اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تصاویری از باراک اوباما در سرزمین پدری


رئیس جمهور آمریکا، برای اولین بار در این مقام به سرزمین پدری خود، کنیا سفر کرده است.

وب سایت فرارو: هواپیمای اوباما در فرودگاه نایروبی، پایتخت کنیا بر زمین نشست و رییس جمهوری آمریکا به محض پایین آمدن از پله‌ها با استقبال اوهورو کنیاتا، همتای کنیایی خود و و بستگان پدری‌اش روبرو شد.
 
سفر آقای اوباما به کنیا بزرگترین عملیات امنیتی کشور را به همراه داشته و حدود ۱۰ هزار مامور پلیس مسئولیت حفظ امنیت را به عهده دارند. راه‌های اصلی نایروبی به طور موقت بسته شده و مقام‌ها می‌گویند فرودگاه بین‌المللی در هنگام فرود هواپیمای اوباما و نیز در زمان عزیمت او در روز یکشنبه بسته خواهد بود. باراک اوباما قرار است روز یکشنبه از کنیا عازم اتیوپی شود.
 
از آنجا که پدر اوباما کنیایی بود رسانه‌های کنیایی سفر او را همچون بازگشت به خانه توصیف کرده‌اند. احتمال نمی‌رود که رییس جمهوری آمریکا در این سفر به روستایی که اعضای خانواده‌اش در آن قرار دارند و پدرش نیز در آنجا به خاک سپرده شده، سفر کند.
 
در همین حال سارا اوباما، مادر بزرگ و بزرگ خانواده اوباما، روز جمعه برای استقبال از رئیس جمهوری آمریکا و دیدار با او از شهر غربی کیسومو به نایروبی پرواز کرد.
 
 وی دومین همسر پدربزرگ باراک اوباماست که پدر رئیس جمهوری ایالات متحده را پرورش داد. باراک اوباما در کتاب خاطرات خود به نام «رویاهای پدرم» او را «مامان بزرگ» خوانده است.
 
سارا اوباما که نودمین دهه عمر خود را می گذراند، پیش از سوار شدن به هواپیما به مقصد نایروبی گفت «امروز می‌خواهم با او رو در رو حرف بزنم».
 
سارا اوباما گفت می خواهد رئیس جمهوری را متقاعد کند که از مزار پدرش در روستای کوگلو در غرب کنیا بازدید کند، هرچند می‌داند این امر در میان برنامه های او در این سفر نیست.

عکس: اوباما در سرزمین پدری

ورود اوباما به فرودگاه کنیا

عکس: اوباما در سرزمین پدری

استقبال خواهر ناتنی اوباما از وی

عکس: اوباما در سرزمین پدری

اوباما و رئیس جمهور کنیا در فرودگاه

عکس: اوباما در سرزمین پدری

سارا اوباما مادربزرگ اوباما در حال عزیمت به نایروبی

عکس: اوباما در سرزمین پدری

ورود سارا اوباما به نایروبی

عکس: اوباما در سرزمین پدری

شام اوباما با مقامات کنیا و خواهر ناتنی و مادربزرگش

عکس: اوباما در سرزمین پدری

استقبال از سفر اوباما به کنیا

عکس: اوباما در سرزمین پدری

استقبال از سفر اوباما به کنیا

عکس: اوباما در سرزمین پدری

نقاشی دیواری در استقبال از سفر اوباما به کنیا

عکس: اوباما در سرزمین پدری

سرزمین پدری اوباما


ویدیو مرتبط :
اولین سفر اوباما به سرزمین پدری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سفر باراک اوباما به سرزمین پدری


باراک حسین اوباما رئیس جمهوری آمریکا که برای سفری سه روزه عازم آفریقا شده است، جمعه شب(به وقت محلی) وارد نایروبی پایتخت کنیا شد. کنیا سرزمین پدری وی است.

خبرگزاری ایرنا: باراک حسین اوباما رئیس جمهوری آمریکا که برای سفری سه روزه عازم آفریقا شده است، جمعه شب(به وقت محلی) وارد نایروبی پایتخت کنیا شد. کنیا سرزمین پدری وی است.

اوباما قرار است در این سفر سه روزه، با رئیسان جمهوری و مقام های کنیا واتیوپی در موضوع های امنیتی، مبارزه با تروریسم، تجارت و سرمایه گذاری دیدار و گفت وگو کند.

اوباما در هنگام ورود به نایروبی مورد استقبال اوهورو کنیاتا رئیس جمهوری کنیا قرار گرفت.

بنا به گزارش های رسیده، ساعتها پیش از ورود اوباما به نایروبی، این شهر با حضور بیش از 10 هزار مامور امنیتی در آماده باش کامل به سر می برد.

پلیس تدابیر امنیتی شدیدی از جمله مسدود کردن راه های اصلی، بستن مغازه ها و انتقال خودروها به خارج از محدوده امنیتی اتخاذ کرد.

به گزارش رسانه های آمریکایی، مردم کنیا سفر یک رئیس جمهوری سیاهپوست آمریکایی وهم ریشه با آنها به کنیا را جشن گرفته اند.

اوباما قرار است در این سفر ضمن پرداختن به موضوع های سرمایه گذاری و بازرگانی، به مسائل امنیت و ضد تروریسم نیز بپردازد.

کنیا از جمله کشورهایی است که تحرکات گروه های افراطی همچون الشباب موجب ناامنی در آنها شده و اوباما قرار است در موضوع همکاری های امنیتی و ضدتروریسم، با مقام های دولت کنیا دیدار کند.

اوباما بعد از سفر دو روزه به کنیا، عازم اتیوپی - مقر اتحادیه آفریقا- می شود.