اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تصاویری از بایگانی مغز انسان طی 50 سال


یک عکاس مجله علمی آمریکایی تصاویری از مغزهایی متفاوت که از سال 1960 در دانشگاه تگزاس نگهداری شده انداخته است.

خبرگزاری فارس: «آدام وورِس» عکاس آمریکایی است که برای یک مجله علمی آمریکایی کار می‌کند، وی از مغزهایی که از سال 1960 جمع آوری و به دست فراموشی سپرده شده بودند تصاویری انداخته است.

این مغزهای بیماران بیمارستان روانی ایالت تگزاس که فوت شده بودند است. دانشمندان تمام اندام مغز یا بخشی از آنها را در فرمالین قرار داده بودند تا برای تحقیقات آینده مورد آزمایش قرار گیرند. (محلول 37 تا 50 درصد گاز فرمالدئید در آب است، ماده اولیه تولید فرمالین متانول است، متانول یک الکل با نقطه جوش 65℃ بوده که به سرعت تبخیر شده  و پس از اختلاط با اکسیژن هوا یک گاز قابل انفجار تولید می‌کند که جهت جلوگیری از خطرات حمل و نقل و ذخیره سازی متانول از تجهیزات ضد جرقه ، لوازم اعلام و اتفاء حریق، حسگرهای نشت گاز ، مخازن مجهز به سردکن، سامانه تزریق گاز نیتروژن ، لوازم شعله خفه کن و... استفاده می‌گردد).

تصاویری از بایگانی مغز انسان طی 50 سال

دانشگاه تگزاس در حال حاضر شروع به اسکن این مغزها و تجزیه و تحلیل خصوصیات آنها کرده است.

تصاویری از بایگانی مغز انسان طی 50 سال

تصاویری از بایگانی مغز انسان طی 50 سال

تصاویری از بایگانی مغز انسان طی 50 سال

تصاویری از بایگانی مغز انسان طی 50 سال

تصاویری از بایگانی مغز انسان طی 50 سال


ویدیو مرتبط :
‫چه شد که عمر انسان ها از 100 و 200 و 300 سال به 50 سال کنونی رسید؟‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یافته‌هایی درباره انسان‌های 50 هزار سال پیش



اخبار گوناگون - یافته‌هایی درباره انسان‌های 50 هزار سال پیش

دانشمندان و باستان‌شناسان اسپانیایی در تجزیه و تحلیل فسیل انسان‌های 50 هزار سال پیش «نئاندرتال‌ها» متوجه شدند غذای آنها در هر فصل تغییر می‌کرد.

 

اخبار,اخبار گوناگون,یافته‌هایی درباره انسان‌های 50 هزار سال پیش

به‌عقیده باستان‌شناسان تاکنون تصور می‌شد انسان‌های نخستین بیشتر از ذبح حیوانات و خوردن گوشت آنها به عنوان غذا استفاده می‌کردند اما آخرین تحقیقات به عمل آمده نشان می‌دهد این غارنشین‌ها سبزیجات و حبوبات را به گوشت ترجیح می‌دادند.

بر اساس تحقیق، آنها با تغییر هر فصل تغذیه‌شان تغییر می‌کرد و بر حسب نیاز و دسترسی به مواد خوراکی غذایشان را تهیه می‌کردند.

«آیناراسیتسیاگا» یکی از باستان‌شناسان در این باره می‌گوید: شرایط آب و هوایی و موقعیت‌های مختلف، آنها را در وضعیتی قرار می‌داد که در برنامه غذایی‌شان تغییرات اساسی به‌وجود بیاورند و با توجه به تجزیه و تحلیل رسوبات روی دندان‌های فسیل شده آنها متوجه شدیم سبزیجات را به گوشت ترجیح می‌دادند.

محققان مؤسسه تکنولوژی ماساچوست و دانشگاه «لالاگونا» در اسپانیا پس از استفاده از تکنیک‌های تحلیلی در فسیل‌های منطقه «ال‌سالت» اسپانیا به این نتایج دست یافتند.

 

اخبار گوناگون - ایران