اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تصاویری از دومین شهر موشکی ایران



دومین شهر موشکی نیروی هوافضای سپاه با بازدید رئیس مجلس از آن، رسما رونمایی شد.

با گذشت حدود 3 ماه از رونمایی از اولین شهر موشکی سپاه، امروز علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی از یکی دیگر از شهرهای موشکی نیروی هوافضای سپاه بازدید کرده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرده که در اکثر شهرهای کشور شهرهای موشکی بزرگی احداث کرده که از دید و تیر دشمن در امان است و در صورت نیاز، از آنها استفاده خواهد شد.

در همین زمینه، مهرماه سال جاری بود که برای نخستین بار از یکی از شهرهای موشکی سپاه رونمایی و تصاویری از آن توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منتشر شد. رونمایی از نخستین شهر موشکی سپاه در رسانه‌های جهان بسیار بازتاب داشت و موجب شگفتی بسیاری شد.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار سیاسی - تسنیم

 


ویدیو مرتبط :
تصاویری جالب از شهر موشکی ایران 500 متر زیر سطح زمین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دومین شهر آلوده ایران،کدام شهر است؟



اخبار,اخبار اجتماعی , آلودگی هوا

 

اخبار اجتماعی - تبریز، دومین شهر آلوده کشور

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: با توجه به افزایش میزان آلاینده های جوی در چند ماه گذشته، کلانشهر تبریز دومین شهر آلوده کشور است.

حمید قاسمی پنج شنبه در گفتگو با مهر ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: 72 درصد از آلودگی هوای تبریز ناشی از تردد خودروهای فرسوده و تک سرنشین در سطح این شهر بوده و 28 درصد دیگر نیز مربوط به صنایع آلاینده، منابع خانگی و کشاورزی است.

 وی در ادامه خاطر نشان شد: با توجه به گزارش های ایستگاه های سنجش آلودگی مبنی بر قرارگیری شاخص ذرات آلاینده تبریز بین 140 تا 230، از ابتدای دی ماه سالجاری تا کنون این شهر 22 روز در وضعیت هشدار و اضطرار قرار داشته و بر همین اساس دومین شهر آلوده کشور محسوب می شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در ادامه با اشاره به دلایل افزایش این آلودگی گفت: نبود سوخت و خودروی استاندارد از مهمترین عوامل افزایش آلاینده های جوی تبریز هستند چرا که در یک سال گذشته بخاطر وضعیت خاص کشور، سوخت با استاندارد پایین ارایه شده و از سوی دیگر از سال 90 تا کنون هیچ اقدامی برای تعویض چهار هزار دستگاه خودروی فرسوده تبریز صورت نگرفته است.

قاسمی در پایان تصریح کرد: در کنار این موارد، استفاده مردم از خودروهای تک سرنشین و تخصیص نیافتن اعتبارات مناسب برای جایگزینی یا نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از دیگر عواملی هستند که برای کاهش آلودگی هوای تبریز باید مورد توجه شهروندان و مسوولان قرار گیرند.
اخبار اجتماعی - مهر