اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تصاویر جدید از سرنگونی جنگنده روسیه


جنگنده های ترکیه، یک فروند جنگنده روسیه را در مرز سوریه سرنگون کردند که در نتیجه یکی از خلبانان کشته شد.

فرادید: جنگنده های ترکیه، یک فروند جنگنده روسیه را در مرز سوریه سرنگون کردند که در نتیجه یکی از خلبانان کشته شد.

در همین حال نیروهای ویژه سوری پس از جست و جوی شش ساعته در منطقه تحت کنترل تروریست ها، توانستند خلبان دوم را پیدا کرده و او را تحویل نظامیان روسی در فرودگاه حمیمیم بدهند.

از سوی دیگر سخنگوی گروه معارضان سوری مدعی شده است مردان مسلح این گروه جسد یکی از دو خلبان کشته شده سوخو را در اختیار دارند.

 منابع خارجی امروز عکس‌هایی از لحظه پریدن دو خلبان هواپیمای روسی منتشر کردند که ثابت می‌کند پس از انفجار هواپیما آنها با چتر نجات به پایین می‌آیند.

تصاویر جدید از سرنگونی جنگنده روسیه

تصاویر جدید از سرنگونی جنگنده روسیه

تصاویر جدید از سرنگونی جنگنده روسیه

تصاویر جدید از سرنگونی جنگنده روسیه

تصاویر جدید از سرنگونی جنگنده روسیه

تصاویر جدید از سرنگونی جنگنده روسیه

تصاویر جدید از سرنگونی جنگنده روسیه

تصاویر جدید از سرنگونی جنگنده روسیه

تصاویر جدید از سرنگونی جنگنده روسیه

تصاویر جدید از سرنگونی جنگنده روسیه


ویدیو مرتبط :
سرنگونی جنگنده روسیه توسط تركیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرنگونی جنگنده روسیه توسط اف‌16 ترکیه/ یکی از خلبان‌ها به دست مخالفان سوری افتاد + عکس



دفتر ریاست جمهوری ترکیه از سرنگونی یک جنگنده روسی در نزدیکی مرز با سوریه توسط نیروی هوایی ترکیه خبر دادند.

اخبار,اخبار بین الملل , سقوط هواپیمای روسی

به گزارش (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری الجزیره، این جنگنده در حومه استان لاذقیه در شمال غربی سوریه سرنگون شده که ارتش سوریه و نیروی هوایی روسیه مدتی است عملیاتی را برای سرکوب مخالفان در این منطقه آغاز کرده‌اند.

وزارت دفاع روسیه تایید کرد که یک جنگنده این کشور در نزدیکی مرز سوریه هدف قرار گرفته و خلبان‌های آن موفق به بیرون پریدن از هواپیما شده‌اند. روسیه تاکید کرده که هواپیمای روسی به هیچ وجه حریم هوایی ترکیه را نقض نکرده و به وسیله سامانه‌های موشکی زمین به هوا هدف قرار گرفته است.

جنگنده ساقط شده در منطقه ترکمان نشین سوریه که به "جبل ترکمان" مشهور است به زمین افتاده است و شبه نظامیان ترکمان که علیه دولت سوریه می‌جنگند و از آنکارا دستور می‌گیرند، اعلام کرده‌اند که یکی از خلبان‌ها را دستگیر کرده‌اند و به دنبال یافتن دومی هستند.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: یک جنگنده‌ اف‌16 ترکیه یک هواپیمای سوخو 24 روسیه را که وارد حریم هوایی ترکیه در نزدیکی مرزهای سوریه شده بود هدف قرار داده و سرنگون کردند.

ارتش ترکیه نیز اعلام کرد که پیش از شلیک به سوی هواپیمای مذکور در مدت 5 دقیقه 10 بار به آن اخطار داده شد تا حریم هوایی ترکیه را ترک کنند اما جنگنده متجاوز پاسخی به هشدار‌ها نداده است.

شبکه‌های تلوزیونی ترکیه تصاویری از بیرون پریدن دو خلبان هواپیما و نیز در آتش سوختن آن منتشر کردند.

یک مقام در دفتر ریاست جمهوری ترکیه نیز اعلام کرد که هواپیمای سرنگون شده یک جنگنده سوخوی 24 بوده و بر اساس قوانین بین المللی پس از هشدار سرنگون شده است.

در همین حال دفتر نخست‌وزیری ترکیه اعلام کرد که احمد داوود اوغلو، نخست وزیر این کشور به وزیر خارجه دستور داده تا با ناتو، سازمان ملل و کشورهای ذی‌ربط، در رابطه با تحولات جاری در مرز سوریه با ترکیه مشورت کند.

علاوه بر این وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد سقوط هواپیمای روسی در موعد سفر سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به آنکارا که قرار است فردا (چهارشنبه) انجام شود تغییری ایجاد نکرده و ترکیه هنوز هیچ ابلاغیه ای در این باره دریافت نکرده است.

منابع سوری نیز به الجزیره گفته‌اند که یکی از خلبان‌های این جنگنده به دست مخالفان افتاده است و صدای تیراندازی شدید در منطقه سقوط هواپیما شنیده می‌شود. بالگرد‌های روسیه با پرواز در ارتفاع پایین در منطقه سقوط هواپیما به دنبال خلبان‌های آن می‌گردند. بنا به گفته این منابع، یکی از خلبان‌های روس کشته شده است.

پیشتر جنگنده‌های روسیه دو بار حریم هوایی ترکیه را نقض کرده بودند و آنکارا در اعتراض به این مساله سفیر روسیه در ترکیه را احضار کرده بود. ترکیه همچنین به آنچه که "هدف قرار گرفتن ترکمان‌های سوریه توسط روسیه" می‌خواند معترض است.

اخبار بین الملل  -  ایسنا