اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تصادف مرگبار اتوبوس ایرانیان در ارمنستان


مرکز اطلاع رسانی هنگ مرزی جلفا اعلام کرد: یک دستگاه اتوبوس حامل مسافران ایرانی شنبه شب در جمهوری ارمنستان به داخل دره سقوط کرد.

خبرگزاری ایرنا: مرکز اطلاع رسانی هنگ مرزی جلفا اعلام کرد: یک دستگاه اتوبوس حامل مسافران ایرانی شنبه شب در جمهوری ارمنستان به داخل دره سقوط کرد.

در این حادثه یک نفر از سرنشینان اتوبوس به نام ˈمهرداد سعید نژادˈ کشته و 15 مسافر دیگر به شدت زخمی شدند.

این گزارش می افزاید: مجروحان حادثه به بیمارستان شهر مغری ارمنستان انتقال یافته و در آنجا بستری شدند.

علت حادثه انحراف به چپ اتوبوس در پیچ تند و ناتوانی راننده در کنترل آن اعلام شده است.

این اتوبوس حامل مسافران ایرانی از ایروان( مرکز ارمنستان) به تهران بود که ساعت 24 شب گذشته دچار حادثه شد.

مسافران اتوبوس همگی اهل تهران هستند.

جمهوری ارمنستان از طریق مرز نوردوز در شهرستان جلفا با کشورمان مرز مشترک دارد.
همه روزه جمع بسیاری از هموطنان از طریق این مرز و با استفاده از اتوبوس برای تفریح و سیاحت به جمهوری ارمنستان سفر می کنند.


ویدیو مرتبط :
تصادف مرگبار اتوبوس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرگ 107 تن در جاده‌های كشور/تصادف مرگبار اتوبوس در محور قزوین – كرج



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

هشدار پلیس به رانندگان متخلف

مرگ 107 تن در جاده‌های كشور/تصادف مرگبار اتوبوس در محور قزوین – كرج

رییس مركز فرماندهی و كنترل ترافیك پلیس راهور ناجا از مرگ 107 تن در جریان تعطیلات 4 روزه اخیر تاكنون خبر داد و گفت: در این مدت 891 تن نیز تنها در جاده‌های كشور مجروح شده‌اند.

سرهنگ رضا سلبی در گفت‌وگو باایسنا، در تشریح مهمترین حوادث ترافیكی در جاده‌های كشور از تصادف میان دو دستگاه سواری پراید با یكدیگر در استان مركزی خبر داد و گفت: در جریان این حادثه كه در كیلومتر 13 محور ساوه همدان در محدوده بوئین زهرا رخ داده است چهار سرنشین دو دستگاه پراید در دم فوت كردند.

وی با بیان اینكه این حادثه در ساعت 19:20 روز گذشته به وقوع پیوسته خاطرنشان كرد: علت این حادثه از جانب كارشناسان پلیس راه انحراف به چپ از جانب راننده یكی از پرایدها اعلام شده است.

سلبی با اشاره به این حادثه خاطرنشان كرد: با توجه به اینكه در انحراف به چپ امكان برخورد شاخ به شاخ با خودروی مقابل وجود دارد این تخلف یكی از مرگبارترین تخلفات رانندگی است چرا كه در صورتی كه خودرویی با سرعت حدود 120 كیلومتر از مسیر اولیه منحرف شود و از سوی دیگر نیز خودرویی با همین سرعت به سمت آن در حال حركت باشد، تصادف دو خودرو با سرعت 240 كیلومتر بر ساعت انجام شده كه طبیعی است در چنین شرایطی امكان مرگ افراد كاملا متصور است.

برخورد مرگبار اتوبوس‌ با كامیون در محور قزوین-كرج

رییس مركز فرماندهی و كنترل ترافیك پلیس راهور ناجا همچنین از برخورد مرگبار یك دستگاه اتوبوس مسافربری با تریلی ماك در محور قزوین – كرج خبر داده و در تشریح جزئیات آن به ایسنا گفت: در پی این حادثه كه به علت عدم توجه به جلو از جانب راننده اتوبوس ولوو در كیلومتر 53 محور قزوین – كرج رخ داده است یك تن كشته و سه تن دیگر نیز مجروح شده‌اند.

وی با اشاره به شدت بالای تصادف و نیز آمار كم كشته‌ها و مجروحان این حادثه خاطرنشان كرد: خوشبختانه از آنجایی كه اغلب سرنشینان این اتوبوس از كمربند ایمنی استفاده كرده بودند، در جریان این حادثه مشكل خاصی برایشان پیش نیامد.

سلبی به رانندگان وسایل نقلیه عمومی نظیر اتوبوس‌ها، مینی بوس‌ها، میدل باس‌ها و ... هشدار داد كه حتما سرنشینان آنان از كمربند ایمنی استفاده كنند چرا كه بستن كمربند ایمنی تا حد قابل توجهی خطر مرگ و آسیب دیدگی مسافران را كاهش می‌دهد.

به گفته رییس مركز فرماندهی و كنترل ترافیك پلیس راهور ناجا در صورتی كه رانندگان وسایل نقلیه نسبت به بستن كمربند ایمنی سرنشینانشان اقدام نكنند پلیس با آنان برخورد قاطع كرده و علاوه بر اعمال قانون و جریمه، از تردد آنان نیز جلوگیری خواهد كرد.

تصادف كامیون‌ها و پیكان سه قربانی گرفت

سلبی با اشاره به وقوع حادثه دیگری در كیلومتر 20 محور سلفچگان در استان مركزی به ایسنا گفت: این حادثه كه میان یك دستگاه كامیون، سواری پیكان و یك دستگاه كامیون بنز در ساعت 21:20 شب گذشته رخ داده است، سه كشته و یك مجروح بر جای گذاشته است.

به گفته وی علت این حادثه هم اكنون توسط كارشناسان پلیس راه تحت بررسی است.

مرگ 107 تن و جراحت 891 تن دیگر در جاده‌های كشور

هشدار پلیس به رانندگان متخلف

وی همچنین با اشاره به تعداد كشته و مجروح شدگان حوادث رانندگی از روز چهارشنبه تا روز گذشته به ایسنا گفت: در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه، جمعه و شنبه در مجموع 107 تن در جاده‌های كشور كشته و 891 تن دیگر نیز مجروح شده‌اند.

وی با بیان اینكه در این مدت مجموعا 645 تصادف منجر به جرح و فوت رخ داده است، خاطرنشان كرد: 90 فقره از تصادفات منجر به فوت و 555 فقره دیگر نیز منجر به جرح شده است.

به گفته سلبی تنها در روز شنبه 26 فقره تصادف فوتی با 34 كشته و 134 فقره تصادف جرحی با 216 مجروح در جاده‌های كشور به وقوع پیوسته است.

رییس مركز فرماندهی و كنترل ترافیك پلیس راهور ناجا در خصوص مهمترین علل این حوادث نیز اظهار كرد: 35 فقره از مجموع تصادفات در 4 روز گذشته به دلیل خستگی و خواب آلودگی راننده، 184 فقره به دلیل عدم توجه به جلو و 94 فقره نیز به دلیل انحراف به چپ رخ داده است.

وی با تاكید بر اینكه ماموران پلیس راه از تردد خودروهایی كه اقدام به انجام تخلفات حادثه ساز در جاده می‌كنند جلوگیری خواهند كرد، اظهار كرد: رانندگان باید در طول سفر قوانین راهنمایی و رانندگی را اجرا كرده و از انجام تخلفات حادثه ساز نظیر تردد در شانه خاكی، دنده عقب در بزرگراه، رعایت نكردن حق تقدم، سبقت غیرمجاز، تخطی از سرعت مطمئنه و ... خودداری كنند. در طول سفر نیز حتما كمربند ایمنی خود را بسته و استراحت كافی داشته باشند./ایسنا