اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تصاویر: خاطرات 4 ساله اوباما در کاخ سفید


باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده هفته پیش پس از یک دوره رقابت تنگاتنگ با رقیب جمهوریخواه خود میت رامنی توانست با اختلاف وی را پشت سرگذاشته و برای 4سال دیگر در کاخ سفید باقی بماند.

 فرارو: باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده هفته پیش پس از یک دوره رقابت تنگاتنگ با رقیب جمهوریخواه خود میت رامنی توانست با اختلاف وی را پشت سرگذاشته و برای 4سال دیگر در کاخ سفید باقی بماند.

باراک حسین اوباما که چهل و چهارمین رئیس جمهور امریکا محسوب می شود از ژانویه 2009 و پس از پیروزی بر جان مک مین وارد کاخ سفید شد. وی از این تاریخ همراه با خانواده اش در کاخ سفید که محل کار و زندگی رئیس جمهور امریکا است زندگی می کند.

رفتار و اقدامات متفاوت اوباما از بدو ورود به کاخ سفید باعث تعجب ناظران رئیس جمهور تازه شد؛ وی در بدو ورود به کاخ سفید با لباس غیر رسمی و بدون کت در نشست رسمی ظاهر شد.

پس از آن نیز در نشستی که با مقامات نظامی داشت بر خلاف معمول از حاضران عذرخواهی کرد؛ این اقدام او نیز از سوی رسانه ها با منش روسای جمهور پیشین مقایسه و متفاوت خوانده شد.

فارغ از لحن غیر رسمی و در عین حال رفتار مبادی آداب رئیس جمهور امریکا، گفته می شود وی در موارد دیگری هم با روسای جمهور پیشین تفاوت دارد؛ از جمله اینکه روزها دیرتر از خواب بیدار می شود و از ساعت 11 در محل کارخود حضور می یابد. او از این ساعت یا مشغول رسیدگی به مسائل جاری کشور، گفتگو و ملاقات با مقامات است و یا میزبان کسانی است که از قبل قرار ملاقات آنها تعیین شده است.

همچنین گفته می شود وی اوقات فراغت خود را نیز در کاخ  و محوطه طبیعی اطراف آن به گشت زنی می پردازد، ورزش می کند و برخی مواقع نیز تلوزیون تماشا می کند. تصاویر زیر خاطرات 4 سال حضور اوباما در کاخ سفید را مرور می کند.









































ویدیو مرتبط :
وقتی اوباما در کاخ سفید میدوید و ....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افطاری اوباما در کاخ سفید + تصاویر



افطاری اوباما در کاخ سفید + تصاویر

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا از مسلمانان کشورش که به عنوان کارآفرین در بخش تجار ی، سرمایه گذار در بخش فناوری یا پیشگام در زمینه پزشکی به رشد و پیشرفت آمریکا کمک کرده اند،تمجید کرد.

باراک اوباما در جمع شماری از مسلمانان آمریکایی که برای افطار به کاخ سفید دعوت شده بودند، گفت: ماه رمضان وقت خوبی برای اثبات بندگی به خدا از طریق عبادت و روزه داری است. این ماه همچنین فرصت خوبی برای گردهم آمدن اعضای خانواده است.

وی گفت این رسم دیرینه کاخ سفید است که روزهای مقدس ادیان مختلف را جشن‌ می‌گیرد. ما در این مناسبت‌ها، تنوع مذهبی را جشن می‌گیریم که نشانه بارز کشورمان است و موید آزادی برای عبادت و بندگی است.

اوباما در ادامه گفت: آمریکایی‌ها و مردم خاورمیانه همچنین برای کارآفرینی و ایجاد فرصت های اقتصادی هدف مشترکی دنبال می کنند.

وی گفت: ما کمی سخت‌تر تلاش می‌کنیم، هدف ما اندکی عالی‌تر است و به تلاش برای ایجاد فرصت‌های بیشتر برای فرزندان و نسل‌های آینده خود ادامه می‌دهیم.

 
رئیس جمهور آمریکا افزود: «البته این فقط رویای آمریکا نیست و آرزوی همه مردم جهان است. پیشرفت تمایل اصلی بشر است تا بتواند به منزلتی دست یابد که با تلاش به دست می‌آید. ما با این تلاش است که می‌توانیم آینده بهتری را برای فرزندانمان رقم بزنیم.

وی گفت آرزوی دستیبابی به آزادی و فرصت اقتصادی-درست مانند آزادی سیاسی- است که موجب چنین تغییرات چشمگیری در کشورهای مختلف جهان از جمله شمال آفریقا و خاورمیانه در سال های اخیر شده است.

در مراسم افطار کاخ سفید، علاوه بر اوباما سایر دولتمردان آمریکا، چهره های سرشناس مذهبی و چهره های دیپلماتیک حضور داشتند. این پنجمین مراسم افطار در سالن غذاخوری کاخ سفید است که به میزبانی اوباما برگزار می شود.

افطاری اوباما در کاخ سفید

 

افطاری اوباما در کاخ سفید

 

افطاری اوباما در کاخ سفید

 

افطاری اوباما در کاخ سفید

 

افطاری اوباما در کاخ سفید

باشگاه خبرنگاران