اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تصاویر دیدنی پرتو ایكس از درون ماهی ها


جموعه منحصربفرد موزه اسمیتسونین از تصاویر زیبایی از درون موجودات خونسرد برخوردار بوده كه با نمایش استخوانها، دنده‌ها و پر به نمایش دنیای جدیدی از موجودات پرداخته است.

خبرگزاری ایسنا: مجموعه منحصربفرد موزه اسمیتسونین از تصاویر زیبایی از درون موجودات خونسرد برخوردار بوده كه با نمایش استخوانها، دنده‌ها و پر به نمایش دنیای جدیدی از موجودات پرداخته است.

 این مجموعه، بیش از 70 درصد ماهی‌های جهان از جمله نمونه‌های شناخته‌شده‌ای مانند اره‌ماهی، سفره‌ماهی و اسب‌دریایی نمایش داده است.

مجموعه جالب وصف شده، به نمایش این موجودات در تصاویر سیاه و سفید می‌پردازد. استخوان‌های این ماهی‌ها به رنگ درخشان‌ترین سفیدی در میان تاریكی اقیانوس بوده و سایر بخشهای بدن در سایه‌ها و خطوط مه‌آلود به نمایش درآمده‌اند.

تابش‌های ایكس ابتدا برای مقاصد پژوهشی بوجود آمدند؛ اما به محض كشف كیفیت هنری تصاویر، برنامه‌ها برای نمایش این تصاویر در یك نمایشگاه گردشی تغییر كرد.

این نمایشگاه كه «دیدگاه پرتو ایكس: درون و بیرون ماهی» نام داشته، به نمایش دهها تصویر عجیب از ماهی‌های معلق در آب پرداخته است.

این تصاویر به نمایش اندام داخلی بدن ماهی‌ها پرداخته و حتی گاهی غذای بلعیده شده توسط آنها را نیز نشان می‌دهند.

برخی از نقاط تیره در پرتوهای ایكس نشان‌دهنده آنچه این موجودات دقایقی قبل از عكسبرداری خورده‌اند، هستند. 





گونه خفاش ماهی Ogcocephalus corniger holotype



بادكنك ماهی دایودان هولا کنتوس یا بافر خاردار



گونه ماهی تك‌شاخ Eumecichthys fiski



كوسه سرچكشی Eusphyra blochii



سفره ماهی



اسب آبی


ویدیو مرتبط :
ضربان قلب ماهی درون تخم و لحظه بیرون آمدن ماهی از تخم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویر پرتو ایكس از درون پدیده‌ های پیش رو


یك هنرمند انگلیسی در كاری جالب به ثبت بیش از 200 تصویر با استفاده از شیوه تصویربرداری پرتو ایكس پرداخته كه كمی دست‌كاری و فتوشاپ، آنها را به تابلوهای بدیع تبدیل كرده است.

خبرگزاری ایسنا: یك هنرمند انگلیسی در كاری جالب به ثبت بیش از 200 تصویر با استفاده از شیوه تصویربرداری پرتو ایكس پرداخته كه كمی دست‌كاری و فتوشاپ، آنها را به تابلوهای بدیع تبدیل كرده است.

 نیك ویسی با این كار توانسته با موفقیت به تركیب تصویربرداری و رادیولوژی برای تولید تصاویر زیبا و جذاب و گاهی وحشتناك بپردازد.



ویسی در سال 2003 به تولید بزرگترین پرتو ایكس از یك جت بوئینگ 777 با اندازه واقعی پرداخت كه در حال حاضر در فرودگاه لوگان بوستون قرار گرفته است. ساخت این مدل چندین ماه از چسباندن 500 پرتو ایكس جداگانه از هواپیما بطول انجامیده است.

از دیگر تصاویر پرتو ایكس وی می‌توان به یك خودروی مینی اشاره كرد كه از رنگ زنگ‌خوردگی واقعی برای جلوگیری از ورود پیچیدگی و بهم ریختگی اجزای موتور در تصویر نهایی استفاده شده است.

ویسی در تصویر خود از یك اسكنر پرتو ایكس كه معمولا برای جست‌وجوی كامیون‌های در حال عبور از مكزیك به آمریكا استفاده شده، برای ایجاد تصویر یك اتوبوس كمك گرفته است كه پس از ثبت با استفاده از فتوشاپ به نمایش بهتر اسكلتها و اجسام دیگری كه جداگانه به تصویر كشیده شده، پرداخته است.

اولین مجموعه ویسی در یك كتاب با جلد سخت موسوم به «پرتو ایكس: از میان جهان اطراف خود ببینید» اخیرا در انگلیس و آمریكای شمالی گردآوری شده است.

این كتاب به جمع‌آوری بیش از 13 سال تجربیات با تصویربرداری پرتو ایكس و تجهیزات آن پرداخته است.    




تصویر پرتو ایكس از خودروی مینی



تصویر اتوبوسی از مسافر با جلوه‌های روشن از اسكلتها و اجسام درون آن



موتور ایتالیایی



تصویر سه بعدی از موجودات دریایی با جزئیات بیشتر



انسان و خودرو



لباس عروس و داماد از منظر پرتو ایكس



تصویر پرتو ایكس از خفاش با بالهای گشوده و دهان باز



خرس عروسكی الكتریكی



تصویر خشونت‌باری از تابوت و اسكلت



تصویر پرتو ایكس از گل زنبق



یك جفت دست از منظر الكتریكی



تصویر پرتو ایكس از خرچنگ به همراه تاج گلی از جلبک دریایی