشپزی رخ می‌دهد توجهی نمی‌کنیم؛ هدف این پروژه هم این بود که مردم را به تماشای زیبایی‌های کوچک اطرافشان ترغیب کنیم.


هر دو نفر این افراد در زمینه‌ی طراحی و عکاسی غذا تجربه داشتند و به همین دلیل به خوبی می‌دانستند نتیجه‌ی ترکیب کدام مواد می‌تواند از لحاظ زیبایی شناختی زیباتر باشد و به همین دلیل هم بیشتر عکس‌ها در بر گیرنده‌ی ترکیباتی از روغن، آب و مواد اسیدی مانند انواع سرکه‌ها هستند تا نتیجه‌ی کار مناظری زیبا و پر از حباب‌های زیبا باشد که بیش از هر چیز شبیه به سیارات بیگانه به نظر می‌رسند.

 

اخبار,اخبار گوناگون,حباب

روغن زیتون، چربی مرغ، سرکه بالزامیک، نمک، فلفل و سرکه سفید

 

اخبار,اخبار گوناگون,حباب

سرکه ی انگور و روغن زیتون

 

اخبار,اخبار گوناگون,حباب

نوشابه ی زنجبیلی و یخ

 

اخبار,اخبار گوناگون,حباب

روغن گیاهی، سرکه ی برنج و سس سویا

 

اخبار,اخبار گوناگون,حباب

روغن زیتون، سرکه ی سیب، سرکه ی برنج و سس سویا

 

اخبار,اخبار گوناگون,حباب

سرکه ی برنج و روغن زیتون

 

اخبار,اخبار گوناگون,حباب

 سرکه ی انگور، سرکه ی سیب و روغن زیتون

 

اخبار گوناگون - وبسایت نوچه


ویدیو مرتبط :
ترکیب تصاویر برای ساخت تصاویر خارق العاده در فتوشاپ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ترکیب تصاویر در حین عکاسی (1)


تابش دوگانه Double Exposure، یا چندگانه Multiple Exposure ، یک تکنیک عکاسی است که ۲ یا چند عکس مختلف را در یک تصویر واحد ترکیب می کند. این تکنیک سالیان سال است که مورد استفاده عکاسان قرار دارد، و به خصوص این اواخر بسیار معروف شده.