اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تصاویر اهدای نشان «لژیون دونور» توسط اولاند


نشان "لژیون دونور" فرانسه به سه امریکایی و یک بریتانیایی به خاطر متوقف کردن یک تروریست اهدا شد.

 
 
 
 
صبح بخیر: نشان "لژیون دونور" فرانسه به سه امریکایی و یک بریتانیایی به خاطر متوقف کردن یک تروریست اهدا شد.

فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه، نشان "لژیون دونور"، عالی‌ترین نشان شجاعت این کشور را به سه شهروند امریکایی و یک شهروند بریتانیایی به خاطر نقشش‌شان در متوقف کردن یک مظنون به انجام حمله‌ی تروریستی در قطار پاریس-آمستردام اعطا کرد.

اهدای نشان «لژیون دونور» توسط اولاند +عکس

"ایوب الخزانی"، ۲۶ ساله و دارای تابعیت مراکشی، در حالی که اسلحه به دست قصد تیراندازی به سوی مسافران قطار را داشت، توسط اسپنسر استون، اَلِک اسکارلاتوس و آنتونی سَدلِر، سه عضو نیروهای مسلح امریکا که مسافر این قطار بودند، کریس نورمن مسافر بریتانیایی، و دو مسافر دیگر که نخواستند نام‌شان فاش شود، خلع سلاح شد.

وکیل الخزانی به رسانه‌ها گفته که موکلش برای رفع گرسنگی می‌خواسته در قطار سرقت مسلحانه انجام دهد اما یافتن تعداد زیادی سلاح و تجهیزات در کوله‌پشتی وی و نیز سابقه‌ی ارتباط او با گروه‌های تروریستی، این ادعا را رد می‌کند.

اهدای نشان «لژیون دونور» توسط اولاند +عکس

اهدای نشان «لژیون دونور» توسط اولاند +عکس

اهدای نشان «لژیون دونور» توسط اولاند +عکس

اهدای نشان «لژیون دونور» توسط اولاند +عکس

اهدای نشان «لژیون دونور» توسط اولاند +عکس

اهدای نشان «لژیون دونور» توسط اولاند +عکس


ویدیو مرتبط :
اهدای نشان لژیون دونور به استاد ناظری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رفتارهای اولاند همگان را شگفت زده کرد؛ در مراسم تحلیف اولاند چه گذشت؟ + تصاویر



رفتارهای اولاند همگان را شگفت زده کرد؛

در مراسم تحلیف اولاند چه گذشت؟ + تصاویر

ماهیت واقعی فرانسوا اولاند که در مراسم تحلیف و نطق وی نمود پیدا کرد، بسیاری از فرانسویها را غافلگیر کرده است.

 انتخاب : ماهیت واقعی فرانسوا اولاند که در مراسم تحلیف و نطق وی نمود پیدا کرد، بسیاری از فرانسویها را غافلگیر کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب به نقل از بی اف ام تی وی ، یکی از نکاتی که فرانسویها را شگفت زده کرد قاطعیت و برخورد شدید او با نیکلا سارکوزی رئیس جمهور پیشین این کشور بود.

دو صحنه مهم در روز تحویل قدرت رئیس جمهور جدید فرانسه قابل تامل بود.

یکی از آنها به لحظه ای مربوط می شود که اولاند کاخ ریاست جمهوری (الیزه) را از نیکلا سارکوزی تحویل گرفت. بلافاصله پس از دست دادن دو نفر، اولاند پشت خود را به سارکوزی کرد و از دید همگان محو شد. گویی هیچ توجهی به سارکوزی نمی کند و می خواهد سریعا کار خود را شروع کند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

این درحالی بود که سارکوزی هنگام ورود اولاند تا پایین پله ها پیش رفته بود و از وی استقبال کرده بود.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

نکته قابل تامل دوم به نطق اولاند در مراسم تحلیف خود مربوط می شود. در طول این نطق وی به همه روسای جمهور راستگرای سابق نظیر ژنرال دوگل، ژیسکار دستن و ژاک شیراک اشاره کرد و اقدامات آنها را در پیشرفت و مدرن سازی کشور ستود اما هنگامی که به سارکوزی اشاره کرد فقط گفت برای او آرزوی موفقیت می کند که این یعنی شرش خلاص.

به طور قطع بسیاری از فرانسویها درباره ماهیت واقعی اولاند اشتباه کرده اند. او به خوبی می داند با چه کسی سرو کار دارد و باید چگونه با او رفتار کرد.

 

مارتین اوبری از شخصیتهای مهم سوسیالیست هنگام تبلیغات درون حزبی سوالیستها از اولاند انتقاد شدیدی کرده بود و گفته بود او فردی مبهم است. اولاند نیز این انتقادها را فراموش نکرد و سمت نخست وزیری را به او پیشنهاد نکرد به طوری که اوبری به کلی از کابینه کنار گذاشته شد و صرفا به دبیر کلی حزب سوسیالیست اکتفا می کند.

نکته جالب توجه دیگر رفتار اولاند با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان است و برخلاف اولین دیدار سارکوزی با مرکل که دو طرف به گرمی با هم روبوسی کرده بودند، اولاند به سردی با صدر اعظم آلمان دست داد./انتخاب