اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تصاویری از عاملان حملات تروریستی پاریس


تصاویر 4 مظنون حملات تروریستی پاریس منتشر شد.

خبرگزاری تسنیم: تصاویر مربوط به تعدادی از عاملان حمله تروریستی به پاریس منتشر شد.

تصاویر عاملان حملات پاریس منتشر شد

تصاویر عاملان حملات پاریس منتشر شد

عبدالحمید عبود، 27 ساله و تبعه بلژیک که مغز متفکر حملات پاریس به شمار می‌رود و در سوریه حضور دارد

 تصاویر عاملان حملات پاریس منتشر شد

عبدالحمید عبود حتی برادر 13 ساله خود با نام یونس را نیز برای عضویت در گروه داعش تشویق کرده است

 تصاویر عاملان حملات پاریس منتشر شد

پلیس فرانسه صلاح عبدالسلام را که روز شنبه درحال نزدیک شدن به مرز بلژیک بود، به همراه دو مرد دیگر در یک خودرو بازداشت کرد

 تصاویر عاملان حملات پاریس منتشر شد

احمد محمد 25 ساله که به همراه مهاجران از سوریه وارد اروپا شده بود و در عملیاتی انتحاری خود را در مقابل استادیوم استاد دو فرانس منفجر کرد.

بلال حظی 20 ساله که پیش از بازگشت به اروپا همراه با داعش در سوریه مشغول مبارزه بود کمربند انتحاری خود را در استادیوم استاد د فرانس منفجر کرد


ویدیو مرتبط :
ارتباط میان عاملان حملات تروریستی پاریس تایید شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حملات گسترده تروریستی به پاریس / بیش از 150 کشته + آخرین تصاویر



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

حملات گسترده تروریستی به پاریس + آخرین تصاویر 

 در حالی که تیراندازی و انفجار در نزدیکی استادیومی در پایتخت فرانسه براساس گزارش منابع مختلف خبری بین 40 تا 60 کشته برجای گذاشته است، گروگان‌گیری در یک سالن کنسرت در پاریس نیز با کشته شدن دست‌کم 112 گروگان پایان یافت.

 به گزارش ایسنا، کاخ الیزه اعلام کرده که جلسه شورای دفاعی فرانسه امروز (شنبه) تشکیل خواهد شد. خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از دفتر ریاست‌جمهوری این کشور گزارش داد که 1500 نیروی اضافی برای حفظ امنیت پاریس فراخوانده شده‌اند.

منابع خبری گزارش داده‌اند تیراندازی در یک رستوران و انفجار در یک مشروب فروشی در نزدیکی استادیوم پاریس روی داده است. تیراندازی با تفنگ کلاشینکف انجام شده است. دولت فرانسه در حال حاضر در سراسر این کشور وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده است.

براساس گزارش آسوشیتدپرس این انفجارها درحالی رویداد که پاریس میزبان دیدار دوستانه تیم های فوتبال فرانسه و آلمان بود.در این دیدار فرانسه با 2 گل به برتری رسید.

شاهدان عینی گفته اند مهاجمان هیچکدام از ماسک برای پوشاندن صورت خود استفاده نمی کردند که این نشان می دهد آنها خود را برای مرگ و یا انجام حمله های انتحاری آماده کرده بودند.

فاکس نیوز به نقل از شاهدان عینی نوشته است یکی از تیراندازان در رستورانی که تیراندازی در آن اتفاق افتاده فریاد می زده است: این از طرف سوریه است!

پس از انجام حملات تروریستی تماشاگران و بازیکنان تیم های فوتبال فرانسه و آلمان از ترس وقوع حملات جدید در ورزشگاه ماندند اما نیروهای امنیتی و رییس فدراسیون فوتبال فرانسه سرانجام اعلام کردند که خطر در اطراف استادیوم برطرف شده و مردم می توانند در امنیت استادیوم را ترک کنند.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 تجمع مردم در داخل ورزشگاه

 

تصاویر زنده تلویزیون فرانسه نشان می داد که تماشاگران و بازیکنان فوتبال آلمان و فرانسه در زمین چمن استادیوم تجمع کرده اند و نگران خروج از استادیوم هستند.

همچنین گزارش‌ها از سوی دیگر حاکی از گروگان‌گیری مردم از سوی افراد ناشناس در یکی از سالن های کنسرت در شهر پاریس بود. ابتدا اعلام شد حداقل 60 نفر در این سالن به گروگان گرفته شده اند، اما آمارهای بعدی از حضور 100 گروگان حکایت داشت.

نیروهای پلیس در بیرون سالن کنسرت که پذیرای یک گروه کوچک راک آمریکایی بود قرار داشتند و کسی نمی دانست در داخل سالن گروگانها در چه وضعیتی هستند.

در همین حال یکی از شاهدان عینی در گفت وگو با سی.ان.ان از زخمی و کشته شدن تعدادی از مردم در داخل سالن کنسرت خبر داده بود.

به گفته او و دیگر شاهدان، گروگانگیران به مدت 10 دقیقه با فریاد اقدام به تیراندازی در داخل سالن کردند که همین امر نگرانی ها درباره احتمال کشته شدن تعدادی از افراد در داخل سالن کنسرت را افزایش می داد.

به گفته شاهدان عینی گروگانگیران چند مرد جوان بودند که لباس سر تا سر سیاه به تن داشتند.

کمی بعد به نظر می رسید عملیات پلیس فرانسه برای آزاد کردن گروگانها آغاز شده است اما خبرنگاران مستقر در محل گروگان گیری در پاریس می گفتند مقامات رسمی پلیس از آنها خواسته اند به دلایل امنیتی از منتشر کردن اخبار مربوط به تلاش ها در مورد آزادسازی گروگان ها خودداری کنند.

اما تصاویر تلویزیونی فرانسه نشان می داد نیروهای پلیس در حال ورود به محل گروگان گیری در باتاکلان( نام سالن کنسرت) هستند.

سرانجام بی .بی. سی خبر داد پلیس می گوید عملیات علیه گروگانگیران در باتاکلان ( سالن کنسرت) تمام شده است. خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از شاهدان عینی اعلام کرد گروگان گیران به روی مردم و افرادی که بیرون ساختمان باتاکلان بودند آتش گشوده اند. پلیس در ادامه خبر داد حداقل دو نفر از گروگانگیرانی که در باتاکلان بودند کشته شده اند.

 

 عملیات پلیس علیه گروگان‌گیران در باتاکلان سرانجام تمام شد و این گروگان‌گیری با کشته شدن دست‌کم 112 گروگان پایان یافت.


خبرگزاری رویترز به نقل از منابع امنیتی آمریکایی در این زمینه خبر داده است که تمام حملات انجام شده در پاریس هماهنگ بوده و این شهر با یک عملیات تروریستی وسیع مواجه است. رویترز همچنین می گوید در هفته گذشته نگرانی های امنیتی در فرانسه بالا بوده است.

گزارش ها حاکیست گروه تروریستی داعش در شبکه توییتر عبارت «پاریس در آتش» را تکرار کرده که این جمله داعش به نوعی می تواند نشان دهنده این باشد که این گروه تروریستی مسوولیت اقدامات تروریستی پاریس را برعهده گرفته است.

وضعیت شهر پاریس بحرانی گزارش شده است.

 

اولاند در فرانسه آماده‌باش نظامی اعلام کرد
فرانسوا اولاند نیز در نطقی تلویزیونی تاکید کرد که مرزهای فرانسه بسته خواهد شد و پلیس و نیروهای امنیتی فرانسه تمام تلاش خود را برای مقابله با تروریست ها انجام خواهند داد.

اولاند همچنین در کشور آماده باش نظامی اعلام کرد. به دنبال آن نیروهای ارتش وارد شهر پاریس شدند. بعد از 1944 این اولین بار است که در پاریس به نوعی حکومت نظامی اعلام شده است.

ورود ارتش به پاریس
فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، در استادیوم مشغول تماشای فوتبال تیم‌های فرانسه و آلمان بود که این انفجارها رخ داد و او به سرعت توسط نیروهای امنیتی از محل دور شده است.

در پی وقایع اخیر رئیس‌جمهوری فرانسه مشارکت خود را در نشست گروه 20 در ترکیه لغو کرده است.

در پاریس هم اکنون فعالیت برخی خطوط مترو متوقف شده و مدارس روز شنبه به دلیل نگرانی های امنیتی تعطیل هستند.

همچنین از ساکنان پاریس خواسته شده در خانه های خود بمانند.

 

واکنش‌ها
بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد حملات پاریس را محکوم کرده و خواهان آزادی فوری همه کسانی شده است که گروگان گرفته شده اند. او ابراز اطمینان کرده که مقامات فرانسوی همه تلاش خود را برای اجرای عدالت انجام خواهند داد.

دبیرکل سازمان ملل متحد به بازماندگان کشته شدگان تسلیت گفته و برای مجروحان آرزوی بهبودی سریع کرده است.

باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا لحظاتی پیش با وحشیانه خواندن این حملات گفت: این حمله نه تنها علیه فرانسه، بلکه علیه همه است. این حمله نه تنها به پاریس نه تنها به فرانسه، بلکه به تمام ارزش های بشری است. ما آماده کمک به فرانسه هستیم و علیه تروریسم با آنها همراهیم. کسانی که فکر می کنند اینگونه می توانند جلوی مقابله با تروریسم را بگیرند اشتباه می کنند. ما با مقامات فرانسه برای اقدامات بعدی در تماس هستیم.

اوباما تاکید کرد: هر چه در توان داشته باشیم برای کمک به فرانسه انجام می دهیم تا تروریست ها به سزای عملشان برسند.

فرانسوا اولاند نیز در نطقی تلویزیونی تاکید کرد که مرزهای فرانسه بسته خواهد شد و پلیس و نیروهای امنیتی فرانسه تمام تلاش خود را برای مقابله با تروریست ها انجام خواهند داد.

اولاند همچنین در کشور آماده باش نظامی اعلام کرد.

هم اکنون نیروهای ارتش در حال ورود به شهر پاریس هستند. بعد از 1944 این اولین بار است که در پاریس به نوعی حکومت نظامی اعلام شده است.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 ورود ارتش به پاریس

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، در استادیوم مشغول تماشای فوتبال تیم‌های فرانسه و آلمان بود که این انفجارها رخ داد و او به سرعت توسط نیروهای امنیتی از محل دور شده است.

 
در پی وقایع اخیر رئیس‌جمهوری فرانسه مشارکت خود را در نشست گروه 20 در ترکیه لغو کرده است.

در پاریس هم اکنون فعالیت برخی خطوط مترو متوقف شده و مدارس روز شنبه به دلیل نگرانی های امنیتی تعطیل هستند.

اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان نیز که در پاریس حضور داشت پس از این حادثه پاریس را به مقصد وین ترک کرده است.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس نیز در اولین واکنش خود به این حادثه گفته است که از شنیدن این خبر شوکه شده است.

کامرون در توییت خود نوشته است: حوادث امشب در فرانسه مرا شوکه کرده است؛ همدردی و دعای ما همراه مردم فرانسه است و ما هر کاری که از دستمان بر بیاید برای کمک به فرانسه انجام خواهیم داد.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز در یک بیانیه در مورد حوادث پاریس در ساعت‌های اولیه روز شنبه آورده است: از دیدن خبر و تصاویری که از پاریس می رسد عمیقا شوکه شده ام. افکار من در پاریس و همراه قربانیان این حادثه و خانواده های آنهاست.

او در ادامه اظهار کرد: آنچه در پاریس در حال وقوع است یک حمله تروریستی است.دولت آلمان در این مورد با دولت فرانسه در تماس است و من پیام همدردی مردم آلمان را به فرانسه ابلاغ می کنم.

شبکه الجزیره نیز از اعلام حمایت و ابراز همبستگی دبیرکل ناتو با دولت فرانسه خبر داد.

تاکنون بیش از 4 میلیون توییت به زبان انگلیسی در مورد حوادث امشب پاریس توییت شده است و منابع رسمی و خبرنگاران در توییتر از مردم می خواهند از انتشار اخبار تایید نشده خودداری کنند.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبارامروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبارامروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبارامروز,اخبار جدید


  اخبار  بین الملل - ایسنا